Kan ej klocka 2st XFX HD5850 Black Edition (Crossfire)

Permalänk
Medlem

Kan ej klocka 2st XFX HD5850 Black Edition (Crossfire)

Hej Swec.

Jag har testat lite olika saker nu och sitter fast. Tänkte kolla om det är fler som har samma problem.
Som titeln råder så har jag problem att skruva upp farten på mina kort. Hade inga problem med detta när jag körde ETT kort och Msi Afterburner te x.

Har testat lite olika drivers och de hjälper inte. Kan inte ändra ett skit i CCC, bara fläkten. I Msi afterburner kan jag bara ändra volten.
I Amd clock tool kan jag skriva in en frekvens av den hastighet jag vill ha, GPU-Z visar då att kortet/korten går i den hastighet jag skrev in. Men det sparas aldrig eller blir ständigt. En reboot så är allt orginal igen.. Alltså 765mhz eller 775mhz / 1125 mhz .

Har testat Rivaturner med men det hjälper inte. Känner att jag har behov att klocka lite då BF3 kommer strax och min CPU har nu fått en stabil o bra fart.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIR_HanZen:

Hej Swec.

Jag har testat lite olika saker nu och sitter fast. Tänkte kolla om det är fler som har samma problem.
Som titeln råder så har jag problem att skruva upp farten på mina kort. Hade inga problem med detta när jag körde ETT kort och Msi Afterburner te x.

Har testat lite olika drivers och de hjälper inte. Kan inte ändra ett skit i CCC, bara fläkten. I Msi afterburner kan jag bara ändra volten.
I Amd clock tool kan jag skriva in en frekvens av den hastighet jag vill ha, GPU-Z visar då att kortet/korten går i den hastighet jag skrev in. Men det sparas aldrig eller blir ständigt. En reboot så är allt orginal igen.. Alltså 765mhz eller 775mhz / 1125 mhz .

Har testat Rivaturner med men det hjälper inte. Känner att jag har behov att klocka lite då BF3 kommer strax och min CPU har nu fått en stabil o bra fart.

Försökt PMa dig men du har stängt av den funktionen

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Försökt PMa dig men du har stängt av den funktionen

Ska fixa

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |