TV-serier som avslutades för tidigit

Permalänk
Medlem

TV-serier som avslutades för tidigit

Jag tycker att många av dom serier som jag gillar har avslutats för tidigt, så det skulle vara intressant vad andra har för serier som vi saknar.

  • Andromeda

  • Firefly

  • The Event

  • Flashforward

  • Human Target

  • Dark Angel

  • Stargate: Atlantis

  • Stargate: SG-1

  • Charmed

  • Persons Unknown

  • Moonlight

  • V (2009)

  • Terminator - The Sarah Connor Chronicles

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Håller med om Stargate: Atlantis.

Tycker själv att Stargate Universe är så pass tråkigt att jag bara såg en del av de första avsnitten och sedan aldrig mer.

EDIT: Såg ca 14 avsnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jag tycker att många av dom serier som jag gillar har avslutats för tidigt, så det skulle vara intressant vad andra har för serier som vi saknar.

  • Andromeda

  • Firefly

  • The Event

  • Flashforward

  • Human Target

  • Dark Angel

  • Stargate: Atlantis

  • Stargate: SG-1

  • Charmed

  • Persons Unknown

  • Moonlight

  • V (2009)

  • Terminator - The Sarah Connor Chronicles

Kunde inte hålla med mer om Charmed!

Permalänk
Avstängd

Jericho

Permalänk

håller med om de flesta. Dock skulle jag lagt till Driven /drive eller vad serien hette när de körde 'race' i Phusa.
Även Dollhouse. Futurama kan man väl ta med där även om det nu har kommit en ny säsong äntligen!

Simpsons och Dexter och den andra dötråkiga serien på 6an som utspelar sig i medeltid med magi och skit kunde ju lagts ner för länge sedan.

EDIT: ändrade ett svatfel.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fr1dd:

Håller med om Stargate: Atlantis.

Tycker själv att Stargate Universe är så pass tråkigt att jag bara såg en del av de första avsnitten och sedan aldrig mer.

Då har du missat något. Jag håller med dig att de första avsnitten var helt värdelösa men när serien väl kom igång höll den samma klass som SG:A och SG-1 imo.

Själv saknar jag No ordinary family då den var lagom att slötitta på, samt Outsourced som var helt underbar. Caprica hade också förtjänat åtminstone en säsong till då allt kom igång i det sista avsnittet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jag tycker att många av dom serier som jag gillar har avslutats för tidigt, så det skulle vara intressant vad andra har för serier som vi saknar.

  • Andromeda

  • Firefly

  • The Event

  • Flashforward

  • Human Target

  • Dark Angel

  • Stargate: Atlantis

  • Stargate: SG-1

  • Charmed

  • Persons Unknown

  • Moonlight

  • V (2009)

  • Terminator - The Sarah Connor Chronicles

Håller definitivt med om Terminator, Firefly, Event och V.... De andra har jag nog aldrig följt..

Det värst med Terminator och V är de avslutade serierna med såna jävla irriterande cliffhangers..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballistic:

Då har du missat något. Jag håller med dig att de första avsnitten var helt värdelösa men när serien väl kom igång höll den samma klass som SG:A och SG-1 imo.

Jag kollade upp nu hur många avsnitt jag såg och jag talade nog inte riktigt sanning. Det sista avsnittet jag såg var det där när allting handlade om Dr Rush och hans personliga liv och tragedier. Tror det var det avsnittet som heter Human. Så jag såg ändå 14 avsnitt :). Och personligen så väntade jag på att de mäktiga fienderna som alltid har funnits i de andra serierna skulle dyka upp :D.

Men man kanske skulle återuppta serien och se vad som händer in i säsong 2.

Permalänk
Medlem

En serie som jag saknar är The Unit. http://www.imdb.com/title/tt0460690/
Riktigt spännande från första till sista avsnittet. Hade nog fungerat i ett par säsonger till i alla fall, minst.

Permalänk
Medlem

Ni har missat den bästa serien någonsin.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk

Dead like me ..... Bästa serien som gjorts!

Pushing Daisies .... Också riktigt bra

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Star trek : Enterprise tycker jag avslutades alldeles för tidigt.
Lite seg serie i början, men den kom verkligen igång och blev riktigt bra de senare säsongerna tycker jag.
Där märktes det verkligen hur de fick ruscha fram ett slut så snabbt att det kändes väldigt abrupt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Dead like me ..... Bästa serien som gjorts!

Ja, den var bra. Intressant serie.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Kvinnofängelset. Borde ha fortsatt i evigheters evigheter.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Arkiv X. Nästan skamligt dålig avslutningsfilm de fick till där.
Tråkigt att man bara hade behövt sett typ 10 nyckelavsnitt för att kunna hänga med i slutfilmen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Orici:

Är det inte tal på en säsong 2?

Annars håller jag med dig om Dark Angel och Stargate: SG-1, Stargate: SG-1 fick dock sidoserier, som inte riktigt hade samma målgrupp. Mindre nörd och mer folk som gillar att se sociala relationskonflikter.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Är det inte tal på en säsong 2?

Annars håller jag med dig om Dark Angel och Stargate: SG-1, Stargate: SG-1 fick dock sidoserier, som inte riktigt hade samma målgrupp. Mindre nörd och mer folk som gillar att se sociala relationskonflikter.

V har redan kommit ut med säsong 2 och slutade efter episod 10.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Kvinnofängelset. Borde ha fortsatt i evigheters evigheter.

as du tog min

john doe

/Daniel

Permalänk

För att bidra med 3 anime serier:
Neon Genisis Evangelion (även om filmerna i princip omöjliggör uppföljare)
Elfen Leid.
Cowboy Bebop

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParaZide:

as du tog min

john doe

/Daniel

Haha, då är vi flera. Tycker tv4 borde ha fortsatt sända. Vad sänder de annars mitt i natten som är bättre liksom?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Förutom redan nämda så måste Kyle XY in på listan..

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Inaktiv

Rubicon! Oerhört bra serie.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Orici:

Jag tycker att många av dom serier som jag gillar har avslutats för tidigt, så det skulle vara intressant vad andra har för serier som vi saknar.

  • Andromeda

  • Firefly

  • The Event

  • Flashforward

  • Human Target

  • Dark Angel

  • Stargate: Atlantis

  • Stargate: SG-1

  • Charmed

  • Persons Unknown

  • Moonlight

  • V (2009)

  • Terminator - The Sarah Connor Chronicles

Andromeda var ju bara en värdelös wanabe Star Trek. Good ridance.
Firefly håller jag med om. De kunde lätt fått ut en säsong eller tre till.
Dark Angel förtjänar en säsong till eller en film bara för att ge den ett vettigt avslut. De kunde gjort något vettigt efter säsong ett men säsong två var ju helt värdelös.
Stargate imponerade aldrig på mig. Gillade filmen men SG1 kändes bara som en blek kopia och ett försök att mjölka pengar ur ett gammalt koncept istället för att hitta på något nytt.

För att lägga till lite mer på listan:
Black Books - De kunde gott gjort en säsong eller två till. Dylan Moran och Bill Bailey är ju ett sjukt bra par.
Fawlty Towers - Jag tror nog att John Cleese hade mer att ge än bara 12 avsnitt.
Blackadder - hade varit kul att se en säsong till av. Typ släppa lös Adder i nutid. Lite som Yes, Prime Minister eller The Thick of It fast med Rowan Atkinson, Tony Robinson, Stephen Fry och framförallt Hugh Laurie som skulle behöva gå tillbaks till lite komedi efter sin bittra Dr House.
Invader Zim - Kommer aldrig förlåta Nickelodeon för att de dumpade Invader Zim mitt i säsong två.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Vad hette serien med en tjej som spelade djävulens dotter?

Jericho, Veronica Mars, Reaper.
Ochbredan nämda Firefly såklart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

John Doe saknar jag som slutade efter 1 säsong med en cliffhanger

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Json_81:

Vad hette serien med en tjej som spelade djävulens dotter?

Jericho, Veronica Mars, Reaper.
Ochbredan nämda Firefly såklart

Skickades från m.sweclockers.com

Point Pleasant:
http://www.imdb.com/title/tt0435576/

Permalänk
Medlem

John Doe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Japp, precis den. Tack!

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Life.

2 säsonger var alldeles för lite

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Arrested Development... men det har ju fått ett andra liv, såhär sex år senare!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!