Permalänk
Medlem

Behöver en kylare till cpun

Tja!

Tänkte jag skulle be om lite råd. vill ha en kylare som heatpipsen sitter direkt på cpun typ som denna fast skulle vilja ha en lite större (bredare) då jag har en polare som har den som jag kollade på igår, den är inte så bred, så finns de någon som är typ samma som är bredare?? behöver inte vara samma prisklass eller märke

/S

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

äsch kör på kväve

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkah:

äsch kör på kväve

skall vara luft

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Luft är för luffare

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Skrivet av 3xTra:

Tja!

Tänkte jag skulle be om lite råd. vill ha en kylare som heatpipsen sitter direkt på cpun typ som denna fast skulle vilja ha en lite större (bredare) då jag har en polare som har den som jag kollade på igår, den är inte så bred, så finns de någon som är typ samma som är bredare?? behöver inte vara samma prisklass eller märke

/S

Henkah skojar med dig om du inte förstod det...

Om du nu vill ha en stor towerkylare så kan du bland annat titta på Noctuas luftkylare t.ex. deras dyraste vilken är riktigt stor: http://www.inet.se/artikel/5321472/noctua-nh-d14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guldkrull:

Henkah skojar med dig om du inte förstod det...

Om du nu vill ha en stor towerkylare så kan du bland annat titta på Noctuas luftkylare t.ex. deras dyraste vilken är riktigt stor: http://www.inet.se/artikel/5321472/noctua-nh-d14

jag vet han är min irl polare tycker d14 e så jävla dyr men kanske värd var enda krona ?

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Vill du inte lägga ut fult så mycket så är http://www.inet.se/artikel/5321388/noctua-nh-u12p-se2 ett värdigt alternativ imo

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Vill du inte lägga ut fult så mycket så är http://www.inet.se/artikel/5321388/noctua-nh-u12p-se2 ett värdigt alternativ imo

den har för lite heatpipes xD

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Skrivet av 3xTra:

jag vet han är min irl polare tycker d14 e så jävla dyr men kanske värd var enda krona ?

Det är utan tvekan en riktigt bra kylare och om du nu av någon anledning måste ha en så stor sådan så är det absolut en av de bästa alternativen. Dock kan jag kort säga att jag aldrig skulle köpa den själv eftersom jag hellre köper en billig kylare som CM Hyper 212+ och lägger pengarna som jag sparade på bättre grafikkort eller liknande istället. En kylare som Hyper räcker gott och väl för att klocka en processor som 2500k till 4,5mhz och att klocka sin processor mer än så för alldagligt bruk är bara onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guldkrull:

Det är utan tvekan en riktigt bra kylare och om du nu av någon anledning måste ha en så stor sådan så är det absolut en av de bästa alternativen. Dock kan jag kort säga att jag aldrig skulle köpa den själv eftersom jag hellre köper en billig kylare som CM Hyper 212+ och lägger pengarna som jag sparade på bättre grafikkort eller liknande istället. En kylare som Hyper räcker gott och väl för att klocka en processor som 2500k till 4,5mhz och att klocka sin processor mer än så för alldagligt bruk är bara onödigt.

skall se om jag kan få de jag har att funka. kylpastan kanske inte funkar med h50/h60 ?

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Okej nu ger jag upp!! hit me with the best cpu cooler you know!!!

OBS!! inget med vatten att göra! PURE AIR!

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

Okej nu ger jag upp!! hit me with the best cpu cooler you know!!!

OBS!! inget med vatten att göra! PURE AIR!

Thermalright TRUE - bara luft.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=368543

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

vill juh gärna ha fläktar som jag kan sätta på

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

Okej nu ger jag upp!! hit me with the best cpu cooler you know!!!

OBS!! inget med vatten att göra! PURE AIR!

Om du inte vill köpa fler fläktar sen också så är nog D14 ditt bästa alternativ, vill du lägga ännu mer kanske en TR Silver arrow eller något skulle vara ett bra alternativ.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Om du inte vill köpa fler fläktar sen också så är nog D14 ditt bästa alternativ, vill du lägga ännu mer kanske en TR Silver arrow eller något skulle vara ett bra alternativ.

har du för temps på din cpu? nu

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Varför är du så anti vattenkylning ? Det både kyler bättre och låter mindre eftersom fläktarna inte behöver flytta lika mycket lyft för att leda det ur systemet.

Permalänk
Medlem

JAG VET ATT DU VILL HA EN H80! ALLA VILL HA EN H80!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

har du för temps på din cpu? nu

Nu, 40 kankse, maxxar 85 någonstans i IBT. Men det är ju en NH-U9 jag har, med U.L.N.A-motstånd.

Skrivet av Kardizz:

JAG VET ATT DU VILL HA EN H80! ALLA VILL HA EN H80!

Hahah, eller...?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Varför är du så anti vattenkylning ? Det både kyler bättre och låter mindre eftersom fläktarna inte behöver flytta lika mycket lyft för att leda det ur systemet.

för mycket meck

Skrivet av Kardizz:

JAG VET ATT DU VILL HA EN H80! ALLA VILL HA EN H80!

nej xD

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Knappast mer meck med ett slutet vattenkylningssystem, har du motorik nog att bygga ihop en dator så klarar du garanterat av att fästa en radiator i toppen av chassit och fästena som sitter på prollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Knappast mer meck med ett slutet vattenkylningssystem, har du motorik nog att bygga ihop en dator så klarar du garanterat av att fästa en radiator i toppen av chassit och fästena som sitter på prollen

Det känns dock enligt mig som att det är mer kludd med vattenkylare. Vet inte om det är folk som är inkompetenta på att koppla pump och liknande rätt, men där blir en hel del felkällor, som är för många i förhållande till den marginella vinst man KAN göra på med en sån kylare.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkah:

Luft är för luffare

Riktiga män kör på nitroglycerin i vatten loopen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

vill juh gärna ha fläktar som jag kan sätta på

Bara att köpa 2 valfria fläktar och sätta igång

Din Noctua har väl bara 92mm fläktar?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...