battlefield 3 bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

battlefield 3 bra eller dåligt?

Hej på torsdag släpps alltså det vi alla väntat på, battlefield 3!
Jag spelade betan och den var faktiskt lite av en besvikelse pga. Buggar, som förstörde lite av känslan... till exempel som att man kunde rammla genom marken på vissa ställen om servern hade dålig ping. Många småbugga som förstörde helhetsintrycket litegran Tyvär.

Men nu undrar jag om det finns någon där ute som kan trösta mig lite genom att säga att "final" versionen kommer fungera bättre?
Har ni andra upplevt samma buggar som jag i beta?

Tacksam för svar :]

Permalänk
Medlem

I alla fall, det är ett häftigt spel, tekniskt så är det ljusår före andra spel. Men nu är det så här att spel ska ju underhålla, men är BF3 bra på detta?

>Personligen< tycker jag inte att BF3 är så hemskt roligt om jag ska vara ärlig. Finner inte så mycket glädje i spelet.
Återigen, personligen kan jag jämföra spelet med Crysis när det kom. Ett spel som var tekniskt före alla andra, men inte speciellt roligt att spela.

Eller så har jag helt enkelt tröttnat på FPS spel?

Gränsfall.
Permalänk
Medlem
Skrivet av iFozz:

Hej på torsdag släpps alltså det vi alla väntat på, battlefield 3!
Jag spelade betan och den var faktiskt lite av en besvikelse pga. Buggar, som förstörde lite av känslan... till exempel som att man kunde rammla genom marken på vissa ställen om servern hade dålig ping. Många småbugga som förstörde helhetsintrycket litegran Tyvär.

Men nu undrar jag om det finns någon där ute som kan trösta mig lite genom att säga att "final" versionen kommer fungera bättre?
Har ni andra upplevt samma buggar som jag i beta?

Tacksam för svar :]

Torsdag? äre inte 25:e spelet kommer?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av iFozz:

Hej på torsdag släpps alltså det vi alla väntat på, battlefield 3!
Jag spelade betan och den var faktiskt lite av en besvikelse pga. Buggar, som förstörde lite av känslan... till exempel som att man kunde rammla genom marken på vissa ställen om servern hade dålig ping. Många småbugga som förstörde helhetsintrycket litegran Tyvär.

Men nu undrar jag om det finns någon där ute som kan trösta mig lite genom att säga att "final" versionen kommer fungera bättre?
Har ni andra upplevt samma buggar som jag i beta?

Tacksam för svar :]

Finns en länk nån stans där man kan se vad de fixat, kan säga att allt jobbigt i betan är fixat
Nu kan man byta Squad, UMP är inte OP, o buggarna är till 99% fixade
Kanske nån vänlig själ kan länka ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av P!ngv!N:

Torsdag? äre inte 25:e spelet kommer?

25:e är det i USA som jag inte fattar varför men vi får vänta tills 27:e. Är inte Dice svenskt? Borde inte vi få spelet före USA ?

Ps jag vet att Dice är svenskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton__20:

25:e är det i USA som jag inte fattar varför men vi får vänta tills 27:e. Är inte Dice svenskt? Borde inte vi få spelet före USA ?

Ps jag vet att Dice är svenskt

Visst e de skumt...har nu laddat ner det och att se ikonen på skrivbordet gör mig galen...6 dagar...tror ja ska pilla på ikonen lite...

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Det jag fick ut av betan var över 20 timmar ren glädje, med den mesta tiden spenderad på en ända bana. Av min erfarenhet finns inget annat FPS man kan stå ut med den tiden utan att det är riktigt tråkigt. Det roliga i spelet är inte som i CoD, där alla satsar på MVP, utan den speciella teamkänslan som bara finns i Battlefield serien.

Även fast det tar ett tag att vänja om sig från den rushliknande hack'n'slash som CoD är till taktiken och strategin, är det så värt det efter ett tag.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Skrivet av Anton__20:

25:e är det i USA som jag inte fattar varför men vi får vänta tills 27:e. Är inte Dice svenskt? Borde inte vi få spelet före USA ?

Ps jag vet att Dice är svenskt

Det är EA som ger ut spelet, med andra ord är det dom som sätter lanseringsdatumen. FYI så är EA inte svenskt.

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anton__20:

25:e är det i USA som jag inte fattar varför men vi får vänta tills 27:e. Är inte Dice svenskt? Borde inte vi få spelet före USA ?

Ps jag vet att Dice är svenskt

Dice är lika svenskt som Volvo PV

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Finns en länk nån stans där man kan se vad de fixat, kan säga att allt jobbigt i betan är fixat
Nu kan man byta Squad, UMP är inte OP, o buggarna är till 99% fixade
Kanske nån vänlig själ kan länka ?

Jag känner en otrolig lättnad efter att ha läst det du skrev
Till och med betan var absolut det bästa jag spelat TROTS alla buggar

Kommer bli helt underbart med BF3 :]

Skrivet av Mellberg:

Det jag fick ut av betan var över 20 timmar ren glädje, med den mesta tiden spenderad på en ända bana. Av min erfarenhet finns inget annat FPS man kan stå ut med den tiden utan att det är riktigt tråkigt. Det roliga i spelet är inte som i CoD, där alla satsar på MVP, utan den speciella teamkänslan som bara finns i Battlefield serien.

Även fast det tar ett tag att vänja om sig från den rushliknande hack'n'slash som CoD är till taktiken och strategin, är det så värt det efter ett tag.

Jag spelade betan ungefär 20 timmar jag med Det va helt enkelt det bästa jag spelat, och kommer bli ännu bättre nu när dom fixat alla buggar & annat irriterande saker

Permalänk
Skrivet av kaya:

Dice är lika svenskt som Volvo PV

Haha ja då är det inte så svenskt som det framstår Men det är väl tur att USA får det först annars hade de väl blivit ledsnaoch muckat bråk

Permalänk
Avstängd

BF3 betan var väl sådär, hemskt mycket buggar. Jag tyckte Metro var för mkt "CoD" men när jag senare körde Caspian Borders så kom den äkta BF2 känslan tillbaka. Kan väl tycka att det känns mer som BFBC3 ibland, men sen har man ju inte sett alla andra banorna. Det är ett måste köp i mitt fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton__20:

Haha ja då är det inte så svenskt som det framstår Men det är väl tur att USA får det först annars hade de väl blivit ledsnaoch muckat bråk

haha med ursäkten "Sverige kanske har kärnvapen och det är vår plikt som världens storebror att upprätthålla lag, ordning och säkerhet i hela världen"

Förlåt för OfT, så JA BF3 kommer leverera glädje, det gjorde det för mig under betan iaf, ren och intensiv stridsglädje! BOMB HAS BEEN PLANTED!!!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Eller så har jag helt enkelt tröttnat på FPS spel?

Det är du nog inte ensam om. :/

Permalänk

Varför måste det alltid vara si eller så? Det är omöjligt att göra ett spel som alla anser vara BRA, och tycker en person inte om spelet då anses det som dåligt av den personen, en annan kan tycka att det är det bästa som finns.

Mina åsikter efter att ha spelat betan, körde endast(ja det stavas så, även enda, som i "på en enda bana"<--Läs) rush banan i början, det var enligt mig tråkigt, gör det spelet dåligt? kanske, eller?

Ende/enda = ensam i sitt slag, bara en; vard. äv. endaste (förstärkande); inte en endaste en

Ända = yttersta delen av något; slut
=stump (garnända);
= ändamål (till den ändan lät han...);
= (vard.) bakdel, stjärt
= göra slut på, (ändalykt, skämtsamt även=bakdel)
=(understryker riktning el rörelse) ända hit, ända till månen

Ur Bonniers svenska ordbok

Spelade Caspian Borders de sista dagarna och det var verkligen bra mycket mer underhållande än den andra banan, och utifrån det lilla man såg från dom andra banorna i den senaste videon så verkar de flesta banorna riktigt trevliga, ja förutom metro då..

De verkar ha fixat de flesta småsakerna man irriterade sig på i betan så det ska bli roligt att testa den färdiga versionen nästa vecka!

Ni får ursäkta detta otrevliga och informationsfattiga inlägg(dåligt humör efter en lång lång dag..) som jag skrev endast för att kunna klaga på ordet ända, allt fler personer stavar ordet fel och det är irriterande.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk

Bf3 var väldigt buggigt på betan , men en sak är säker : Sjukt jävla kul va det iaf

Permalänk
Medlem

Men ärligt, sluta säg att betan var buggig. Vem är förvånad att betan är buggig. Den BÖR vara buggig då det inte är en färdig version av spelet. Dags att googla beta. Tycker det är jävligt bra av spelbolaget att släppa en tidig version av spelet så dom hinner fixa buggar och få mer feedback och info än vad dom skulle fått själva. Miljoner med människor upptäcker mer buggar på en vecka än vad 100 man gör på ett par år. Dessutom får sugna fans prova spelet!
Har inte haft möjligheten att prova betan utan väntar på den färdiga versionen. BF serien brukar inte göra mig besviken och jag tror inte del 3 kommer göra det heller då det ser fantastiskt ut. BF brukar alltid kännas nytt, fräscht och nyskapande i varje del på nått sätt. Mer eller mindre. Bryr mig faktiskt inte om det finns ett par buggar i den färdiga versionen heller. Sånt fixas ofta snabbt med patchar, bara det är roligt att spela och spelglädje infinner sig, för sånt fixar inte en patch.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk

Stor besvikelse, 60% campar vid bomberna. Mycket buggar (kommer säkert fixa sig) De viktiga.. Spelkänslan är inte på topp.

Grafiken : 10 av 10
Spelkänsla : 5 av 10 tyvär.
Frostbite 2 : 7 av 10 ( Buggigt )

Spelade ungefär 10timmar sen avinstallera jag det. Jag avbröt förbeställningen. Jag tyckte att BC2 var bättre än MW2 men nu håller jag mig nog till CoD. Metro var inget att klaga över, imo tycker jag att BC2 är roligare.

