Frågor kring Fractal Design mini

Permalänk
Medlem

Frågor kring Fractal Design mini

Hej hej
Är intresserad av att köpa ett Fractal Design mini och har lite frågor

Får en tre slotskylare av typen DirectCU II plats i chassit ?

Får en Noctua NH-U12P plats i kombination med ovan nämnt grafikkort?

Har ett vanligt corsair 650w för närvarande, är det nödvändigt att byta ut det mot ett modulärt nätagg. Läste i en review av chassit att det var lite ont i plats bakom bakplåten för att "förvara" kabelhärvan

Övriga kommentarer kring själva chassit vore även uppskattat

Tackar på förhand.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem

menar du fractal design define mini eller fractal design arc mini? iofs är de väl näst intill identiska i layout kom jag på. ska precis öppna upp mitt define mini å fixa lite med fläktarna, ska mäta lite då på en gång återkommer snart. här är förresten en som tryckt in ett 580 dcII i sitt arc mini, tror dock att ett lite längre 6970 skulle kunna gå in också så det ligger uppepå hårddiskburen, på arpos bilder hänger det ner lite av sin egen tyngd ser det ut som

edit: verkar som att det saknas några millimetrar för att ett längre grafikkort än 580 med dcII ska få plats utan problem, men det går att böja upp grafikkortet lite så det ska gå att få upp på hårddiskburen. cpu-kylare får du lugnt plats med, jag kör med 212 plus som också har 120mm fläkt och åt det hållet blir ju inte grafikkortet mycket större än bakplåtens få millimetrar. och ja det är grymt trångt på baksidan, man får trycka rejält för att alla spåren ska haka i när man sätter på sidoplåten, jag har modulärt, men använder nästan alla kablar ändå så vet inte om du vinner så mycket på det på baksidan utöver att det är lite lättare att dra kablarna snyggt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Define mini ska jag köpa. Tack för länken, om ett 580 dcII får plats borde det 560ti som jag kollat på få plats med
Annars funderar jag på att ta ett med ref design då jag kommer kyla CPU med min noctua.
Tror nog jag satsar på ett modulärt nätagg ändå, känns inte som om jag vill ha massa sladdar överallt i ett redan trångt chassi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av muf3:

Define mini ska jag köpa. Tack för länken, om ett 580 dcII får plats borde det 560ti som jag kollat på få plats med
Annars funderar jag på att ta ett med ref design då jag kommer kyla CPU med min noctua.
Tror nog jag satsar på ett modulärt nätagg ändå, känns inte som om jag vill ha massa sladdar överallt i ett redan trångt chassi.

Skickades från m.sweclockers.com

560 ti dcII tar bara två slots, och är ganska kort faktiskt (22cm), så det kommer lätt få plats. du kan ju kika i mitt galleri hur mycket plats som finns till mitt 6850 toxic som är längre (runt 24cm)

edit: skrev fel

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII