Permalänk

Release date BF3 i världen!

Bara för att göra oss ännu mer förbannad att vi ska få vänta. 48 timmar eller 2880 minuter eller 172800 sekunder kan kännas som en lång tid för en spelgalen person som de flesta här inne är ;).

Det värsta är att jag vet (eller har fått för mig) att de lovade oss i Europa den 25/10 i början, speciellt för oss som förbokade eller förbokade via Origin.

Nu har jag läst att de släper BF3 som vi vet 25/10 i oktober i USA men även i Australien och de flesta länder i Asien.
27/10 för de flesta länder i Europa men vissa får vänta till 28/10 ex. Italien och Tjeckien.

Någon som vet varför denna orättvisa? Ok 2 dagar hit o dit men borde man inte släppa detta spel samma datum? Eller är de rädda att allt kommer att krascha om de släpper allt samtidigt? Men att vi här i Sverige inte får förtur är ju lite tråkigt. Men EA bestämmer antar jag inte Dice.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Om man kollar på.. http://www.battlefield.com/battlefield3

Står det 10.25.2011 uppe i högra hörnet.. Kollar man på sin förhandsbokning i Origin säger den den 27/10..

Permalänk
Medlem

väntan har vart lång så en te två dar dödar nog ingen i värsta fall köp det i usa å flyg hem med det så får du det en dag å lite till snabbare än oss andra dock på en fraktkostnad av dig själv+spelet på 7tusen

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av Jaooo:

Om man kollar på.. http://www.battlefield.com/battlefield3

Står det 10.25.2011 uppe i högra hörnet.. Kollar man på sin förhandsbokning i Origin säger den den 27/10..

Anledningen är ju rätt så enkel och det är ju att alla kommer in på denna sida oavsett var du bor i världen, men klicka du på förboka så
kommer du till din lokala Origin handlare o då står det 27/10 under information.

Flyga till USA, ja du, det är ju verkligen värt det haha (not). Men tänk om de inte går att spela från Sverige och att de blockerar alla från andra länder?

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Anledningen kan nog vara att alla inte ska börja spela på en gång. Dice spel brukar alltid ha problem de första dagarna med att servrarna krashar så förhoppningsvis så har det lugnat ner sig lite när vi får det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

Anledningen är ju rätt så enkel och det är ju att alla kommer in på denna sida oavsett var du bor i världen, men klicka du på förboka så kommer du till din lokala Origin handlare o då står det 27/10 under information.

Jo men är ju felaktigt att ha den informationen om att det släpps 25:e på en sida som alla kan nå över hela världen, nu när det inte släpps den 25:e över hela världen.. Men visst.. om det finns någon vettig anledning att släppa det 2 dagar senare i Europa så får de väl göra det..

Permalänk
Skrivet av Jaooo:

Jo men är ju felaktigt att ha den informationen om att det släpps 25:e på en sida som alla kan nå över hela världen, nu när det inte släpps den 25:e över hela världen.. Men visst.. om det finns någon vettig anledning att släppa det 2 dagar senare i Europa så får de väl göra det..

Ja de borde ju skriva släpps 25/10 - 28/10 så det stämmer överens sen ha en lista på vilka som får det när o varför.

Enligt mig så kan USA vänta, de kan få vänta några veckor haha. Nä men vi i Europa kunde ju få börja. Men är väl flest som spelar BF3 i Europa antar jag, kanske, vad vet jag.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk

Om man är desperat kan man fixa en vpn med amerikanskt IP och beställa via origin, då borde man kunna ladda ner o spela den 25:e om man spelar med amerikanska IP-nummret?

Permalänk
Medlem

Tycker man borde få ladda ner o köra singleplayer / coop redan den 25e så man har något o göra dom 2 dagarna,. haha

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Den 27e passar mig bättre då det är en Torsdag och jag går av jobbet Onsdag den 26e på morgonen och är ledig i fyra dagar framåt

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Hmm... Kanske är det så att det är höstlov veckan efter, i så fall blir det 24/7 för de flesta kidsen antar jag

Permalänk
Skrivet av Monkeyapa:

Hmm... Kanske är det så att det är höstlov veckan efter, i så fall blir det 24/7 för de flesta kidsen antar jag

Det stämmer att många har höstlov veckan efter så det är ju utmärkt, tror dock inte EA tänkte på det.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Glöm inte att britterna och huvuddelarna av europa får sitt den 28:e!

