Permalänk
Hedersmedlem

Nyheter/fixar efter betan.

Från http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/lextg/my_length... lång och intressant läsning.

Citat:

TL;DR, DICE fixed most bugs and issues, game is super polished, the Beta woes are no more. The (almost) final build is looky QUITE SEXY. 10/25 can't come soon enough.

Citat:
  • Rocks can no longer be shot through.

\o/

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Citat:

Minimap. FIXED! The minimap has been vastly improved and is almost on par with the map found in BF2. It's a nice, full minimap now: you can see all the flags, your teammates, empty vehicles...etc

: D

Permalänk
Medlem

•The Options menu is now accessible while dead or alive.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Att panga med vapnet utan ljuddämpare gör att man syns på fiendens minimap

Permalänk
Medlem

Någon som vet om dom har ändrat hitboxen nätkoden? Hoppas inte det.

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mas111:

Att panga med vapnet utan ljuddämpare gör att man syns på fiendens minimap

känns lite som cod?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

känns lite som cod?

och?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

jag tycker att det är lite tråkigt att de kopierar det konceptet. Det är väl bättre om man får lyssna till sig vart folk skjuter ifrån? Har du spelat cod så vet du nog att man får ganska många kills på att motståndaren har råkat skjuta ett skott och därmed visar sig på kartan

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrP*:

Någon som vet om dom har ändrat hitboxen nätkoden? Hoppas inte det.

Ja det ska vara ändrat.
källa: olika youtube snubbar med i ett Nvidia lan i San Fransisco.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av Mas111:

Att panga med vapnet utan ljuddämpare gör att man syns på fiendens minimap

Detta är ju fakking crap rätt upp och ner.

Är det för att hjälpa folk med nedsatt/obefintlig hörsel?

Permalänk
Skrivet av Mas111:

Att panga med vapnet utan ljuddämpare gör att man syns på fiendens minimap

Det är bra, då får man i alla fall en bra användning av ljuddämpare. Däremot så dämpar ljuddämpare i spel alldeles för mycket jämför i verkligheten. I verkligheten så låter ju en ljuddämpad M4A1 nästan som ett luftgevär vilket är mycket mer ljudligt än i filmens värld.

Skrivet av MrP*:

Någon som vet om dom har ändrat hitboxen nätkoden? Hoppas inte det.

Den har förfinats ja, det står i tråden som länkades.

Skrivet av qhrizz:

känns lite som cod?

På dom premisserna så kan man säga att dom härmar COD bara för att spelet är centrerat runt vapen. Jag tycker det skänker viss realism i alla fall.

Skrivet av Sambuccashake:

Detta är ju fakking crap rätt upp och ner.

Är det för att hjälpa folk med nedsatt/obefintlig hörsel?

Varför? Det är det bästa sättet att implementera ljuddämpare på ett bra sätt i spelet utan att göra dom oanvändbara nisch-prylar. Alla har inte surroundljud eller 7.1 lurar.

Egen notering, såg inget om com-rose i OPs inlägg, dock rykten längre ner om att det implementeras senare i patch. Jag hoppas verkligen att detta stämmer, är det något som vet något mer om com-rose och planerna kring dess implementering?

Permalänk

^
Det bästa sättet att implementera ljuddämpare är att dämpa ljud.

Jag kan sträcka mig till en oerhört subtil "riktningsindikator" i HUD'en hos den lede fi men inte fan ska det dyka upp på minimappen.

Permalänk
Medlem

det är svinbra att ljuddämparen äntligen får nån riktigt bra fördel också i battlefield. fantastiskt att ficklampan tonats ned också... kändes rätt overkill