Permalänk

Förhandsnerladdning av BF3!

Käre, kund!

Tack för att du förhandsbokar Battlefield 3. Vi vill påminna dig om att din förladdning av spelet påbörjas imorgon den 21 oktober. Du kommer att få ett e-postmeddelande från oss imorgon vid 14:59 UTC+1 som innehåller beställningsinformation samt instruktioner om hur du påbörjar din förladdning.

Med vänliga hälsningar,
Origin-teamet

ser jävligt trevligt ut faktiskt

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

Och var vill du komma med det?

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk

Att det inte kommer bli kaos när det är dax för release?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Skrivet av cookie_monster:

Käre, kund!

Tack för att du förhandsbokar Battlefield 3. Vi vill påminna dig om att din förladdning av spelet påbörjas imorgon den 21 oktober. Du kommer att få ett e-postmeddelande från oss imorgon vid 14:59 UTC+1 som innehåller beställningsinformation samt instruktioner om hur du påbörjar din förladdning.

Med vänliga hälsningar,
Origin-teamet

ser jävligt trevligt ut faktiskt

Haha! Awesome! Måste kännas surt att ha spelet i Origin dryga veckan kvar till realese.

Jag skulle bara se det som självplågning. =D

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Jag kapar tråden lite,

kan dom som köper en fysisk kopia av spelet via t.ex. webhallen ladda ner själva ISO-filen/spelet från Origin och sedan aktivera med nyckeln man fick med den fysiska kopian?

Kom på att jag har ju fan ingen CD-läsare i burken xD Har inte behövts på ett par år för alla köpta spel/program går ju typ att få som ISO-image+cd-key numera(kan tillägga att jag inte kör piratkopierat, men jag brukar studentlicenser av många program och de spel jag har går att få ner från speltillverkaren Ex. SC2).

Permalänk
Medlem

Jag avbeställde mitt förhandsbokade spel.
Dom hade inte hunnit dra några pengar från mitt konto än så dom tog bort den transaktionen.
Men spelet ligger kvar på Origin och jag fick mailet ovan.
Tror jag lyckats få BF3 gratis.

Permalänk
Medlem

Fick också mailet. Proffsigt.

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Skrivet av cookie_monster:

Att det inte kommer bli kaos när det är dax för release?

Då tycker jag att du kunde ha inkluderat det när du skapade tråden, men nu hänger jag med i alla fall =).

Skrivet av Leandr:

Jag avbeställde mitt förhandsbokade spel.
Dom hade inte hunnit dra några pengar från mitt konto än så dom tog bort den transaktionen.
Men spelet ligger kvar på Origin och jag fick mailet ovan.
Tror jag lyckats få BF3 gratis.

Grattis

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leandr:

Jag avbeställde mitt förhandsbokade spel.
Dom hade inte hunnit dra några pengar från mitt konto än så dom tog bort den transaktionen.
Men spelet ligger kvar på Origin och jag fick mailet ovan.
Tror jag lyckats få BF3 gratis.

är du helt säker på det? eftersom pengarna från mitt konto försvinner sekunden jag trycker på acceptera

kanske handelsbanken som är supersnabba på att suga ut min pengar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Haha! Awesome! Måste kännas surt att ha spelet i Origin dryga veckan kvar till realese.

Jag skulle bara se det som självplågning. =D

Varför? du kommer behöva ha origin hur som helst.

Permalänk
Skrivet av Blomnsterjohn:

Jag kapar tråden lite,

kan dom som köper en fysisk kopia av spelet via t.ex. webhallen ladda ner själva ISO-filen/spelet från Origin och sedan aktivera med nyckeln man fick med den fysiska kopian?

Kom på att jag har ju fan ingen CD-läsare i burken xD Har inte behövts på ett par år för alla köpta spel/program går ju typ att få som ISO-image+cd-key numera(kan tillägga att jag inte kör piratkopierat, men jag brukar studentlicenser av många program och de spel jag har går att få ner från speltillverkaren Ex. SC2).

Ja det bör fungera.
Jag själv fick strul med cdn till bc2 och fix tipset från deras support att "lösa in cdnycklen" på origin.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Var det inte vissa som skulle kunna spela spelet tidigare än andra, random? Just 21:e (fredag)? Tyckte jag läste det i en annan tråd här på forumet att någon fått det som svar från Origin-supporten.. Du kanske är en av de lyckligt lottade

EDIT: Misstolkade alltihopa.. Såg nu att jag också fått mailet inatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomnsterjohn:

Jag kapar tråden lite,

kan dom som köper en fysisk kopia av spelet via t.ex. webhallen ladda ner själva ISO-filen/spelet från Origin och sedan aktivera med nyckeln man fick med den fysiska kopian?

Kom på att jag har ju fan ingen CD-läsare i burken xD Har inte behövts på ett par år för alla köpta spel/program går ju typ att få som ISO-image+cd-key numera(kan tillägga att jag inte kör piratkopierat, men jag brukar studentlicenser av många program och de spel jag har går att få ner från speltillverkaren Ex. SC2).

det enda du behöver är origin på din dator..sen när du får hem det fysiska spelet i handen så tar du cdnyckeln o skriver in den i origin på nått ställe. typ registererar spelet då kan du ladda ner det genom origin o den fysiska skivan kan du då ställa i bokhyllan för o samla damm o således aldrig behövas.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd

Nice fick mailet också perfekt att de "släpper" nedladdningen så här tidigt speciellt för oss med dåligt bredband ... drygt sitta o vänta den 27de o tanka det medans alla andra spelar

Permalänk
Medlem

Avbeställde från webhallen för någon månadssedan, är det skillnad på pris mellan origin och svenska butiker?
(tänkte beställa igen för er som inte förstod)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Borde jagj avinstallera alphan och betan som ligger kvar i origin ?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Tror ni man kommer kunna köpa limited edition (den med extra mapsen) i butik? För jag har inte tillgång till att betala på Internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Tror ni man kommer kunna köpa limited edition (den med extra mapsen) i butik? För jag har inte tillgång till att betala på Internet.

jadå det kommer nog ut i vissa affärer, dock kanske dom går åt fort. annars beställer du på nätet med postförskott?..dvs betalar i den affären du får hämta ut det?. elr faktura så kanske nån kan hjälpa dig att betala med internetbank när du får hem fakturan? (dvs en räkning)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomnsterjohn:

Jag kapar tråden lite,

kan dom som köper en fysisk kopia av spelet via t.ex. webhallen ladda ner själva ISO-filen/spelet från Origin och sedan aktivera med nyckeln man fick med den fysiska kopian?

Kom på att jag har ju fan ingen CD-läsare i burken xD Har inte behövts på ett par år för alla köpta spel/program går ju typ att få som ISO-image+cd-key numera(kan tillägga att jag inte kör piratkopierat, men jag brukar studentlicenser av många program och de spel jag har går att få ner från speltillverkaren Ex. SC2).

Undrar samma sak...

Permalänk

Jag fick också mailet! Men det stod förut att förhandsnedladdning var för de som köpte spelet i USA, vilket betyder att de fick ladda ner spelet 4-5 dagar tidigare innan den släpptes, men kan inte spela först den 25. Vilket betyder att vi kommer kunna spela den 25 oktober medan resten av sverige får vänta tills den 27?

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Tror ni man kommer kunna köpa limited edition (den med extra mapsen) i butik? För jag har inte tillgång till att betala på Internet.

Japp! Däremot bör du genast gå och förhandsboka på din lokala affär. Vet att här får dem in X antal kopior och dem första som bokat eller är på plats, har chansen att köpa den limiterade.
Sedan kommer endast en "vanlig" version tryckas och skeppas ut.
Hoppas dem kan hjälpa dig i din lokala spelaffär då.

Permalänk
Skrivet av jsf:

Varför? du kommer behöva ha origin hur som helst.

Snaark.. När man för en gång skull är optimist och skriver något positivt kommer alltid någon och förstör det roliga.

Tänk dig själv att ha spelet, färdig installerat liggandes i Origin, men ej kan spela först realesen. Enligt mig vore det rätt surt och "självplågning" att kolla igenom spelen på Origin och se BF3 ligga där samtidigt som man ser klockan och räknar sekundrar..

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

Snaark.. När man för en gång skull är optimist och skriver något positivt kommer alltid någon och förstör det roliga.

Tänk dig själv att ha spelet, färdig installerat liggandes i Origin, men ej kan spela först realesen. Enligt mig vore det rätt surt och "självplågning" att kolla igenom spelen på Origin och se BF3 ligga där samtidigt som man ser klockan och räknar sekundrar..

Men är det in te värre än att sitta datumet när det släpps och tvingas tanka hela natten istället för att kunna spela direkt vid relase?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

BF3 kommer ha en Dag-1 patch. den ska enl. uppgift bakas in a Pre-loaden så de som köpt digitalt kan gejma direkt ändå, medans retail köpare måste ladda ner patchen.

No patch, no commo rose

Permalänk
Skrivet av cookie_monster:

Men är det in te värre än att sitta datumet när det släpps och tvingas tanka hela natten istället för att kunna spela direkt vid relase?

Haha, jo, självklart. You got me there. Jag kan tänka mig, som säkerligen någon i tråden nämnt att guud vad mycket sjuk-anmälningar det blir, / VAB / Ledighet på Torsdag. Så när du börjar lira vid midnatt så är det du och dom lyckligt lottade.

Hur många är det btw som får en sådant mail?

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Leandr:

Jag avbeställde mitt förhandsbokade spel.
Dom hade inte hunnit dra några pengar från mitt konto än så dom tog bort den transaktionen.
Men spelet ligger kvar på Origin och jag fick mailet ovan.
Tror jag lyckats få BF3 gratis.

Tror verkligen inte du kommer få det gratis... Dem har nog ganska bra koll på vilka som betalat och inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har origin lika knepig prispolitik som steam? 500:- för en digital version på origin medans man kan köpa från game.se för 400:- (frakten inräknad).

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Har origin lika knepig prispolitik som steam? 500:- för en digital version på origin medans man kan köpa från game.se för 400:- (frakten inräknad).

Japp jag betala 499 för mitt iaf.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Tror verkligen inte du kommer få det gratis... Dem har nog ganska bra koll på vilka som betalat och inte.

Precis som jag fick en gratis telefon av telia. Beställde en tjänst, som innehöll gratis telefon, som jag annullerade. Fick min telefon och inte ett smack fick jag betala extra.

Om EA har flertalet avdelningar, vilket dom lär ha, och om dem har dåligt kommunikation så kan det nog uppstå ett och annat fel. Som i mitt fall med felia

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Tror verkligen inte du kommer få det gratis... Dem har nog ganska bra koll på vilka som betalat och inte.

Vi får väl se, jag återkommer den 27de.