Men här är för en gångs skull något där battlefield och alla andra spel borde ta efter cod på - samma releasdatubm i hela världen! Gör väl också sitt mot piratkopiering antagligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Därför man beställer från skräpsida som köper sina spel från typ Asien, man betalar halva priset mot vad de svenska butikerna vill ha, och dessutom får man nyckeln en vecka innan release.. sedan använder man VPN för att aktivera den i Origin o så får man spela flera dagar innan alla kompisar.
- CHECK.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Därför man beställer från skräpsida som köper sina spel från typ Asien, man betalar halva priset mot vad de svenska butikerna vill ha, och dessutom får man nyckeln en vecka innan release.. sedan använder man VPN för att aktivera den i Origin o så får man spela flera dagar innan alla kompisar.
- CHECK.

Blir lurad på pengarna: check!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Blir lurad på pengarna: check!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det blir man när man köper från Origin ja.
I feel you.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna villja veta varför det är denna orättvisa. Visst, om det hade varit ett spel eller ett företag som gör s, ingen big deal. Men, vardena attans företag som gör spel gör ju på detta viset. USA får förtur med ca 2 dagar, sedan kommer resten av världen. Varför...?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tror ni man kan använda en ip-changer för att lira lite på amerikanska servrar? Eller är det kört iom köp från Origin?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Tror ni man kan använda en ip-changer för att lira lite på amerikanska servrar? Eller är det kört iom köp från Origin?

Folk verkar beredda på att göra vad som helst för att spela ett dussin timmar tidigare

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Folk verkar beredda på att göra vad som helst för att spela ett dussin timmar tidigare

Haha, helt klart. Tycker det är ruggigt irriterande att vi aldrig får vara först. Enligt min mening bör release vart idag för Sverige

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Jo, det blir man när man köper från Origin ja.
I feel you.

Lol'd

Vet inte hur det är med er, men själv tycker jag att en del av känslan är att just ha ett fysiskt fordal!

Permalänk

Jag tror att det har att göra med villka veckodagar som slutförsäljare får leverans från distributörer. Detta skiljer sig nämligen mellan olika världsdelar och ibland även länder. I alla fall så har jag fått det som svar på denna fråga gällande andra spel som jag förbokat. Så jag antar att dom därför försöker få ihop det så att det släpps någorlunda sammtidigt världen över.

Permalänk
Skrivet av Shinespark:

Jag tror att det har att göra med villka veckodagar som slutförsäljare får leverans från distributörer. Detta skiljer sig nämligen mellan olika världsdelar och ibland även länder. I alla fall så har jag fått det som svar på denna fråga gällande andra spel som jag förbokat. Så jag antar att dom därför försöker få ihop det så att det släpps någorlunda sammtidigt världen över.

Kan mycket väl stämma, men i sådana fall kan de vänta till 27-28e i ALLA länder istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinespark:

Jag tror att det har att göra med villka veckodagar som slutförsäljare får leverans från distributörer. Detta skiljer sig nämligen mellan olika världsdelar och ibland även länder. I alla fall så har jag fått det som svar på denna fråga gällande andra spel som jag förbokat. Så jag antar att dom därför försöker få ihop det så att det släpps någorlunda sammtidigt världen över.

Konsol uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Haha, helt klart. Tycker det är ruggigt irriterande att vi aldrig får vara först. Enligt min mening bör release vart idag för Sverige

Bra poäng där DICE är svenskt och därför skall vi ha förtur.

Skrivet av sirnicke:

Lol'd

Vet inte hur det är med er, men själv tycker jag att en del av känslan är att just ha ett fysiskt fordal!

Håller med fram tills att jag inte får plats med fler spelfodral i hyllan

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Postade denna bilden i Beta tråden, det är på detta sättet din kopia kommer aktiveras.
Du kopplar upp dig på internet, dom läser av din IP, kolla vilket land och datum - go or no.

Permalänk
Medlem

Väntat på det i 3år. Orka gny om 1-2 dagar hit o dit...kom igen nu.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när servarna öppnas officiellt? är det på releasen? Jag får ladda ner Bf3 den 21/10 via origin, men kommer några servrar va öppna för oss?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Är det någon som vet när servarna öppnas officiellt? är det på releasen? Jag får ladda ner Bf3 den 21/10 via origin, men kommer några servrar va öppna för oss?

tycker det låter som troligast att dom öppnar på release...........

tror inte det finns några servrar öppna tidigare, för du får bara preloada spelet så att säga, så slipper bråka med alla andra på releasedagen precis som under betan..allt kraschade nästintill ett tag.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

tycker det låter som troligast att dom öppnar på release...........

tror inte det finns några servrar öppna tidigare, för du får bara preloada spelet så att säga, så slipper bråka med alla andra på releasedagen precis som under betan..allt kraschade nästintill ett tag.

ja tror att det måste vara så!tack för svaret!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile