Asus Transformer Prime släpps den 9 november – innehåller Nvidia Tegra 3 "Kal-El"

Permalänk

Ser sjukt najs ut, gillar verkligen den borstade metall looken från Zenbook.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Har en transformer hemma, men köpte en ipad 2 idag. Blir till att lämna tillbaka transformern. Det är en bra idé i grunden med tangentbord osv, samma som att android bättre än iOS i teorin...

Dock är iPaden betydligt skönare att surfa på, den gör precis som man vill och smålaggar inte och hoppar inte runt på sidan. Inte lika lätt att missklicka, och gör man det så trycker man bara "bakåt", så kommer man tillbaka på en hundradel. På transformen var det lätt att man klickade på fel länk och fick backa, och då laddade den om hela sidan vilket tog några sekunder.

Nej, för det jag ska göra räcker iOS begränsade funktioner. De väldigt basic sakerna iOS klarar gör den galant, till skillnad från android som klarar i princip allt, men halvdant. Blir att byta ut min andoir-lur till iphone 4s nu med!:)

Om inte ICS är en drastisk förbättring av android som kommer jag fortsätta köra iOS, trotts att jag håller android kärt:( Det är inte värt att behöva överklocka för att det ska flyta

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _MmattiasS_:

Ehh.... ja...fast.... va?
Någon på asus borde få sparken för att de använder "glansig plast" på tangenter, och bara drogpåverkade folk är dumma nog att köpa en dator som har "glansig plast" på tangenterna? Eller tolkade jag dig fel?

Tänkte mest att ASUS bör låta knarkare bland sina anställda skaffa kvalitets knark. Men att sparka personen som bestämde sig för glansiga tangenter och idiot förklara köpare går nog bra med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Tänkte mest att ASUS bör låta knarkare bland sina anställda skaffa kvalitets knark. Men att sparka personen som bestämde sig för glansiga tangenter och idiot förklara köpare går nog bra med.

Så, Asus bör, enligt dig:

1. Anställa knarkare för att få tag på 1:a klassens knark.

2. Sparka snubben som bestämde att de skulle köra med glansiga tangenter.

3. Idiotförklara sina köpare.

'Tis be correct?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Är den 9 november verkligen Sverige lansering?

Permalänk
Medlem

Transformer 2 eller Asus UX31? Jag har lite svårt att bestämma mig. De är ju egentligen till för ganska olika saker, men men.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av illusi0n:

Så, Asus bör, enligt dig:

1. Anställa knarkare för att få tag på 1:a klassens knark.

2. Sparka snubben som bestämde att de skulle köra med glansiga tangenter.

3. Idiotförklara sina köpare.

'Tis be correct?

Med tanke på deras kärlek för glansig plast har de redan gjort 1 och 3. Tvåan är det som skulle hjälpa.
Visserligen stoppar inte glansig plast folk från att köpa då annat väger tyngre men de har fått så mycket skit för det från i princip allt och alla att man börjar undra vad de tycker om sina kunder när de fortsätter med skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Är den 9 november verkligen Sverige lansering?

Ska man jämföra med lanseringen av ettan så finns den kanske i butik i januari/februari. Det var en papperslansering utan dess like och att Asus grovt underskattat intresset hjälte inte heller. Förhoppningsvis är de bättre förbereda nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Transformer 2 eller Asus UX31? Jag har lite svårt att bestämma mig. De är ju egentligen till för ganska olika saker, men men.

Jag skulle satsat på transformern, förutsatt den prissätts nära 1:an när den kom. Om man nu inte behöver en väldigt portabel dator med lång batteritid till windows/x89 specifika program.

Har hört openoffice/liberoffice(nån av dem) ska komma till android, så jag har svårt att komma på något exempel på x89 program som inte skulle vara svårt att driva utan grafiskkrets förutom intels egna.

Har förmodligen helt fel dock:)

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Är den 9 november verkligen Sverige lansering?

Nej, det är datumet för konferensen då de presenterar datorn..... Tycker rubriken är missvisande, men det beror ju på hur man definierar ordet släpper

Citat:

The Eee Pad Transformer Prime is coming. We bring you the next transformation in tablet technology, one that is better than its predecessor in every aspect.

Our latest offering is faster, stronger, slimmer, and of course, sexier. We strived to break free from the normal constraints of a device through constant innovation, and the result is the Eee Pad Transformer Prime.

The Eee Pad Transformer Prime is the world's first tablet to feature Project Kal-El, NVIDIA's next-generation quad-core Tegra® mobile chip, giving birth to a new breed of high powered tablet devices. Armed with this technology, the Transformer Prime is blazing fast. In fact, we are setting a new industry standard for how fast a tablet should be. Multitasking and HD movies? Piece of cake.

With the all new Eee Pad Transformer Prime, we are setting a benchmark for what tablets should be. Stay tuned!

http://eee.asus.com/en/eeepad/transformer-prime/features

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Tänkte mest att ASUS bör låta knarkare bland sina anställda skaffa kvalitets knark. Men att sparka personen som bestämde sig för glansiga tangenter och idiot förklara köpare går nog bra med.

http://skrivihop.nu/

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;11504608']Nej, det är datumet för konferensen då de presenterar datorn..... Tycker rubriken är missvisande, men det beror ju på hur man definierar ordet släpper

Så i vanlig ordning kommer det dröja 2-4 månader... jippi

Permalänk
Medlem

Det är inte mycket snack om att det kommer att gå att köra in windows 8 i plattan, men det borde väl fungera när det väl är tillgängligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av attam:

Det är inte mycket snack om att det kommer att gå att köra in windows 8 i plattan, men det borde väl fungera när det väl är tillgängligt?

Efter lite hacking så går det säkert, dualboot kanske?