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av gingerejl:

Stor besvikelse, 60% campar vid bomberna

Det klart man gör det om man har plantat bomben?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Frågan är hur mycket camping vid mcom:erna det blir (om det var det du menade) när folk väl får granatkastarna upplåsta.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

Det var endast buggigt i början och fixades efter någon dag.
Och man ska inte döma ett spel pga bugs i en beta då jag är helt säker på att det kommer rättas till.
Operation metro var ju egentligen bara en bana och ett mode så ni kan inte säga att BF3 känns som CoD då det kommer finnas fler banor flera modes att spela
och som alla vet är ju back to karkand den banan flest personer längtar till.
Döm spelet efter ni testat andra banor och modes
Jag tyckte att det var ganska roligt med samarbetet när man ska planta och desarmera så so far so good.

Permalänk
Medlem

Enda frågan är: Tycker ni som gillade bad company 2 att det är roligt?
Folk som inte tycker om sådana här spel ska inte ha något att säga om saken.

Permalänk
Medlem

Det här tycker jag är det ända man behöver för att i alla fall vilja testa spelet

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60

Permalänk
Medlem

Jag hoppas alla som säger att det är skit håller sig borta också! ;P Så det inte laggar på så mycket när man kör 24/7.. i några veckor ;D

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Frågan är hur mycket camping vid mcom:erna det blir (om det var det du menade) när folk väl får granatkastarna upplåsta.

Granatkastarna är ganska ruttna... om dom inte uppgraderats från betan dvs.

Man var ju tvungen att träffa folk i ansiktet med dom, annars gjorde dom bara lite skada. På hardcore blir det väl bättre...

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Finns en länk nån stans där man kan se vad de fixat, kan säga att allt jobbigt i betan är fixat
Nu kan man byta Squad, UMP är inte OP, o buggarna är till 99% fixade
Kanske nån vänlig själ kan länka ?

Vad är det för skit om att UMP var overpowered jag aima minst lika bra med alla andra vapen som alla hade förutom Assaults " para " vapen som man måste ligga ner med Bipod annars blir spreaden nått så djävulskt, och Folk dog inte speciellt fortare av ump heller plus den har skitdålig range så förstår inte vad du eller dom menar med att den skulle vara super Overpowered ?

( kanske var support som hade para vapnen minns inte )

Spelade tyvärr blackops lite förra året där kan du se ett fruktansvärt OP vapen tror det är AKs-74u med rapid fire eller vad det heter dödar allt på nära och långt avstånd inom 1 sec :)(

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Countdooku666:

Vad är det för skit om att UMP var overpowered jag aima minst lika bra med alla andra vapen som alla hade förutom Assaults " para " vapen som man måste ligga ner med Bipod annars blir spreaden nått så djävulskt, och Folk dog inte speciellt fortare av ump heller plus den har skitdålig range så förstår inte vad du eller dom menar med att den skulle vara super Overpowered ?

( kanske var support som hade para vapnen minns inte )

Spelade tyvärr blackops lite förra året där kan du se ett fruktansvärt OP vapen tror det är AKs-74u med rapid fire eller vad det heter dödar allt på nära och långt avstånd inom 1 sec :)(

Nja, den var lika bra som alla andra på långt håll i stort sett, o i närstrid var den överlägsen alla andra vapen utom shotgun, men det är åtgärdat nu.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman1:

Men ärligt, sluta säg att betan var buggig. Vem är förvånad att betan är buggig. Den BÖR vara buggig då det inte är en färdig version av spelet. Dags att googla beta. Tycker det är jävligt bra av spelbolaget att släppa en tidig version av spelet så dom hinner fixa buggar och få mer feedback och info än vad dom skulle fått själva. Miljoner med människor upptäcker mer buggar på en vecka än vad 100 man gör på ett par år. Dessutom får sugna fans prova spelet!
Har inte haft möjligheten att prova betan utan väntar på den färdiga versionen. BF serien brukar inte göra mig besviken och jag tror inte del 3 kommer göra det heller då det ser fantastiskt ut. BF brukar alltid kännas nytt, fräscht och nyskapande i varje del på nått sätt. Mer eller mindre. Bryr mig faktiskt inte om det finns ett par buggar i den färdiga versionen heller. Sånt fixas ofta snabbt med patchar, bara det är roligt att spela och spelglädje infinner sig, för sånt fixar inte en patch.

Mycket bra skrivet! Håller med!

Visa signatur

[[MSI 34" Optix MAG341CQ - Ryzen 7 5700X - ASUS Rog STRIX B550 Gaming - Kingston FURY Beast RGB 32 GB 3600 Mhz- XFX AMD Radeon™ RX 5700 XT 8GB GDDR6 THICC III Ultra - NVMe Samsung SSD 980 1000GB - Crucial P3 500GB M.2 - Corsair CX600M - Cooler Master HAF 912 COMBAT WINDOWED VERSION]]