Permalänk

VX550 + Gtx 560Ti hawk

Hej har nyss skaffat mig ett Msi gtx 560 Ti hawk, för att ersätta mitt HD 6870, problemet är nu att mitt nätagg coilwhinar, grafikkortet är byggt med solida spolar så det räknar jag ut ur bilden, det enda problemet är att coilwhinet uppstår bara när jag kör Folding@home på grafikkortet.
Och detta endast om jag inte har någon annan "3D" applikation på...

Skall tilläggas att nätagget har whinat förut men inte såhär distinkt...

Funderar på att köpa en ny nätdel... någon som har några rekommendationer? runt 650-700W

Tacksam för hjälp...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Har du provat aktivera V-Sync?

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera Corsair hx650. Har 850wattaren och den är hur trevlig som helst. Dock är kanske du ska satsa på 750w om du någon gång kommer vilja köra sli, 560 ti sli drar ju inte 750w men kan kanske vara skönt att inte belasta agget allt för mycket.

Permalänk
Medlem

Hur är det med coilwhine och garanti? Någon som har koll?

Inga SLI tankar: http://www.inet.se/artikel/6909620/ocz-modxstream-pro-600w

SLI tankar: http://www.inet.se/artikel/6900281/xfx-xxx-edition-750w-80-si...

Mina förslag, notera att du kan dra ner priset abnormt på SLI agg om du klarar av ickemodulärt.

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Har du provat aktivera V-Sync?

Skrivet av Eott:

Skulle rekommendera Corsair hx650. Har 850wattaren och den är hur trevlig som helst. Dock är kanske du ska satsa på 750w om du någon gång kommer vilja köra sli, 560 ti sli drar ju inte 750w men kan kanske vara skönt att inte belasta agget allt för mycket.

Kommer inte köra SLI dock...

Och Vad har Vsync med Folding@home att göra, Vsync är på, men om man belastar till 100% med Spel eller annan stressmjukvara så får man inte vinandet, men om man kör igång F@H så tjuter det nådareminsjäl...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=782321 Skulle jag helt klart tagit..
Är själv så trött på alla Corsair som verkar ha problem med Coilwhine nu för tiden.. gäller vell XFX och Seasonic också antar jag..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Rätt säker på att det är ditt grafikkort som låter. Har ett 580 med "solida spolar för att motverka coil whine" som tjuter ut i helvete,

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

nätagget har låtit förut, men nu har exakt samma frekvens, förstärkts...
men det kommer bara vid absolut maxbelastning.

det känns som om det är nätagget, eftersom ljudet funnits där förut bara mycket svagare.

Och om jag temporärt täcker för utblåset på nätagget så minskar ljudnivån med 90%...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"