Permalänk
Medlem

DRM på BF3 DVD

Eftersom jag tillfälligt bor i Madrid så befinner jag mig i den ovana situationen att inte ha obegränsad datatrafik (mobilt bredband). Därför tänkte jag köpa BF3 på en sån där gammal DVD. Jag tog inte med någon DVD-läsare till min stationära dator eftersom det var år sedan jag använt den. Däremot har jag DVD läsare på laptopen så jag tänkte att man kanske kunde göra en avbildning av skivan och sen föra över den till den stationära datorn. Brukar det finnas DRM-skydd och skit på spel idag så att det blir jobbigt att göra avbildningar?

Alternativt kan jag tänka mig att ladda ner spelet på universitetets nätverk. Går det att ladda ner via Origin eller kanske Gamersgate på en dator utan att installera spelet på den datorn? (Jag vill inte släpa med mig min stationära). OBS att det inte går att ladda ner via P2P då det är bortfiltrerat på skolans nätverk.

Tänka sig så mycket man ska behöva gå igenom!

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Borde väl inte vara några problem att dela ut DVD-läsaren på nätverket och installera på det viset? Har jag gjort flera gånger. Fast om man behöver ha skivan i för att spela så kan det dock bli lite meckigt.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk

Läger du in cd key på origin så kan du tanka det direkt därifrån. Tar en stund men också ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Det låter ju precis som något jag skulle vilja göra. Har inget lokalt nätverk atm men det behövs ju inte her än en sladd för att fixa..
Såg dessutom på Gamersgate att man visst kan ladda ner på en dator och installera på en annan.. Jag antar att det är en hederlig HTTP anslutning till Gamersgate man får för att ladda ner spelet?

Skrivet av Perdurabo:

Läger du in cd key på origin så kan du tanka det direkt därifrån. Tar en stund men också ett alternativ.

Vet du om jag kan ladda ner det på en dator och sen installera det på en annan?

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk

AnyDVD kan väl göra en avbild av dvd'n. Isåfall kan du ju installera det via usb+daemon tools?

Permalänk
Medlem

Du kan lägga över installationsfilerna från laptopen och installera utan problem, men om spelet kommer kräva att du har skivan i för att spela kommer det inte fungera.

Permalänk
Medlem

ta ner origin klienten till din stationära dator..sen så tar du cd nyckeln som kommer med din fysiska cd o reggar spelet i origin..därifrån kan du då tanka ner det till din dator..inget krångel med att kopiera skiva o krånga med nätverket från annan dator osv..o skivan kan du lägga undan då den inte behövs.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

ta ner origin klienten till din stationära dator..sen så tar du cd nyckeln som kommer med din fysiska cd o reggar spelet i origin..därifrån kan du då tanka ner det till din dator..inget krångel med att kopiera skiva o krånga med nätverket från annan dator osv..o skivan kan du lägga undan då den inte behövs.

Vet inte om det är jag som missförstår dig eller du som missförstår mig. Jag vet att jag måste ha Origin på min stationära dator men jag vill inte ladda ner spelet med min stationära dator.
I vilket fall som helst så lär man väll inte behöva ha skivan i för att spela iom att Origin är obligatoriskt?
Angående AnyDVD, jag vet att det finns program för att göra avbildningar. Frågan var om det finns DRM som motverkar detta.

Tack för alla svar, verkar som det finns en del alternativ..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Vet att man kan välja att spara installationsfilerna på datorn under inställningar i origin, testa att kopiera över filerna sedan till din stationära och se om det går att installera där.