Permalänk
Medlem

Värmeproblem (temperatur för hög)

Hejsan Sweclockers

Ursäkta att jag skapar en ny tråd men jag är inte riktigt en datorpro o skulle behöva hjälp med min dator som går upp till ca 99-101 grader när jag spelar spel och ibland till riskgränsen för avstängning. Jag trodde problemet var kylpastan och dammet så tog o bytte pastan o dammade burken men inget ändrades. Innan det så kunde knappt använda internet innan datorn stängdes av pga värme och då bestämde jag mig för att damma och byta pasta och nu är jag i det här läget.

mina komponenter är:

CPU: Intel core duo e8500
ram:4
Ati radeon hd (kommer inte ihåg exakt)
corsair 650 w
Moderkort:ultra durable 2

Jag undrar om det är problem med nätagget som kanske inte orkar försörja ström till datorn eller cpu som behöver bytas ut.
Samtidigt har jag märkt att när jag sätter på datorn lyser det 6 led lampor på moderkortet 2 gröna, 2 gula och 2 röda och det har det inte gjort förrut.
Vad kan jag göra för att återigen kunna spela
Tack

Visa signatur

Sarunurå??

Permalänk
Skrivet av Irongin:

Hejsan Sweclockers

Ursäkta att jag skapar en ny tråd men jag är inte riktigt en datorpro o skulle behöva hjälp med min dator som går upp till ca 99-101 grader när jag spelar spel och ibland till riskgränsen för avstängning. Jag trodde problemet var kylpastan och dammet så tog o bytte pastan o dammade burken men inget ändrades. Innan det så kunde knappt använda internet innan datorn stängdes av pga värme och då bestämde jag mig för att damma och byta pasta och nu är jag i det här läget.

mina komponenter är:

CPU: Intel core duo e8500
ram:4
Ati radeon hd (kommer inte ihåg exakt)
corsair 650 w
Moderkort:ultra durable 2

Jag undrar om det är problem med nätagget som kanske inte orkar försörja ström till datorn eller cpu som behöver bytas ut.
Samtidigt har jag märkt att när jag sätter på datorn lyser det 6 led lampor på moderkortet 2 gröna, 2 gula och 2 röda och det har det inte gjort förrut.
Vad kan jag göra för att återigen kunna spela
Tack

Oj det var ganska varmt unvik att spela tills du löst värme problemet .

Kolla på så cpu kylaren sitter helt intill cpun.

hur mycket kylpasta öste du på ?

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Hedersmedlem

Det vanligaste är att man inte lyckas få kylaren att sitta tillräckligt hårt. Sitter den som berget när du försöker rucka på den? Du använde inte för mycket kylpasta?

Permalänk
Medlem

Jag har löst värme problemet men jag verkar ha ett till.
Det är nämligen så att jag inte kan spela bf3 utan att ljudet börjar loopa sig och spelet hänger sig vilket resulterar med att jag måste använda ctrl alt delete för att komma ut.
Jag kolla på Can you run it för att se om jag kan spela spelet och det går men på minimal settings
Kan det vara graffikortet jag måste byta?
Har Ati radeon 4800 series som grafikkort

BTW:Hade lämnat datorn in på service för värmeproblemen så kunde inte svara på inläggen ursäkta

Visa signatur

Sarunurå??

Permalänk
Medlem

du bör byta ut grafikkortet om du vill spela bf3 på stabil fps. Jag hade ett 4870 för flera år sedan som jag har skrotat så dåligt är det!

Visa signatur

MSI P67A-C45, 2600k @ 4.7ghz + Corsair H50, Corsair 8GB XMS3 ddr3 1600mhz, Chieftec 1000W, MSI 480 @ 845/2000, WD black 1TB + 3st WD green 2TB, Fractal Design R3 XL. Benq G2420HD
-----------------------------------------------------------------------------------
Lenny

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarkL:

du bör byta ut grafikkortet om du vill spela bf3 på stabil fps. Jag hade ett 4870 för flera år sedan som jag har skrotat så dåligt är det!

Låter som en överdrift. Jag har ett GTX 275 som är jämförbart med ett HD 4890 och spelet flyter på bra i low-medium inställningar.

Permalänk
Medlem

tycker inte det är en överdrift, ett spel som bf3 ska man minst kunna spela i medium utan fps drops.

Visa signatur

MSI P67A-C45, 2600k @ 4.7ghz + Corsair H50, Corsair 8GB XMS3 ddr3 1600mhz, Chieftec 1000W, MSI 480 @ 845/2000, WD black 1TB + 3st WD green 2TB, Fractal Design R3 XL. Benq G2420HD
-----------------------------------------------------------------------------------
Lenny

Permalänk
Medlem

När jag vill byta inställningar till low så hänger den sig ibland och ibland hinner jag köra lite på low men den hänger sig efter det också

Visa signatur

Sarunurå??