Kommer 6990 och ett Corsair HX650W att funka?

Permalänk
Medlem

Kommer 6990 och ett Corsair HX650W att funka?

Tjena,

Som rubriken lyder, kommer detta att fungera med en 2500k, en 7200rpm samsung HDD, några 120mm fläktar och 2 ramstickor, H50 kylare samt mitt 6990? Har googlat runt lite och får lite olika svar så tänkte att jag frågar här och ser vad panelen tror! Vill gärna kunna överklocka min 2500K men mitt 6990 kommer att gå i stock.

Permalänk
Avstängd

Det kommer att funka med god marginal

Permalänk
Medlem

Inga problem

Permalänk
Medlem

Återigen Ja det orkar hx 650w är ett kvalitets nätagg med bästa kondningar.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Tack för svar:)

Permalänk
Medlem

Ska du inhandla det nätagget eller har du det det redan?
Som de andra säger räcker det såklart, vill bara säga att uppgradering av tex ett till 6970 så kommer du inte ha tillräckligt.

Bra och ha olika vinklar på det hela, nu är inte ett 650w så speciellt dyrt så jag håller nog med de andrar att köra på det, ifall du uppgraderar har du en reservdel/del till ett nybygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Ska du inhandla det nätagget eller har du det det redan?
Som de andra säger räcker det såklart, vill bara säga att uppgradering av tex ett till 6970 så kommer du inte ha tillräckligt.

Bra och ha olika vinklar på det hela, nu är inte ett 650w så speciellt dyrt så jag håller nog med de andrar att köra på det, ifall du uppgraderar har du en reservdel/del till ett nybygge!

Har redan ett 650 och bygger dator till tjejen så tror inte den burken kommer att uppgraderas på ett tag