Noctua ger ut gratis fästen för Intel LGA 2011

Permalänk
Medlem

Ingen respons

Jag fylde i formuläret och bifogade bild, och därefter klickade jag på den pyttelilla pilen längst ner på sidan och sidan laddades om, men jag fick inget gensvar om att den skickat något.
Någon annan som upplevt samma ?

Permalänk
Medlem

Dom har inte bara bra service när det gäller fästen. Jag fick 2st nya Y fläkt kontakter gratis när jag hade tappat bort mina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jersey:

Jag fylde i formuläret och bifogade bild, och därefter klickade jag på den pyttelilla pilen längst ner på sidan och sidan laddades om, men jag fick inget gensvar om att den skickat något.
Någon annan som upplevt samma ?

Har du redan fått tag på (köpt) en Sockel 2011 CPU/Mobo ?

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Japp genom jobbet

Skrivet av Meisam:

Har du redan fått tag på (köpt) en Sockel 2011 CPU/Mobo ?

Genom jobbet

Permalänk
Medlem

Väldigt skönt att inte behöva lägga pengarna på extra fästena då jag köper NH-D14 nu om en vecka. Tanken är väl att det tornet ska få vara med ett tag även om jag inte köper en LGA2011 processor inom en snar framtid.

Visa signatur
Permalänk

Wow!
Nyhetskommentarer helt utan negativa tillmälen?

Nyp mig i armen!

Permalänk
Medlem

10 pluspoäng till Noctua, även om jag inte tänker skaffa 2011-pryttlar!

Alla andra kylartillverkare brukar ju på sin höjd släppa nya fästen som man får köpa, om man har tur, och om man lyckas få tag på dem. Scythe t.ex.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Wow!
Nyhetskommentarer helt utan negativa tillmälen?

Nyp mig i armen!

Hehehe. Väck nu inte björnen som sover bara!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Följ länken. Det framgår av deras formulär att det även går att bevisa ägarskap via foto av kylare, och ID handling med läsbart namn.
B!

Oh, så man behöver alltså inte bevisa att man har köpt den... bara att man äger en. Det var ju bra isåfall.

Fast jag ska nog inte uppgradera till Ivy Bridge nu ifrån... ja vad heter nu igen? i7 2600K har jag iallafall.

Jag klarar mig fortfarande med den prestandan som min gamla processor (Q6600) hade. xD Använder inte längre datorn till så krävande saker eftersom tiden inte räcker till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Oh, så man behöver alltså inte bevisa att man har köpt den... bara att man äger en. Det var ju bra isåfall.

Fast jag ska nog inte uppgradera till Ivy Bridge nu ifrån... ja vad heter nu igen? i7 2600K har jag iallafall.

Jag klarar mig fortfarande med den prestandan som min gamla processor (Q6600) hade. xD Använder inte längre datorn till så krävande saker eftersom tiden inte räcker till.

Inte bara jag som jobbar konstant alltså? Fyfan vad tid det tar att ha 1 chefsjobb, 2 deltidsjobb samtidigt som man pluggar igen lite på högskolan på heltid...

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem

Noctua är nummer ett på marknaden när det gäller support och kvalitet och prestanda på deras produkter är också en av de bästa fast de är dyra men här vet man vad man betalar för!

Själv har jag beställt en NM-A90 Upgrade-Kit till min Noctua NH-U12P SE2 för cirka 6 månader sedan och det tog 3 dagar innan jag fått kuver till min brevlåda direkt från Österrike

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Oh, så man behöver alltså inte bevisa att man har köpt den... bara att man äger en. Det var ju bra isåfall.

Fast jag ska nog inte uppgradera till Ivy Bridge nu ifrån... ja vad heter nu igen? i7 2600K har jag iallafall.

Jag klarar mig fortfarande med den prestandan som min gamla processor (Q6600) hade. xD Använder inte längre datorn till så krävande saker eftersom tiden inte räcker till.

Denna artikel har dock inget med Ivy Bridge att göra.. Värst vad folk blandar ihop IB (sockel 1155, kommer om ca 5-6 månader) med SB-E (sockel 2011, precis lanserats)

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Medlem

Ett av skälen till varför man älskar Noctua, beställde fästen till min NH-U12P och fick det att par dagar senare. Gratis är gott!

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Wow!
Nyhetskommentarer helt utan negativa tillmälen?

Nyp mig i armen!

Då är det dags...

Inget fel med att Noctua ger ut gratis prylar.. men är det detta som är höjden av service?
Att få gratis "skit" av ett företag?

Det är inte att få ett korrekt och bra kundbemötande - speciellt när man kommer med ett problem, som de löser på ett bra och professionellt sätt. Allt man behöver göra är att kasta massa gratisprodukter på er och ni blir nöjda och glada?

"Bra" service kanske. Men höj det inte över skyarna. Detta har inget med riktigt god service att göra. Kalla det något annat tack. Muta kanske?

Detta är inte ett klagomål på Noctua. Det är ett klagomål på kommentarerna som går way overboard. Som vanligt, åt antingen det enda eller andra hållet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Då är det dags...

Inget fel med att Noctua ger ut gratis prylar.. men är det detta som är höjden av service?
Att få gratis "skit" av ett företag?

Det är inte att få ett korrekt och bra kundbemötande - speciellt när man kommer med ett problem, som de löser på ett bra och professionellt sätt. Allt man behöver göra är att kasta massa gratisprodukter på er och ni blir nöjda och glada?

"Bra" service kanske. Men höj det inte över skyarna. Detta har inget med riktigt god service att göra. Kalla det något annat tack. Muta kanske?

Detta är inte ett klagomål på Noctua. Det är ett klagomål på kommentarerna som går way overboard. Som vanligt, åt antingen det enda eller andra hållet..

Tänkte också att jag skulle klaga lite. Jag tycker inte heller det är sådana här saker som är bra service. Jag tycker inte det är rimligt att man ska få dessa saker gratis då de är utanför de specifikationer som produkten hade vid köp. En sån här sak är på inget sätt gratis och pengarna måste komma någonstans ifrån. Jag hade hellre sett att kylaren var billigare i inköp och att man själv står för dessa kostnader när det är dags att uppgradera. Att de hade skickat ut till självkostnadspris hade jag varit lika nöjd med som kund som att få delen gratis.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Att skicka bitarna gratis är inte "god service" det är smart PR. Om de har sålt en halv miljon kylare som är aktuella för den här gratis "uppgraderingen" så är det kanske ett par 100 pers som kommer nyttja erbjudandet.

Att skicka grejerna gratis kostar... Inte speciellt mycket. Närmast, inte ett skit. Prylen ska tillverkas, men kostnaden för verktyg och maskintid är obefintlig, eftersom de skulle tillverkas oavsett. Det kostar alltså lite i material, och hantering under tillverkningen. Någon ska skicka en låda till kontoret som står för att skicka dem till privatpersonen i fråga, det kostar säkert ett par tior i arbetstid, och ett par hundra i frakt. Så 50 öre, till en krona stycket i totalkostnad så långt. Med tanke på att det blir ett PR kontor som får stå för att skicka grejerna, så har de redan ett postavtal med flatrate, eller väldigt låga priser baserat på volym. I slutändan snackar vi alltså om en kostnad för högt räknat kanske en femma, eller en hel tia st för de här som man ska hålla på och skicka till kunden. Det är billigare att erbjuda dem gratis, än att administrera försäljningen...

Det här är inte den enda producenten, eller den första gången den här producenten erbjuder den här servicen. Det är väl beprövat, och man har garanterat vägt för och nackdelar för att komma fram til om man tycker det är värt det. Alternativet är att bara sälja monteringskitten via återförsäljare, och vi vet ju redan vad det gör med prisbilden när 4-5 eller fler led ska lägga på 100% för att täcka sina omkostnader, och göra lite vinst.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jättebra av Noctua, om jag inte minns helt fel så har de gjort såhär förut... Tror det lönar sig med kundservice i längden

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk
Medlem

Dom måste ta hand om sina kunder, då vet du vad du skall köpa nästa gång igen då.
Men skjut inte upp det grabbar, den har säkert ett bäst före datum.

Visa signatur

:D

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt jobbat Noctua. Dethär är ett företag som verkligen vårdar sina kundrelationer :). Det är väl andra gången gillt om jag inte minns fel :).

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Det är väll bra fast... Varför har man inte bara en standard för passformen?

Därför att tillverkarna av kylare inte vilka CPU socklar som kommer att finnas om 3-4 år. Detta vet inte moderkorts tillverkarna heller!

Skrivet av Ashzala:

Då är det dags...

Inget fel med att Noctua ger ut gratis prylar.. men är det detta som är höjden av service?
Att få gratis "skit" av ett företag?

Det är inte att få ett korrekt och bra kundbemötande - speciellt när man kommer med ett problem, som de löser på ett bra och professionellt sätt. Allt man behöver göra är att kasta massa gratisprodukter på er och ni blir nöjda och glada?

"Bra" service kanske. Men höj det inte över skyarna. Detta har inget med riktigt god service att göra. Kalla det något annat tack. Muta kanske?

Detta är inte ett klagomål på Noctua. Det är ett klagomål på kommentarerna som går way overboard. Som vanligt, åt antingen det enda eller andra hållet..

Att ge ut fästen gratis till socklar som inte fanns när kylarna tillverkas är god service. De vanligaste lösningar är A. Du får köpa extra fästen själv om du har en gammal kylare. B. Du får köpa en ny kylare till din LGA 2011 sockel. Tillverkarna gör nya kylar modeller och ger inget stöd för gamla. Att en tillverkare ger gratis framtids support är ovanligt.
Sedan misstänker jag att Intels bundlade vattenkylningsystem har något med saken att göra. Noctua vill inte förlora framtida kunder.
Men bra gjort av Noctua

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !