skolprojekt vattenkyld dator, komande problem?

Permalänk
Medlem

skolprojekt vattenkyld dator, komande problem?

tja jag gör en vatten kyld dator och jag undra om pumpen jag använder kommer kortsluta datorn? det är en 12v liten vatten pump, tänker på att elen kan ledas igenom vattnet in till cpu eller gpu?

och sen vad tror ni kan va krångligt eller ej funkar när man gör ett sådant projekt?

tips skulle uppskattas om modningar o styling som går o göra i en väll utrustad verkstad?

Permalänk
Medlem

Jadu, använder du en pump för ändamålet är de inga problem. Det är inte rekomendera att "dränka" en pump som inte är anpassad för det. Använder du t.ex akvariepump som eheim är de inga problem då den är vattentät.

Men finns massor av bra pumpar på sidor som säljer vattenkylning typ coolingstuff.se eller indomo.se

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobne:

Jadu, använder du en pump för ändamålet är de inga problem. Det är inte rekomendera att "dränka" en pump som inte är anpassad för det. Använder du t.ex akvariepump som eheim är de inga problem då den är vattentät.

Men finns massor av bra pumpar på sidor som säljer vattenkylning typ coolingstuff.se eller indomo.se

vi har någon biltema pump som har slang in och ut inte någon som ligger i vatten om det ät det du menar?