Vilka investeringar har/ska du göra inför BF3?

Permalänk

Vilka investeringar har/ska du göra inför BF3?

Ordet Investering är väl fel. Men man kan se det som en investering i sig själv

Min rigg känns väl ok förutom graffet då jag beställde denna GTX580 bundlat med BF3: http://www.webhallen.com/hardvara/142300-asus_geforce_gtx_580...

Känns värt för mig. Kommer kanske inte kunna maxxa allt...hoppas på ett lyft vågar jag väl :]

Vad har eller ska ni införskaffa inför Battlefield3?

Mods: Om det skulle finnas en liknande tråd ta bort/lås denna. Letade efter bästa mån.

Visa signatur

HP

Permalänk
Moderator
Moderator

Tänkte bara "investera" i spelet, får nog räcka så

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

"GeForce 8800 GTX 786MB"

Tror det kommer bli ett rejält lyft

Själv önskar jag att jag hade mer pengar.. men troligtvis nytt nätagg och vattenkylning, men nytt mobo och processor skulle inte vara helt fel heller

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

"GeForce 8800 GTX 786MB"

Tror det kommer bli ett rejält lyft

Själv önskar jag att jag hade mer pengar.. men troligtvis nytt nätagg och vattenkylning, men nytt mobo och processor skulle inte vara helt fel heller

Kanske en underdrift ja. Men hade önskat två high-endkort i SLI
Har "tagit" mig råd, är ju ett par andra saker som rykt istället.
Låter tungt. Vilken gpu har du då...som inte vill uppgradera?

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Fick en bra tajming av ny datorköp nu när bf3 ska släppas.
Ska inom kort köpa nytt moderkort minnen grafikkort och prolle

Och spelet förståss som jag förbokat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Hittils:
MK Asus P8P67 DELUXE Socket 1155, P67, Rev 3.0
CPU Core i5 2500K
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/VENG.
PSU Corsair TX 850W Modular

Med nästa lön blir det denna: http://www.webhallen.com/hardvara/135973-asus_rog_geforce_matrix_gtx_platinum_580_1536mb-pci-e-dvi-hdmi

Hade tänkt att spendera bara ca 6000 kr men det närmar sig 10.000
Men det är de värt

Visa signatur

i7 9700K OC 4.9GHz | Gigabyte RTX 3080 10Gb VISION OC | ASUS PRIME Z390-A | 16Gb/3200MHz Corsair Vengeance RGB | Asus Swift PG278Q 144Hz/2560x1440 | NZXT H510 Elite vit

Permalänk
Skrivet av Randomretard:

Hittils:
MK Asus P8P67 DELUXE Socket 1155, P67, Rev 3.0
CPU Core i5 2500K
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/VENG.
PSU Corsair TX 850W Modular

Med nästa lön blir det denna: http://www.webhallen.com/hardvara/135973-asus_rog_geforce_matrix_gtx_platinum_580_1536mb-pci-e-dvi-hdmi

Hade tänkt att spendera bara ca 6000 kr men det närmar sig 10.000
Men det är de värt

Kewl. Men alltså vad är skillnaden på matrix och den som jag fick bundlat?

Känns tryggt att fler med 850w-agg kör på GTX580, dock drar 1155riggen något mindre än min 1366.

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av Summoning:

Kewl. Men alltså vad är skillnaden på matrix och den som jag fick bundlat?

Känns tryggt att fler med 850w-agg kör på GTX580, dock drar 1155riggen något mindre än min 1366.

Matrix är lite snabbare, lättare att överklocka, snyggare. Det är vad jag har förståt och tycker iallafall.

Ja, jag köpte den innan jag hade bestämt grafikkort men det bör funka...hoppas jag

Visa signatur

i7 9700K OC 4.9GHz | Gigabyte RTX 3080 10Gb VISION OC | ASUS PRIME Z390-A | 16Gb/3200MHz Corsair Vengeance RGB | Asus Swift PG278Q 144Hz/2560x1440 | NZXT H510 Elite vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Kanske en underdrift ja. Men hade önskat två high-endkort i SLI
Har "tagit" mig råd, är ju ett par andra saker som rykt istället.
Låter tungt. Vilken gpu har du då...som inte vill uppgradera?

Har egentligen hela riggen som jag skulle vilja byta, har ett 5770, men duger nog ett tag till tills jag skaffat fram mera metallbrickor och kungar på papper

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Randomretard:

Matrix är lite snabbare, lättare att överklocka, snyggare. Det är vad jag har förståt och tycker iallafall.

Ja, jag köpte den innan jag hade bestämt grafikkort men det bör funka...hoppas jag

Jo jag fördjupade mig rätt lätt efter att jag svarade på din post. Hårdvaruklocken på cuII var marginell från ref.kort. Dock har de fläskat på lite på matrix samt olika lägen verkar det som. Grejen är väl mer främst 1: mindre förbrukning på prestanda, 2: kyligare kort/tystare 3: rog/snyggt på båda korten.

Jag ser inga problem hos din rigg rent spec.mässigt. Vet ej mobot och ditt chassie rent fysiskt dock.

Visa signatur

HP

Permalänk

Köper ett 6970 i samband med BF3 releasen. Sedan blir det en full uppgradering+ ännu ett 6970 när GW2 kommer ut.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Skrivet av Summoning:

Jo jag fördjupade mig rätt lätt efter att jag svarade på din post. Hårdvaruklocken på cuII var marginell från ref.kort. Dock har de fläskat på lite på matrix samt olika lägen verkar det som. Grejen är väl mer främst 1: mindre förbrukning på prestanda, 2: kyligare kort/tystare 3: rog/snyggt på båda korten.

Jag ser inga problem hos din rigg rent spec.mässigt. Kan ej mobot och ditt chassie dock.

Okej skönt att höra
Problemet är dock att ingen verkar ha mitt grafikkort på lager, jag ha väntat på webhallen sedan början av denna månad men jag kan fortfarande inte hämta ut den. (dom sa att dom skulle få flera den 10:e)

Fast jag klarar mig på mitt gammla ASUS 4850 top ett tag till.

Visa signatur

i7 9700K OC 4.9GHz | Gigabyte RTX 3080 10Gb VISION OC | ASUS PRIME Z390-A | 16Gb/3200MHz Corsair Vengeance RGB | Asus Swift PG278Q 144Hz/2560x1440 | NZXT H510 Elite vit

Permalänk

Nu uppdaterade jag inte just för BF3 egentligen, utan det blev bara nu helt enkelt. Lite SB grejer. Men ett till 5850 fick det bli för BF3

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag beställde precis Sennheiser HD598 Fullsize, Asus Xonar Essence STX, Logitech® G500 Mouse(den jag har nu vägrar röra sig nedåt då och då, fungerar väll i Windows, men nu när man ska spela så kan det vara skönt att kunna sikta nedåt då man vill.)

Funderar på Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II för att kunna överklocka grafik-kortet lite.

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Har egentligen hela riggen som jag skulle vilja byta, har ett 5770, men duger nog ett tag till tills jag skaffat fram mera metallbrickor och kungar på papper

Ja det är inte där skon klämmer främst hos dig. Är glad att jag tog tag i de andra bitarna innan GPUn trotts att de är en gen. gammal nu, så blir det lättare med ett nytt graffe.

Spara/ta dig råd bara, grafikkort som tappar värde snabbare än vad räntan suger pengar ur minuskontot på kredit är INTE värt.
Gjort så med saker som håller mycket längre, känns ändå inte ok.

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av Randomretard:

Okej skönt att höra
Problemet är dock att ingen verkar ha mitt grafikkort på lager, jag ha väntat på webhallen sedan början av denna månad men jag kan fortfarande inte hämta ut den. (dom sa att dom skulle få flera den 10:e)

Fast jag klarar mig på mitt gammla ASUS 4850 top ett tag till.

De gånger jag beställt har det alltid dragit över, 3-7 dagar. Nu sitter de nog bokstavligen i skiten inför dessa släpp och alla som ska ha nytt. Själv har jag hört om folk som får sina korten innan BF3-releasen trots bundle, drabbar dock inte dig.

Ring och hör, då brukar det hända grejer då. Varit problem med 590korten länge nu, hoppas inte detta ska hända 580 nu med.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Köpte till en 5850 för att kunna köra CF. Rätt nöjd, nu när det funkar.

Visa signatur

|| Cpu: Phenom II X4 965 @3,7ghz || Ram: Corsair 8gb 1600mhz || Graffe: R9 280X ||Nätagg: Corsair HX 750W || Chassi: Fractal Design R4 || Moderkort: Gigabyte GA-790FXTA-UD5 || Hårddisk: SSD Intel 320 120GB ||

Permalänk
Medlem

Faktiskt ingenting förutom att spelet ska köpas Nöjd med min rigg, betan flöt på i high utan lagg med full kantutjäming i 1080p aldrig under 40 fps och de var som sagt inga märkbara fördröjningar enligt mig ^^

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Oteknisk:

Jag beställde precis Sennheiser HD598 Fullsize, Asus Xonar Essence STX, Logitech® G500 Mouse(den jag har nu vägrar röra sig nedåt då och då, fungerar väll i Windows, men nu när man ska spela så kan det vara skönt att kunna sikta nedåt då man vill.)

Funderar på Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II för att kunna överklocka grafik-kortet lite.

En mus som inte vill sikta nedåt är ju perfekt, mer headshots och mindre skott i fötterna

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Köpte ett nätagg(hx 650w) och ett headset(sennheiser pc360) och hade planer på att uppgradera med ett andra grafikkort när spelet släpps, men känns inte värt efter att ha spelat betan, flöt på helt okej med acceptabla inställningar.

Spelet kändes helt enkelt inte tillräckligt bra för att uppgradera... grafikmässigt ser det bra ut men spelstilen, vet inte riktigt om jag kommer gilla det, vi får se när det släpps!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Inget faktiskt, kanske något snacks.
Dock massa kusiner och skit kommer över den helgen så.. hoppas det inte kommer störa mitt spelande.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

ett till 6970, Asrock Z68 Extreme 4 gen 3, i5 2500k o lite fina 8gb minnen.

FIT FÅR FAJT

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

ett till 6970, Asrock Z68 Extreme 4 gen 3, i5 2500k o lite fina 8gb minnen.

FIT FÅR FAJT

Vad gör de fina internminnena för skillnad i spel?

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk

Inköpt:
CPU Intel i5 2500k
Kylning CM Hyper 212+
GPU ASUS GTX580
RAM Corsair Vengeance Low Profile 8gb
MOBO Asus P8Z67-V Pro
SSD Crucial M4
PSU XFX 650W
Case Fractal Design Define R3

Och sedan ligger det såklart en förbokning på BF3.

Permalänk
Medlem

Antec kühler 620 - överklockning av CPU:n i5 650. två 460 1gb
Cougar 700w nätagg modulärt.
Tror även att Jag kmr köpa två 4gb moduler beroende på hur mkt bf3 slukar RAM!

Skickades från m.sweclockers.com

§9
Permalänk
Medlem

Funderar på en ssd, annars räcker det med bara spelet.

Permalänk
Avstängd

uppdateringar sista månaden för BF3

CPU: i7 2600 K
MB: ASUS P8Z68-V PRO
Grafikkort: Gigabyte GTX 580
Minnen: Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800
Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB
Skärm: Samsung S27A950D 120Hz

pris: 16300:- ?? damn!..mer än vad jag trodde

upcoming den här och nästa månad:

Grafikkort: Gigabyte GTX 580
Mus: Razer deathadder
Vattenblock: 2x AquagraFX nickel plated version + twinConnect SLI Adapter

pris: 6700:-

sen får det fan vara bra ett tag

Målet är att spela BF3 i 100+ FPS på en stor snabb skärm + hyper snabba laddtider och samtidigt ha en relativt tyst dator
får se om man kommer dit

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Själv funderar jag på ett extra 6870, men får se hur länge det dröjer med det. Annars så fungerade betan förvånansvärt bra med single 6870 =).

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av finnejanson:

Själv funderar jag på ett extra 6870, men får se hur länge det dröjer med det. Annars så fungerade betan förvånansvärt bra med single 6870 =).

Med min dator i sign flöt det på i automatik defualt vilket är high inga stora problem så jag tyckte också det gick bra 30-60 FPS

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Skrivet av cappe:

Med min dator i sign flöt det på i automatik defualt vilket är high inga stora problem så jag tyckte också det gick bra 30-60 FPS

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, samma här Men med ett till 6870 så får man högst troligtvis ut lite extra!

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt