Powercolor hd6970 DEVIL 13

Permalänk
Avstängd

Powercolor hd6970 DEVIL 13

Tycker det har blivit värst många företag på sistone som gör löjliga reklamer och har fjantiga namn på sina produkter. Det värsta är när det inte är chassin längre utan vanliga komponenter som p12:or troligtvis inte vet något om. Nu hittade jag detta på powercolors hemsida: http://www.powercolor.com/event/Devil13/

Ska man skratta eller gråta och varför gör företagen såna här löjliga saker?

Permalänk
Medlem

jag tykte de var colt iallafall!

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Skrivet av cappe:

jag tykte de var colt iallafall!

Jo men men med tanke på din stavning så är du nog i rätt målgrupp för kortet (12-14 år)

Visa signatur

Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig i va de kallar korten? De får kalla det för omg1337uber-edition for all I care..
Detta ska tydligen ha kraftigare strömförsörjning bland annat vilket är trevligt.

Permalänk
Medlem

hahaha mesigare reklam får man leta efter, gillar dock kylaren

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Vem bryr sig i va de kallar korten? De får kalla det för omg1337uber-edition for all I care..
Detta ska tydligen ha kraftigare strömförsörjning bland annat vilket är trevligt.

Det är klart att dem får kalla korten får va dem vill, men det låter ju lite fjantigt.

Visa signatur

Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5

Permalänk
Medlem
Skrivet av gollawolla:

Tycker det har blivit värst många företag på sistone som gör löjliga reklamer och har fjantiga namn på sina produkter. Det värsta är när det inte är chassin längre utan vanliga komponenter som p12:or troligtvis inte vet något om. Nu hittade jag detta på powercolors hemsida: http://www.powercolor.com/event/Devil13/

Ska man skratta eller gråta och varför gör företagen såna här löjliga saker?

Det var bra mycket töntigare än jag förväntade mig att det skulle vara.. vilket är dåligt. Har aldrig gillat Powercolor.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Avstängd

Korten kan hata vad dem vill, men varför döpa dom till fjantiga saker? Det värsta är ändå när man ser något fjantigt eller fult på kortet. Som på ex. InWin dragonrider där det står dragonrider på chassit :S

Permalänk
Medlem

Jag förstår det inte heller.. Sen designen av plasten på kylaren etc.
Men det gör mig inget, allra minst desigen eftersom jag ersätter "rymdskeppet" med ett vattenblock. O ingen ser eländet i lådan iaf.

Permalänk
Medlem

Inget slår ju Gigabytes pistol/magasin moderkort

Permalänk

Reklam är nästan alltid dålig/löjlig, så du behöver inte tro att det var bättre förr. Ni ska se affischerna från 1800-talet, då kan vi snacka om löjlig marknadsföring.

Permalänk
Avstängd

De riktar sig till fel kunder när de marknadsför på ett så dåligt sätt. Jag antar att de får sålt mindre då. Så varför göra sån reklam?

Permalänk
Skrivet av McWeiner:

Inget slår ju Gigabytes pistol/magasin moderkort

indeed, men denna verkar inte vara långt efter...

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk