AMD bundlar Battlefield 3 med nya grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Sweet att du fortfarande sitter på Voodoo2

Kör just nu på 1080p res med ultra men tagit bort AA för det gör inte spelet snyggare (imo).
Mina FPS (enligt fraps) är på banan Caspian Border 45+ vilket i mina ögon och händer är fullt flyt!
Testade förut att spela i 1280x720 (720P) bara för få större HUD och gå ner på LOW för se om man fick bort allt jävla glans på stenarna som är så inåt helvete störande och fult! (gick för övrigt inte att bli av med ).
Allt över 30fps för mig är fullt spelbart, känner ingen skillnad när jag körde på 720p@low mot för 1080p@"ultra"...
Tycker synd om din plånbok om du har såna krav på fps...

Antar tt du inte spelar mycket konsol då många spel är ca cappad på 30fps eller 60fps.
"Electronic Arts and DICE has confirmed that the PlayStation 3 version of Battlefield 3 will run at 720p and will be capped at 30 frames per second."

1. Måste säga att det låter jäkligt konstigt att du inte upplevde skillnad o_O

2. AA gör spelet helt klart snyggare, har du provat? Brassa på AA till max och titta på alla konturer, stänger, lyktstolpar, löv, gräs, kablar och allt annat som är smått och smalt så ska du se på skillnad.

3. Nej, jag spelar aldrig sådana här spel på konsol. Det ända jag spelar på konsol är Guitar Hero Visste inte att många spel var FPS begränsade. Det förklarar då varför jag alltid tyckt att alla snygga spel hackar på konsol. Dom borde verkligen skära ner på grafiken och satsa på högre FPS. Ett exempel som jag minns är GTA 4 på PS3 som jag kollade på hos en polare. Det första jag sa var: Jäklar vilken ful grafik och jäklar vad det hackar!?!?!?! Han hajade inte vad jag menade tills han fick se skiten på min PC.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Hmm vad händer...?
Nvidia + ASUS Webhallen kör ju ett race nu med bundlat BF3...
Någon som hört nått mer om ATI's kampanj....

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur länge det här bundle erbjudandet gäller?

Permalänk

Någon som har sett ett sådant erbjudande än?

Permalänk
Medlem

Jag har endast sett Nvidia kampanjer för dels bf3 och dels Batman. 560 Ti bundlas med bf3 men var är AMD !?!?!

Här ett ex. från ASUS
http://www.asus.com/Graphics_Cards/NVIDIA_Series/ENGTX560_Ti_...

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk

Fortfarande inget? Jag tycker det är väldigt svagt om den utlovade kampanjen uteblir. Själv så sitter jag fortfarande och väntar in den innan jag bestämmer mig för vad jag ska köpa.