AMD smyger ut Catalyst 11.10 Preview 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oggyoc:

Det är beta drivrutiner BETA

Det är ju ingen ursäkt. Rage har varit under utveckling i sex år SEX ÅR.

AMD borde hunnit fixa ordentligt stöd för detta spelet, så god tid som de haft. Att de håller på och tramsar med betadrivis efter betadrivis så här förtjänar inget annat än en fet spark i arschlet på dem allihop hos AMD. Det är ett skämt, och ett dåligt sådant dessutom.

Permalänk

Har inte haft problem med mitt 6970 förrän jag installerade preview för Battleifle 3 Beta. När Beta tog slut gick jag över till gamla och sedan har jag inte haft några problem.

Så ja jag kan acceptera att Nvidias drivrutiner är aningen stabilare men jag har aldrig haft seriösa problem och det har heller aldrig min bror med sitt hd 4850 så ni som hela tiden gnäller på AMDs drivrutiner säger jag bara:

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Det är ju ingen ursäkt. Rage har varit under utveckling i sex år SEX ÅR.

AMD borde hunnit fixa ordentligt stöd för detta spelet, så god tid som de haft. Att de håller på och tramsar med betadrivis efter betadrivis så här förtjänar inget annat än en fet spark i arschlet på dem allihop hos AMD. Det är ett skämt, och ett dåligt sådant dessutom.

Det var inte ens Rage det var tal om, utom BF3 vs BFBC2 drivrutins kompatibilitet. Sen att Rage är extremt buggigt på pc generellt sätt är en helt annan sak. (Men ja, opengl stödet måste förbättras från AMDs sida)

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

Har inte haft problem med mitt 6970 förrän jag installerade preview för Battleifle 3 Beta. När Beta tog slut gick jag över till gamla och sedan har jag inte haft några problem.

Så ja jag kan acceptera att Nvidias drivrutiner är aningen stabilare men jag har aldrig haft seriösa problem och det har heller aldrig min bror med sitt hd 4850 så ni som hela tiden gnäller på AMDs drivrutiner säger jag bara:
http://forumbilder.se/images/6c202011104322863d.jpg

Hahaha fan vilket asgarv på den bilden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Det är ju ingen ursäkt. Rage har varit under utveckling i sex år SEX ÅR.

AMD borde hunnit fixa ordentligt stöd för detta spelet, så god tid som de haft. Att de håller på och tramsar med betadrivis efter betadrivis så här förtjänar inget annat än en fet spark i arschlet på dem allihop hos AMD. Det är ett skämt, och ett dåligt sådant dessutom.

Visst är det lustigt, utvecklat under sex år och är ett katastrofalt kort och tråkigt spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Visst är det lustigt, utvecklat under sex år och är ett katastrofalt kort och tråkigt spel!

Spelet i sig har inte vrit under utveckling i 6 år utan grafikmotorn spelet bygger på tog nog upp all deras tid.

Visa signatur

\\ i7 6700k @ 4.5 Ghz \\ GTX 1080 @ 2000/14000 \\ 16gb 3000 mhz ram \\ Z170A-G45 Gaming MSI \\ Intel 600p 256gb m.2 nvme\\ intel 520 ssd 480gb \\ ADATA SP550 120gb \\ WD 3tb hdd \\ 2 st 1tb hdd (Seagate + WD) \\ ENTHOO EVOLV ATX GLASS \\ Fractal Design Newton R3 1000W \\

[img]http://valid.x86.fr/cache/banner/7vlpqw-4.png[/img]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Commander:

Du vet att detta är BETA? samt ingen tvingar dig att installera just BETA drivrutiner.
WHQL kommer en gång i månaden håll dig till dem om du inte vill ha problem och låt folk som vill testa och leka runt med BETA drivrutiner.

Onödigt att hålla inne optimeringar för ett spel bara för att de inte blivit testade helt, upp till användare att installera vilket är helt OK enligt mig.

Jag vet mycket väl vad det är. Men tycker det verkar onödigt att släppa en drivrutin/månad ifall det ska släppas massa annat skit emellan.

Har jag sagt att nån tvingat dig?
Jag vill gärna kalla dig för idiot, men det gör jag inte, har hellre lite klass på det här forumet ;P

Permalänk
Medlem

Synd att tipstack fortfarande inte kan infinna sig..

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jag vet mycket väl vad det är. Men tycker det verkar onödigt att släppa en drivrutin/månad ifall det ska släppas massa annat skit emellan.

Har jag sagt att nån tvingat dig?
Jag vill gärna kalla dig för idiot, men det gör jag inte, har hellre lite klass på det här forumet ;P

Skrivet av AMD Catalyst Application Profile - 11.9 CAP3:

Battlefield 3 – Improves CrossFire performance

Use with either AMD Catalyst 11.10 Preview 2 or Preview 3 drivers.

Rage Crossfire support requires a new driver, cannot be added with CAP - once support is added, the profile can be improved/enhanced/reused for other titles via CAP update.

OT;
http://www.rage3d.com/cap/
CAP för BF3 uppe, samt optimeringar för Rage

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Som det frågats tidigare i tråden:
Någon som vet om dessa drivisar fixar den trasiga muspekaren?
De fixade problemet typ i våras (?) men det kom tillbaka iom 11.9.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Rofl vilken rolig bild.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Ameh...lite klass sa jag

Permalänk

Vet inte varför dem uppdaterar drivisar till BF3-betan när den inte ens är spelbar, dem kan ju se till att ordna officiella 11.10 istället..

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande på Preview 2 och ingen Cap så frågan är hur mycket man vinner på Preview 3 + senaste Cap som just lägger till bättre stöd för BF3 med crossfire.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Är denna mer labil än preview 2? Kunde inte köra furmark och c++ buggade i spel med preview 2 för mig.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*