Permalänk
Medlem

Bf3 Pros?

Någon som har en länk eller två till en lite mer Pro clan med högre ambitioner? Funderar på att provspela lite med proffs för att se om jag finner det intressant. Jag är stats hunter, men jag bryr mig föga, om mina egna score så länge jag vinner. Jag tror att jag skulle bli ett bra supplement för lite mer skillade claner. Om inte plats finnes så skulle det vara kul att få lite tipps från proffs, på vart ni tränar in public.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Ja du kan ju vänta tills spelet har släppts.

Permalänk
Medlem

ja jo, men jag tänkte börja kika runt bland clan alternativ. Jag är kräsen. Men jag ser vad du skriver.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Jag låg 6# på skill rankingen och hade ca. 6.4kd, bara sniper.
På ca 40 timmars playtime satte jag inte en fot i närheten av någon bomb-place (A/B).
Det är inte lätt att hitta en clan när man hellre förlorar gamet än att ligga på under 4kd i ett game...

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Nej jag är ju precis tvärt om. Jag gör allt för laget och dör därefter. Men jag ursäkta om jag skryter. När jag va yngre pressade jag mig til att ha bäst k/d ratios. Men det blev trist att jaga något som jag inte hade problem att ta. Sen tröttna jag på fps spel ett tag. Nu när jag spelar så spelar jag för att det är kul med teampaly, taktik etc. Jag behöver helt enkelt större utmaningar. Annars springer jag runt och plockar 5000 headshots med pistoler.

Är en jävel på assult, flanking, hitta svagheter, även caming etc men det ger mig inte mycket att ha höga ratios. Det kanske va lite fel sagt. Jag jagar lvl, gear, udda achivements. För att sedan snöa in på underdog vapen etc. mest för att jag behöver en utmaning.

Jag lider lite av ADHD och det ger mig en helt annan helhetsbild av ett slagfält. Jag ser detaljer som få ser.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

du låter jääääävligt grymmmmm på bf3 :P:p:P:P

ONT: Lite svårt att söka till "pro claner" när spelet inte är släppt än, då man inte kan mäta vem eller vilka som är bra.

Visa signatur

| Moderkort: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: I5 2500K | RAM-minnen: Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3 1,65V | GPU: Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB OC | Nätagg: PSU Fractal Design 550W Tesla 80+ | HDD: SSD 120GB Intel 510 2.5"/6Gbps, HD1TB Hitachi Jupiter SATA2, 7200rpm |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stronk:

du låter jääääävligt grymmmmm på bf3 :P:p:P:P

ONT: Lite svårt att söka till "pro claner" när spelet inte är släppt än, då man inte kan mäta vem eller vilka som är bra.

antar att du har rätt. Men det måste ju finnas skillade klaner som planerar att gå över till bf3, och ev behöver fylla gamla hål. Extra folk på träningar etc. Jag skulle kunna peka ut ett lags svaga sidor/flanker osv. Det är allt jag egentligen ber om. Anses det att jag är bra så kommer en plats öppnas så småningom endå.

Jag spelar under ett annat namn men de flesta jag spelar med kallar mig cheater. Även fast jag motbevisar det i videos.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Avstängd

Är du tillräckligt bra så söker klanerna i den övre div. dig, inte tvärtom. Simpelt. Oftast har spelarna i övre div. spelat andra spel i serien tillsammans sedan tidigare, vilket gör det svårare för dig.

Börja i de lägre div. och "jobba" dig uppåt.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Jag vill även påpeka att jag anser mig vara bäst. Jag får även spö ibland, det är just det jag söker. Jag vill utvecklas. Jag är inte proffs.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Avstängd

Det spelar ingen roll att du anser att du är bäst. Så länge klanerna inte tycker du duger så kommer du aldrig att få chansen.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Är du tillräckligt bra så söker klanerna i den övre div. dig, inte tvärtom. Simpelt. Oftast har spelarna i övre div. spelat andra spel i serien tillsammans sedan tidigare, vilket gör det svårare för dig.

Börja i de lägre div. och "jobba" dig uppåt.

Jag tror att du kan ha rätt. Jag har spelat en del spel och även spelat, spöat och umgåtts med folk i fps landslag förut. Det är säkert mer competition nu, men jag vill mest vara med och spela med dem för det är då jag bli bättre. Sen kom jag på att pro gamer är nog lite annorlunda nu. Fins säkert tusentals andra som gärna spelar med proffs med.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Ni som lirade bf2, länka era profiler därifrån och berätta lite vad ni lirade mest
http://www.bf2stats.net/player/124369339/

Jag körde helst Engineer och tank, vann en och en annan duell..

Permalänk
Avstängd

Detta forum blir mer som fragbite för varje dag.

Permalänk
Avstängd

Ett tips till dig Yeah_Right är att spela ESL gathers när BF3 släpps. Där kommer du att få möta och spela med bra folk. Även om det är lite blandade skills och "one man army" -mentalitet så kommer du i kontakt med spelarna och du lär dig ett å annat. Spelförståelse värdesätts mer än aim och hög k/d (även om hög k/d oftast är resultatet av bra spelförståelse). Klan spelandet i hög nivå är inte i närheten av public eller gathers. Det är ett helt annat tänk.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Ett tips till dig Yeah_Right är att spela ESL gathers när BF3 släpps. Där kommer du att få möta och spela med bra folk. Även om det är lite blandade skills och "one man army" -mentalitet så kommer du i kontakt med spelarna och du lär dig ett å annat. Spelförståelse värdesätts mer än aim och hög k/d (även om hög k/d oftast är resultatet av bra spelförståelse). Klan spelandet i hög nivå är inte i närheten av public eller gathers. Det är ett helt annat tänk.

Låter intressant, skönt att du hitta min post. Det tänk du snackar om är precis vad jag menar.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

Du tar nog min plats i vårat Stockholms lag.. Du är ju trottsallt bäst..

OnT:

Lyssna på Leon, han har så rätt. Det du ska göra är att inte lira public at all, kör det nya match-making systemet på ESL " Versus. " , lira 20 matcher varje dag så har du kontakter efter någon vecka. Hitta bra lag som söker spelare på SweClockers kan bli svårt då många ( inte alla ) är nöjda med att få ett spel som duger till public.

Gl !

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Någon som har en länk eller två till en lite mer Pro clan med högre ambitioner? Funderar på att provspela lite med proffs för att se om jag finner det intressant. Jag är stats hunter, men jag bryr mig föga, om mina egna score så länge jag vinner. Jag tror att jag skulle bli ett bra supplement för lite mer skillade claner. Om inte plats finnes så skulle det vara kul att få lite tipps från proffs, på vart ni tränar in public.

Kolla på bfhq med dom gamla duktiga bf2 klanerna som funderar på att dra igång med bf3.

Sen om "proffs" klanerna kommer köra bf3 eller inte är ju en annan fråga.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Tasty och leon har rätt, så lite public-lir som möjligt då det inte ger någonting alls. ESL vs är ett bra system där du får möta bättre personer, där du slussas in med spelare i din egen nivå i vs systemet. Sedan bör du nog söka dig till ett forum där det hänger fler e-sportare, t.ex. bfhq, esl forum etc

Som sagt tidigare i tråden lär du ha väldigt svårt att hitta proffsklaner om du inte spelat på hög nivå förr...
Tip of the day: Länka INTE dina public-stats när du söker en satsande klan, ingen bryr sig och det visar egentligen bara på att du är ny inom klan-scenen

GL HF!

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem

http://www.bfhq.se/ ...den svenska Battlefield scenen!(nej sweclockers är ingen bf scene)

http://www.esl.eu/ ...Electronic Sports Leauge

http://clanbase.ggl.com/ ...den andra stora esport scenen bredvid ESL, dock bet dom sig själva i röven med deras idiotiska Bc2 regler så den serien blev inte långvarig.

edit:...

Måste ju göra reklam för mig själv också kom jag på.... http://www.50klicks.com/ . Om vi kommer satsa kan jag inte garantera, dock kommer vi finnas i både esl och clanbase mm.

Permalänk
Medlem

Proffs lol, det är ett spel grabbar.

Permalänk
Medlem

Jag spelar enbart för att hjälpa mitt Team.. jag verkar alltid få mer kills på det sättet än om jag bara muppar runt ensam..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Skrivet av Eott:

Proffs lol, det är ett spel grabbar.

Vad är skillnaden på spel och sport? Poker är också ett spel, det betyder inte att man inte kan vara proffs eller att det inte kan vara pengar i omlopp.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Proffs lol, det är ett spel grabbar.

Säg det till Starcraft-proffsen som kan vinna tiotusentals dollar på en turnering. Om man är seriös och har talang kan ett lag med sponsorer värva dig med kontrakt, och är du riktigt duktig kan du leva på det, i vissa fall även bli rik på det. Men nu tror jag att e-sportsframtiden för BF3 är dyster eftersom att det är så casual.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

http://www.bfhq.se/ ...den svenska Battlefield scenen!(nej sweclockers är ingen bf scene)

http://www.esl.eu/ ...Electronic Sports Leauge

http://clanbase.ggl.com/ ...den andra stora esport scenen bredvid ESL, dock bet dom sig själva i röven med deras idiotiska Bc2 regler så den serien blev inte långvarig.

edit:...

Måste ju göra reklam för mig själv också kom jag på.... http://www.50klicks.com/ . Om vi kommer satsa kan jag inte garantera, dock kommer vi finnas i både esl och clanbase mm.

Du menar att clanbase tilllät alla vapen? Det var det som gjorde att jag aldrig spelade där.

Men som sagt, prestera bra i gathers, snacka med folk osv.

jag rekommenderar Xfire också.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ananasen:

Ni som lirade bf2, länka era profiler därifrån och berätta lite vad ni lirade mest
http://www.bf2stats.net/player/124369339/

Jag körde helst Engineer och tank, vann en och en annan duell..

Haha, kul att du har över 400 teamkills

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Proffs lol, det är ett spel grabbar.

Så man kan inte vara proffs för det? Kolla på CS/SC2. Visst, kommer nog inte bli lika stort, men riktigt idiotisk kommentar "lol"

Permalänk
Medlem

Måste ju göra reklam för mig själv också kom jag på.... http://www.50klicks.com/ . Om vi kommer satsa kan jag inte garantera, dock kommer vi finnas i både esl och clanbase mm.[/QUOTE]

Trevligt
Då möts vi kanske igen...
http://www.blackops-squad.com

[BOS] Zh4t4n

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Jag låg 6# på skill rankingen och hade ca. 6.4kd, bara sniper.
På ca 40 timmars playtime satte jag inte en fot i närheten av någon bomb-place (A/B).
Det är inte lätt att hitta en clan när man hellre förlorar gamet än att ligga på under 4kd i ett game...

Sånna som dig alla hatar... hög rating med sniper är knappast något att skryta om därför har jag blockerat användandet av sniper på min server.

Permalänk
Medlem

På sättet ts snackar tror jag snarare han är sämst:p

Permalänk
Skrivet av P!ngv!N:

Sånna som dig alla hatar... hög rating med sniper är knappast något att skryta om därför har jag blockerat användandet av sniper på min server.

+1!

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt