Coil whine i 2st -> Corsair HX 750W

Permalänk
Medlem

Coil whine i 2st -> Corsair HX 750W

Hejsan.

Denna datorn köpte jag och en polare här i veckan: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1021963/2011-10-21

Problemet:
Efter en dag fick jag Coil whine i nätagget. Jag drog ur nätagget ur chassit och körde det i uttaget för sig själv och det pep så fort jag satt igång det.
Dagen efter händer det samma sak med polarns nätagg.
Vi har EXAKT samma uppsättning/delar.
Nätagget är ett Corsair HX750. Läst att de ha mycket coil whine.

Pratade med Emil från Sweclockers väldigt snabbt och han berättade att hans nätagg lät susade som bara den och sen satte han in nätagget i en annan dator så lät det ingenting. Han menade på att det beror lite på vad man har för delar i datorn som man ska passa ihop med nätagget. Och sånt vet jag inget alls om.

Så till frångan... Vilket nätagg tycker ni att jag ska köpa? (Inget corsair)

Är den någon som har typ samma delar som jag så delar gärna med er av var ni ha för nätagg och om det susar eller inte.

mvh
Crill333

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk
Medlem

Jag har ett hx 75o och jag hör inget inget coil whine. Så det beror lite på, antar jag.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Tydligen massa Corsair/XFX idag som har coil whine..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crill333:

Hejsan.

Denna datorn köpte jag och en polare här i veckan: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1021963/2011-10-21

Problemet:
Efter en dag fick jag Coil whine i nätagget. Jag drog ur nätagget ur chassit och körde det i uttaget för sig själv och det pep så fort jag satt igång det.
Dagen efter händer det samma sak med polarns nätagg.
Vi har EXAKT samma uppsättning/delar.
Nätagget är ett Corsair HX750. Läst att de ha mycket coil whine.

Pratade med Emil från Sweclockers väldigt snabbt och han berättade att hans nätagg lät susade som bara den och sen satte han in nätagget i en annan dator så lät det ingenting. Han menade på att det beror lite på vad man har för delar i datorn som man ska passa ihop med nätagget. Och sånt vet jag inget alls om.

Så till frångan... Vilket nätagg tycker ni att jag ska köpa? (Inget corsair)

Är den någon som har typ samma delar som jag så delar gärna med er av var ni ha för nätagg och om det susar eller inte.

mvh
Crill333

Jag har också haft coilwhine i ett hx750. Mitt nöja gillar bara att pipa när det är avslaget. Förbannade corsair!

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem

Jag har Ojordade uttag , även polaren. Men samtidigt så funkade min förra dator som hade likadant nätagg, Corsair 750HX och det lät ingenting förutom att gallret på nätagget fick jag ta bort för det skapade ljud. Men då hade jag AMD uppsättning. Nu är det INTEL uppsättning.

Våga mig inte på CORSAIR igen. Verka vara bara ingår SUS där. Vilket nätagg har minst procent coil whine eller låter allmänt, samtidigt ett bra nätagg.

KOM MED FÖRSLAG

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk
Medlem

De lägger sig efter ett tag, ta de lugnt Jag har hx 750 i min htpc och var förtvivlad i ca 2 dagar. Men efter ett tag då man vant sig eller inte tänkt på de så kom jag på att jag tyckt att de varit tyst ett längre tag och ja de har varit tyst i snart ett år för mig åtminstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DC_DJ:

De lägger sig efter ett tag, ta de lugnt Jag har hx 750 i min htpc och var förtvivlad i ca 2 dagar. Men efter ett tag då man vant sig eller inte tänkt på de så kom jag på att jag tyckt att de varit tyst ett längre tag och ja de har varit tyst i snart ett år för mig åtminstone.

Skönt det!

Men jag har redan skickat in mitt RMA hos inet.. så nästa vecka få jag reda på ifall de anser att det är coil whine och isf skickar de ett nytt, men jag kunde samtidigt få byta mot något annat nätagg. och eftersom Corsair är så välkända inom coil whine så ta jag gärna ett som inte är känt om det Vill slippa sådana ljud.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk

Skaffa jordade uttag brukar hjälpa eller att bara vända kontakten 180 grader så kan en del fel ibland försvinna lustigt nog.. erhm. hade så på en platt tv när datorn stod igång närma så blev det ränder på tv'n. roterade strömkablen 180 grader och 'felet' försvann.

Hade ett roligt fel hos en kompis för många år sedan på P4a tiden typ.
Så fort man scrollade så tjöt det som fan i nätagget. bytte moderkort så tystnade det. sen att nätagget var ett agg som inte ens dög till dörrstop är en väl en tanke.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vill bara räcka upp en hand för att jag också haft problem med corsairs. både med nätagg och minnen. förstår inte varför så många här på swec rekommenderar dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

FSP har dom bästa!

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem

Jag har ett Corsair AX 750W nätagg som jag har haft i dryga en månad, inget fel på mitt agg och det verkar inte som att AX serien har like många "coilwhine fall" som HX serien. Jag rekommenderar Corsair för övrigt, har aldrig haft något problem med dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Skaffa jordade uttag brukar hjälpa eller att bara vända kontakten 180 grader så kan en del fel ibland försvinna lustigt nog.. erhm. hade så på en platt tv när datorn stod igång närma så blev det ränder på tv'n. roterade strömkablen 180 grader och 'felet' försvann.

Hade ett roligt fel hos en kompis för många år sedan på P4a tiden typ.
Så fort man scrollade så tjöt det som fan i nätagget. bytte moderkort så tystnade det. sen att nätagget var ett agg som inte ens dög till dörrstop är en väl en tanke.

Kan det vara Moderkortet som gör att Nätagget få sus/coil whine ? ... ?

Läste nyss att mitt moderkort, msi med military class, inte har några spolar... ? har detta någon påverkan på att nätagget tjuter?
Men iofs så testade jag ju nätagget utan att vara inkopplat till någon datakomponent och då tjöt nätagget oxå.. och då va det bara strömkabeln och nätagget kopplat till varandra. Så det är nog bara Nätagget.... förhoppningsvis.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar