Kommer min dator att klara av BF3? I så fall beställer jag nu!

Permalänk
Medlem

Kommer min dator att klara av BF3? I så fall beställer jag nu!

Detta är min första tråd här på Sweclockers och förhoppningsvis inte den sista.
Om denna tråd är felplacerad eller om jag skulle skrivit den i en annan tråd så ber jag om ursäkt, försöker fortfarande orientera mig här.

Men som sagt, fått höra att rekommenderade specifikationer är:

OS: Windows 7 64-Bit
Processor: Quad-Core CPU
Memory: 4 GB
Hard Drive: 20 GB
Graphics Card: DirectX 11 compatible with 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 or ATI RADEON 6950)

Och eftersom jag inte är allt för bra på att jämföra hårdvara och dylikt så hoppas jag att ni kan hjälpa mig!

Taget direkt hur min gamla varukorg på komplett eftersom jag inte vet hur jag kollar upp det på något annat sätt:

OS: Windows 7 64-Bit
Processor: AMD Phenom II X6 1055T
Memory: Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9
Hard Drive: Western Digital Caviar® Green? 1TB
Graphics Card: ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA

Så vad tror ni? Kan jag förboka det nu med säkerhet att det kommer fungera och flyta på?
Vill gärna inte göra samma misstag som när jag beställde Black Ops till min gamla PC.

Tack!
//Rachlia

Permalänk
Medlem

Vad har du för krav? 120FPS med allt maxat? Eller 60FPS medium på 1680x1050-skärm?

Det var möjligt för mig att spela betan med ett 4770 men det var inte vackert.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Du har ju den rekommenderade hårdvara? Nu förstår jag inte, varför skulle det inte fungera?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define Mini Svart | Moderkort - Asus P8P67-M | CPU - Intel Core i5 2500K 3,3GHz | CPU kylare - Corsair Cooling Hydro H60 | Minnen - Corsair 8GB CL9 1600Mhz | HDD - Team Xtreem S2 SSD 120GB | Nätagg - Corsair TX 650W V2 80+ | GPU - XFX Radeon HD6950 2GB (HD-695A-CNFC)

Permalänk

Du kommer kunna köra på high! Så ja, det kommer nog flyta på bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rachlia:

Detta är min första tråd här på Sweclockers och förhoppningsvis inte den sista.
Om denna tråd är felplacerad eller om jag skulle skrivit den i en annan tråd så ber jag om ursäkt, försöker fortfarande orientera mig här.

Men som sagt, fått höra att rekommenderade specifikationer är:

OS: Windows 7 64-Bit
Processor: Quad-Core CPU
Memory: 4 GB
Hard Drive: 20 GB
Graphics Card: DirectX 11 compatible with 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 or ATI RADEON 6950)

Och eftersom jag inte är allt för bra på att jämföra hårdvara och dylikt så hoppas jag att ni kan hjälpa mig!

Taget direkt hur min gamla varukorg på komplett eftersom jag inte vet hur jag kollar upp det på något annat sätt:

OS: Windows 7 64-Bit
Processor: AMD Phenom II X6 1055T
Memory: Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9
Hard Drive: Western Digital Caviar® Green? 1TB
Graphics Card: ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA

Så vad tror ni? Kan jag förboka det nu med säkerhet att det kommer fungera och flyta på?
Vill gärna inte göra samma misstag som när jag beställde Black Ops till min gamla PC.

Tack!
//Rachlia

Väldigt likt min dator. Du kommer kunna spela på high och ändå ligga runt 50-60 fps. Inga problem alls. Glöm bara inte att ladda ner de senaste drivrutinerna till grafikkortet från nvidi.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Vad har du för krav? 120FPS med allt maxat? Eller 60FPS medium på 1680x1050-skärm?

Det var möjligt för mig att spela betan med ett 4770 men det var inte vackert.

Kraven är ju inte att ha allt maxat direkt... Men man vill ändå ha lite spelkänsla i det om du förstår vad jag menar?
Jag testade dock inte betan så därför jag söker hjälp här.

Skrivet av Pautik:

Du har ju den rekommenderade hårdvara? Nu förstår jag inte, varför skulle det inte fungera?

Som jag sa i första inlägget så är jag inte bra på att jämföra hårdvara och jag har ingen idé om vad som är bra mellan dom olika komponenterna..

Skrivet av Bennystreetracer:

Du kommer kunna köra på high! Så ja, det kommer nog flyta på bra!

Tror du det? Då får jag hoppas att du har rätt så jag inte bara kastar bort pengar igen som på Black Ops!

Skrivet av _NsMs_:

Väldigt likt min dator. Du kommer kunna spela på high och ändå ligga runt 50-60 fps. Inga problem alls. Glöm bara inte att ladda ner de senaste drivrutinerna till grafikkortet från nvidi.com

Låter jättebra! Spelade du betan? Flöt det bra för dig? Tror ni att när det släpps så kommer det inte kräva mer än vad det gjorde i betan?

Permalänk

Lite beroende på vad du har för moderkort och psu så finns ju kanske möjligheten att slänga in ytterligare 1st 560ti om du inte skulle vara nöjd med prestandan när du väl har spelet installerat och klart. Annars så ser det ut att klara sig bra

Permalänk
Medlem

Satsa på ett GTX570 eller HD6970 om du har råd, du kommer inte ångra dig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Satsa på ett GTX570 eller HD6970 om du har råd, du kommer inte ångra dig...

Mer prisvärt med ett till 560 Ti

Visa signatur

Asus P8P67 PRO REV B3 | Intel Core i5 2500K 4,2GHz | CM Hyper 212+ | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Gigabyte GeForce GTX 580 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair HX 750W | Fractal Design Arc | QPAD MK-80 | Sennheiser HD598 | Cyborg R.A.T 7