Scythe Gentle Typhoon 120mm 1850rpm

Permalänk

Scythe Gentle Typhoon 120mm 1850rpm

Tja!
Jag är sjukt sugen på att köpa 2 av dessa och kyla min Antec kuhler 620 radiator med. Verkar som att dessa är omöjliga att få tag i för tillfället då de blivit sjukt populära! Min fråga är om någon vet någon hemsida som har dessa i lager eller vart man kan få tag i dem? När man kollar på de vanliga sidorna så är dem slut i lager och förväntas inte komma in heller på ett tag....

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Verkar ganska kört tyvärr.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=457075

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Jo jag såg det jag också, kan det vara så att man slutat att tillverka fläkten?

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Skrivet av Sampabowie:

Tja!
Jag är sjukt sugen på att köpa 2 av dessa och kyla min Antec kuhler 620 radiator med. Verkar som att dessa är omöjliga att få tag i för tillfället då de blivit sjukt populära! Min fråga är om någon vet någon hemsida som har dessa i lager eller vart man kan få tag i dem? När man kollar på de vanliga sidorna så är dem slut i lager och förväntas inte komma in heller på ett tag....

Kör på Noctua NF-P12, det gör jag rakt igenom. Visst de är dyrare, men enligt mig bättre!

Visa signatur

Asus P8P67 PRO | Intel Core i5 2500K | Antec Kuhler H2O 620 Scythe GT 1450 PnP | MSI GTX 560Ti Twin Frozr II 1GB OC | Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9 | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Green 2TB | Auzentech X-Fi Forte 7.1 | Corsair HX650W | Corsair Carbide 500R | Samsung 24" SA350H LED 1920x1080

Permalänk
Skrivet av Soldansarn:

Kör på Noctua NF-P12, det gör jag rakt igenom. Visst de är dyrare, men enligt mig bättre!

Ok, ska kika lite på dem Tack tack.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Beställt från den sidan till Sverige?

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldansarn:

Kör på Noctua NF-P12, det gör jag rakt igenom. Visst de är dyrare, men enligt mig bättre!

Noctua nf-p12 är skit , jag har 3 st scytche typhoon 120 mm 1440 rpm , och 2 st noctua NF-p12.. Blev riktigt besviken på noctua... Typhoonen är tystare i 1440 RPM än noctuan i 1300 RPM... Ja det är sant.. Har jämfört noga.. Har fläktcontroller.... Och typhoonen flyttar mer luft.. Köp inte noctuas överhypade skit..

Om det är någon som inte tror mig så kan ni ju se mina fläktar här:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sampabowie:

Beställt från den sidan till Sverige?

Nej, har för mig att de ska vara bra, försöker hitta lite reviews. Tänkte köpa ett par andra fläktar därifrån själv, återkommer om det blir av.

Skrivet av Soldansarn:

Kör på Noctua NF-P12, det gör jag rakt igenom. Visst de är dyrare, men enligt mig bättre!

Skrivet av hackeron:

Noctua nf-p12 är skit , jag har 3 st scytche typhoon 120 mm 1440 rpm , och 2 st noctua NF-p12.. Blev riktigt besviken på noctua... Typhoonen är tystare i 1440 RPM än noctuan i 1300 RPM... Ja det är sant.. Har jämfört noga.. Har fläktcontroller.... Och typhoonen flyttar mer luft.. Köp inte noctuas överhypade skit..

Ja, beror ju helt på användningsområdet. Med heatsinks så är GTs bättre pga deras tryck, osäker vad gäller "vanliga chassifläktar" för in/utsug.

Permalänk
Skrivet av hackeron:

Noctua nf-p12 är skit , jag har 3 st scytche typhoon 120 mm 1440 rpm , och 2 st noctua NF-p12.. Blev riktigt besviken på noctua... Typhoonen är tystare i 1440 RPM än noctuan i 1300 RPM... Ja det är sant.. Har jämfört noga.. Har fläktcontroller.... Och typhoonen flyttar mer luft.. Köp inte noctuas överhypade skit..

Om det är någon som inte tror mig så kan ni ju se mina fläktar här:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/f0ccbca0_IMG_2178.JPG

Att GT 1850 flyttar mer luft än Noctua NF-P12 det köper jag, det säger sig självt. Men att GT 1450 gör det, och även är tystare, no way..

Visa signatur

Asus P8P67 PRO | Intel Core i5 2500K | Antec Kuhler H2O 620 Scythe GT 1450 PnP | MSI GTX 560Ti Twin Frozr II 1GB OC | Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9 | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Green 2TB | Auzentech X-Fi Forte 7.1 | Corsair HX650W | Corsair Carbide 500R | Samsung 24" SA350H LED 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Tja!
Jag är sjukt sugen på att köpa 2 av dessa och kyla min Antec kuhler 620 radiator med. Verkar som att dessa är omöjliga att få tag i för tillfället då de blivit sjukt populära! Min fråga är om någon vet någon hemsida som har dessa i lager eller vart man kan få tag i dem? När man kollar på de vanliga sidorna så är dem slut i lager och förväntas inte komma in heller på ett tag....

Det är inte så ovanligt att de är slutsålda faktisk. Aquatuning.se har 100+ i lager, allting skickas från Tyskland så det tar någon dag extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldansarn:

Att GT 1850 flyttar mer luft än Noctua NF-P12 det köper jag, det säger sig självt. Men att GT 1450 gör det, och även är tystare, no way..

Nehe, kolla på testet som gjorts av typ 20 fläktar om du inte tror mig då.

http://www.bit-tech.net/hardware/cooling/2009/09/28/what-s-th...

