MSI ber om ursäkt för bikinitävlingen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Du säger att jag gömmer mig bakom en skärm, jag erbjuder mig att träffa dig din lilla råtta, men det vill du inte, alltså spricker ditt argument om att jag gömmer mig bakom en skärm.

Resten har jag diskuterat färdigt, finns inget att tillägga

Ja, det är nog lika bra det.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Aldrig kul att gå upp till fabriken med för lite sömn. Jag är fanimig mer än mitt jobb. Håller med dig. Men samtidigt så är det just nu vi är i och det är i nu;et vi måste tyvärr förhålla oss till. Ekorrhjulet som du beskriver är vad som tvingar in folk i trista kategorier. Det är kategorien Man/Kvinna och vad det innebär som gör att kvinna måste söka sämre jobb än man. En större och mer noggrann förklarning orkar jag inte med 

Varför måste en kvinna söka ett sämre jobb? Det håller jag inte alls med om. Det finns väl idag redan regler mot diskriminering, eller om man får hjälp av facket (har bara läst om folk som fått upprättelse på det sättet), i de fall som en mindre kvalificerad person får det jobb man sökt, p.g.a. kön eller etnicitet.

Citat:

Varför har denna person inte fått skillnaden? Varför är det en sån skillnad mellan kvinnan och mannen i denna fråga? Är inte mannen en sexuellvarelse? Varför kan inte mannen sälja in varor riktade till andra män såsom kvinna, via sexuella antydningar, säljer vara till andra kvinnor?

1. Förmodligen därför att han inte tänkt till. 2. Jag orkar inte gå igenom det, men jag kan tipsa om en bok. Läs "Om människan. Ursprung, särställning, vägval" av K E Fichtelius och Lars Wilsson. 3. Jo, mannen är en sexuell varelse. 4. Det kan han, men han kommer inte vara lika framgångsrik. Det här handlar om beprövade affärsmodeller. Om det hade visat sig att en monter med avklädda killar drog till sig mer folk så hade företagen kört med det istället.

Citat:

För att mänsklig form inte speglar fertilitet i vårt samhälle. Det går inte att säga att ”aha. Kvinna har runda former, hon är fertil, hon är sexuell.”. Vi har värderingar och normer som sätter stopp för sånt tänk.

Fysisk form är väl i allra högsta grad kopplad till fertilitet. Jag påstår bara att vi bildar oss en första uppfattning instinktivt, inte att vi nödvändigtvis tänker tanken "hon är en passande mor till mina framtida barn".

Citat:

Människan är ett undantag i natur för att vi har en reflexiv förmåga. Att vi är helt frikopplad från natur säger jag inte. Men natur i sig är ändå förklarat utifrån ett mänskligt perspektiv och hela begreppet blir otroligt svårförklarat. Att vi har reflexer som gör att vi kisar är inte samma ting som mänsklig interaktion.

Det kanske inte är exakt samma mekanismer men det är mycket som går på automatik. Om du vet något om kroppsspåk så ser man ofta att människors ansiktsuttryck speglas när de talar med varandra. Det är också vanligt att människor som håller med varandra i en fråga har ett liknande kroppsspråk - t.ex. att de lägger armarna i kors samtidigt. Mycket sker reflexmässigt utan att vi tänker på det aktivt.

Citat:

Om man ser någon som man gillar så är det såklart rimligt att titta någon en extra gång .

Hur kan jag veta att jag "gillar någon" efter att ha sett personen i ögonvrån under bråkdelen av en sekund? Jag styr inte över reaktionen. Den sker av sig självt. Jag vet inte om jag gillar personen förrän jag lärt känna henne, men jag kan initialt känna en attraktion.

Citat:

Unisex är inte ordet. En större mångfald i det sexuella är ledordet. Det är en feministisk tanke. Den femnistiska tanken är att man ska göra sig kvitt tankar om att ”man gillar A, och enbart A” och ersätta detta med ”man gillar A, men inte enbart A”. Den heterosexuella matrisen tvingar in människan i en väldigt snäv handling och tankeram. Se bara på MSI reklamen som många ser som väldigt dum. Varför? Jo för att den är formad efter första devisen ”man gillar enbart A”- i detta fall glada, lättklädda och storbystade unga tjejer som inte har emot att få busvisslingar och rop efter sig – och därmed missar den en skara som är ”man/kvinna gillar A och B och lite C”. Hoppas du förstår mitt försök till att korta ner och formulera en ganska knepig tankemodell. Är små trött.

Ja, det är en knepig tankemodell. Jag förstår den inte. Ska jag göra mig kvitt tanken att jag tycker om att titta på unga, vackra kvinnor? Hur gör man det? Jag känner mig inte påtvingad mina sexuella preferenser på något sätt. Kan det vara så att MSI jobbar efter en beprövad marknadsföringsmodell som gång på gång visat att en monter med lättklädda tjejer drar mer uppmärksamhet än en monter med lättklädda killar och ett terrarie med vandrande pinnar? Jag tror det. Det är marknaden som bestämmer - och nu är vi där igen - systemfelet. Vinst går före mänskligt välbefinnande.

