Google lanserar Android "Ice Cream Sandwich", Galaxy Nexus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ChipZ:

Vem kör blade på original? Cm7 är på 2.3.7 och det har läckt en officiell 2.3 ROM från ZTE. Gå in på swedroid och efter lite pill har du en mycket roligare telefon

Nu är det inte enbart den gamla mjukvaran det hänger på utan även den gamla hårdvaran som begränsar app-utbudet och prestandan. Saknar personligen främst Firefox. Min Light kör dock med något nyare då Android 2.1 är bedrövlig att använda.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Här har ni en en video som är inspelade med Nexus telefonen. 5MP i 1080p ser inte direkt så dåligt ut.
/[/url]

1920*1080 =2073600, dvs runt 2MP, inte 5

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

1920*1080 =2073600, dvs runt 2MP, inte 5

Alltså kameran är 5MP. Jag syftade mer på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Då börjar väntan på en nightly från Cyanogenmod då

*Orgasm* <33

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nu är det inte enbart den gamla mjukvaran det hänger på utan även den gamla hårdvaran som begränsar app-utbudet och prestandan. Saknar personligen främst Firefox. Min Light kör dock med något nyare då Android 2.1 är bedrövlig att använda.

Inte många appar jag saknar, visst en del spel som jag skulle vilja ha men ingen dealbreaker. Har aldrig prövat firefox men är riktigt nöjd med Miren browser.
Bladen är det bästa jag någonsin köpt i mobilväg.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || EVGA RTX 3070 XC3 Ultra || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Samsung 970 EVO 500GB && OZC Trion 480GB || Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|MSI MAG341CQ
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

och det ska komma från den som var först i en iPhone-tråd med att kalla alla iPhoneköpare för idioter.....

är du en bitter liten otaku eller?

lite besviken på att kameradelen inte var så intressant. Men ansiktsigenkänningen var riktigt intressant. Får se om det kommer bättre androidmodeller som kan utnyttja nya android bättre och har bättre hårdvara.

Det var väl värst vad det låter. Förstår ni ajfånägare inte sarkasm?
Ni måste ju allt ha bra tråkigt om ni måste hävda att allt utom Apple är skit.

Permalänk
Medlem

Alla dessa "nya funktioner" har funnits för Symbian^3 sedan nästan ett år.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Hoppas att Cyanogenmod teamet får källkoden snart. Är det någon som vet om de släppt den förresten?

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Det här gör mig så jävla trött. Varför lägger dom en massa tid på funktioner som ingen ändå har någon direkt nytta av i dagsläget då en av deras största deal breakers fortfarande finns kvar.

Det undrar jag också. Om det är något de skall lägga fokus på så är det ju det där, sanslöst.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk

jag har fortfarande en gsm-telefon utan färgskärm.. allt annat är onödigt trams..

Permalänk
Medlem

får skrota min iphone 4 och köpa en anryd,

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

På Swedroid så är det angivet att skärmen är super amoled och här står det super amoled plus, vilket är det som gäller?
Är det pentile eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woolai:

På Swedroid så är det angivet att skärmen är super amoled och här står det super amoled plus, vilket är det som gäller?
Är det pentile eller inte.

De sa Super amoled under presentationen så det är antagligen pentile.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Blir väl till att köpa denna eller s2:an då

Sitter på min gammla 3gs som har funkat ok men börjar bli riktigt trött på apple. Lutar nog mot denna då ICS verkar väldigt bra

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

lite mycket att hoppas på att det släpps till htc legend x)?

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-USB3, i5-750 @ 3,4Ghz, 4gb RAM, Sapphire HD7950 Vapor-X OC, Corsair VX 550W, Crucial m4 64gb ssd, Corsair H50, Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Hoppas att Cyanogenmod teamet får källkoden snart. Är det någon som vet om de släppt den förresten?

CM-teamet får den naturligtvis samtidigt som alla andra. Nej, koden släpps lite efter att Galaxy Nexus släpps. De släppte SDK:n under presentationen dock så man kan leka runt i emulatorn om man vill.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

CM-teamet får den naturligtvis samtidigt som alla andra. Nej, koden släpps lite efter att Galaxy Nexus släpps. De släppte SDK:n under presentationen dock så man kan leka runt i emulatorn om man vill.

Jo, såklart. Vore coolt om Cyanogen kunde få den tidigare, med tanke på hans anställning hos Samsung..

Tack för svaret

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Det ska ju tydligen sitta en något föråldrad gpu i Nexusen, men om jag sitter och är nöjd med gpu:n från min gammla 3g ipod ska det väll inte hindra mig från ett köp? eller? Är det så stor skillnad mellan de som sitter i Nexusen gämfört med de bästa på marknaden, ur användarsynpunkt?