Jag har ju båda fläktarna.. 2 st noctua nf-p12 och 3 st scytche typhoon 1440 rpm.. Och en fläktcontroller. Jag upplever den iaf som tystare..

Här är en bild på min fläktcontroller allt för att verka mer trovärdig i det jag skriver, Har sänkt RPM'EN SOM ni kan se.. Men har testat dem på max också..
och notera ännu en gång att det är GT1450 RPM jag pratar om.. 1850 RPM varianten har jag ingen aning om. Förmodligen låter den som ett jetplan.

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag typ kidnappar denna tråden lite halvt men hittade ingen bättre tråd att posta i...

Precis som TS är jag sugen på att köpa denna fläkten, närmare bestämt 2st till en P&P-konfig till Antec Kühler 620. Dock har jag börjat kolla på andra fläktar och har fastnat för Scythe 120mm S-FLEX 1600. Denna fläkten ska enligt Scythes egna specs ha samma Db fast med högre flöde, för en prisskillnad på 10kr (Inet). Dock så läste jag att S-FLEX har vattenlager medan Gentle Typhoon har kullager, vilket är bäst och spelar det egentligen någon roll?

@hackeron: Vad heter den fan controllern du har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krazko:

Ursäkta att jag typ kidnappar denna tråden lite halvt men hittade ingen bättre tråd att posta i...

Precis som TS är jag sugen på att köpa denna fläkten, närmare bestämt 2st till en P&P-konfig till Antec Kühler 620. Dock har jag börjat kolla på andra fläktar och har fastnat för Scythe 120mm S-FLEX 1600. Denna fläkten ska enligt Scythes egna specs ha samma Db fast med högre flöde, för en prisskillnad på 10kr (Inet). Dock så läste jag att S-FLEX har vattenlager medan Gentle Typhoon har kullager, vilket är bäst och spelar det egentligen någon roll?

@hackeron: Vad heter den fan controllern du har?

Har ingen aning vilken utav fläktarna som är bättre, de olika lagerna kanske påverkar ljudnivån?
Har 2st scythe 1850rpm, och kör dom i ca 1300rpm, och kan intyga att dem är väldigt tysta.

Har även den fläktkontrollern, det är en Scythe Kaze Master. Är jättenöjd med den, enkel att använda + stilren enligt mig.

Permalänk
Medlem

1850 är antagligen onödig snabba, och högljudda, på max fart vilket som så skulle titta på 1450 rpm varianten.

Och Noctua gör sig icke besvär, de är förvånansvärt mycket sämre än GT, talar både från testresultat och egna erfarenheter. Har haft en bunt Noctua, både NF-S och NF-P och nu mera sitter det bara Scythe i min burk. GT på radiatorn och Slipstream som chassi fläktar.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Avstängd

Har 2 st typhoon 1450rpm, bägge avger ett "pip" ljud som är hörbart, tveksam jag kör fler typhoons.

Permalänk
Skrivet av Babianen:

Det är inte så ovanligt att de är slutsålda faktisk. Aquatuning.se har 100+ i lager, allting skickas från Tyskland så det tar någon dag extra.

Ok tack tack Beställde 2 st Gentle Typhoon 1850 rpm där ifrån nu. Hade du beställt från den sidan tidigare?

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Haha, detta kanske förklara varför jag har fått vänta i mera än två veckor snart på mina fläktar och fläktcontrollers :S Värt att vänta på fin fina gt fläkta

Kanske ångrade att jag inte köpte delta fläkta
http://www.bit-tech.net/hardware/cooling/2009/09/28/what-s-th...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krazko:

Ursäkta att jag typ kidnappar denna tråden lite halvt men hittade ingen bättre tråd att posta i...

Precis som TS är jag sugen på att köpa denna fläkten, närmare bestämt 2st till en P&P-konfig till Antec Kühler 620. Dock har jag börjat kolla på andra fläktar och har fastnat för Scythe 120mm S-FLEX 1600. Denna fläkten ska enligt Scythes egna specs ha samma Db fast med högre flöde, för en prisskillnad på 10kr (Inet). Dock så läste jag att S-FLEX har vattenlager medan Gentle Typhoon har kullager, vilket är bäst och spelar det egentligen någon roll?

@hackeron: Vad heter den fan controllern du har?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=612619

Permalänk

Nu kom fläktarna som beställdes den 18:e från butiken Aquatuning.se, vilka kördes via UPS från Tyskland direkt till dörren. Kan starkt rekommendera sidan till er som är sugna på Scythe Gentle Typhoon fläktar

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Skrivet av Sampabowie:

Nu kom fläktarna som beställdes den 18:e från butiken Aquatuning.se, vilka kördes via UPS från Tyskland direkt till dörren. Kan starkt rekommendera sidan till er som är sugna på Scythe Gentle Typhoon fläktar

Bra pris på dem också, right? Hur mycket fick du betala i frakt?

Visa signatur

Asus P8P67 PRO | Intel Core i5 2500K | Antec Kuhler H2O 620 Scythe GT 1450 PnP | MSI GTX 560Ti Twin Frozr II 1GB OC | Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9 | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Green 2TB | Auzentech X-Fi Forte 7.1 | Corsair HX650W | Corsair Carbide 500R | Samsung 24" SA350H LED 1920x1080

Permalänk

Hela kalaset gick på 311 kr, varav dessa var 5,20 Euro i frakt. Så det var absolut ett bra pris, dessutom att man får det direkt till dörren. Trodde jag skulle vara tvungen att åka och hämta dem till och med

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.