Citat:

Det finns ingen kärna i människans kultur. Den är alltid i skiftning. Därav är naturfolket enbart del av mångfalden som finns hos människa. Naturfolk har snarlika sociala skiftningar som moderna människor har. Men i annat format förstås 

Men du måste ju ändå hålla med om att de lever ett liv i den miljö som människan är anpassad till, och därför ger en mer oförvanskad bild av människan som varelse? De har inte genomgått en lika långtgående anpassning som vi gjort i "civiliserade" samhällen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900X "Matisse" | 32GB DDR4-3600 | GTX 1070 8GB | Corsair Force Series MP510 M.2 NVMe 960GB | ViewSonic VX3276-2K-mhd | MOTU M4

Permalänk
Medlem

http://mondoblog.se/martina

En till som tackar er bödrövliga feminister för ert gedigna arbete för jämställdheten...

Citat:

Aldrig någonsin förstått mig på vad det är för fel på människor som hela tiden ska lägga sig i andras liv. What's the point? Någon som dör om de ser lite hud? Och som min vanliga referens till något sådant här patetiskt: Folk kidnappas, kvinnor misshandlas, barn våldtas, det går mördare lösa på stan med DETTA verkar nog vara liiite värre. Eller?

Permalänk
Skrivet av HazeMan:

http://www.scb.se/Pages/PublishingCalendarViewInfo____259923....

Här har du lite matnyttig läsning från Statistiska Centralbyrån. Du kan ju börja med att plugga lönestatistik och sedan roa dig med andra skillnader mellan könen, även hur dessa skillnader har förändrats sedan de började föra statistik utifrån kön 1984. Och du, vill du hänvisa till någon studie, länka till den då. Sen kan vi börja snacka, du och jag.

EDIT: Nu har jag kollat upp Miljongranskningen. Du är helt ute och cyklar då Miljongranskningen är en granskning av kartläggningen av löner som JämO har utfört två gånger. Om du ska motbevisa mina argument med granskningar som JämO har utfört får du det tufft, då både JämO och jag använder samma statistik och analys för att identifiera och bekämpa det patriarkala samhället som vi lever i.

http://www.do.se/sv/Material/Miljongranskningen-2/

EDIT 2: http://svtplay.se/v/1392918/oppet_arkiv/allvarligt_talat_-_cl... Här har du vår förra JämO som utförde de två Miljongranskningarna som du refererade till. Han och jag är på exakt samma våglängd. En visionär som kritiserade Sveriges deltagande i fotbolls-vm i Tyskland 2006 för att prostitutionen ökade lavinartat vid varje stort sportevenemang där och en man som inte är rädd för att erkänna de maktstrukturer när det gäller kön i vårt samhälle.

SCB statistiken visar vad jag kan se inte på någon specifik diskriminering, det är bara en tolkning man kan göra utav de skillnader i löner inom samma sektorer som finns.
SCBs standardvägning tar dock inte upp alla de faktorer som visat sig viktiga för den skilda lönesättningen så allt man kan konstatera är att om det finns en diskriminering så är den i värsta fall mindre än 9%.

Jag tror inte jag får några större problem eftersom jag inte behöver bevisa att diskriminering inte existerar utan det faller på dig JämO och feministerna att bevisa att den existerar, eller det bör ju i alla fall vara så det går till tycker jag, när de ska bestämma var folkets resurser ska läggas bör de ju ha ordentligt på fötterna.

Jag ska tänka på att i framtiden länka till de rapporterna jag nämner, det föll bort eftersom jag var mer intresserad av vad för undersökningar du kunde länka till som visar på faktisk diskriminering.

Claes borgström länken hade som jag ser det inte något med diskussionen alls att göra, ja han var JämO men i programmet som du länkade till var det mest tyckande och inte väldigt mycket fakta som kom fram.
Bara för att han är JämO betyder inte det att han har rätt det är ett argumentationsfel argument till vördnad. Jag kan så klart ha missat något det var ett långt program men om du anser att jag gjort så ber jag dig om en tidsangivelse från programmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

http://mondoblog.se/martina

En till som tackar er bödrövliga feminister för ert gedigna arbete för jämställdheten...

Tack för posten boss302, men det spelar nog ingen roll, häxorna har tagit fram kvastarna och tänker soppa bort allt "enligt dom" omoraliskt i vårat land.
Att deltagare och besökare tycker att det är roligt spelar ingen roll, utan det är vad andra som inte ens går på mässorna tycker som är viktigt.

Som att vara utsatt för förtryck från fundamentalister som vill tvinga på oss sin religon och sina skeva världsbild.

Ps

Satan vad vacker hon var

http://www.mondoblog.se/data/filearchive/116272.710x0.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazeMan:

Allvarligt, varför skrev du det här? Har du inget vettigare att göra än att kalla folk för råttor på internet för att försöka dölja din helt obefintliga argumentation? Jag hoppas och tror precis som användaren du citerade att du är förhållandevis ung, då kanske du inom en hyfsat snar framtid förstår att man inte beter sig så här i en diskussion. Mina lyckönskningar till dig om du inte är ung, du kommer att behöva dem.

Varför skulle jag behöva dom?

Det är ju ni trots eran "mogna" ålder som är mentalt efterblivna som tror att ni kan tvinga folk att leva i ert amishkollektiv
Det är ni som gör ett par vackra tjejer vid ett bås till något slagfält för era vridna ideer och värderingar, när väl röken lagt sig är det enda som finns kvar massa besvikna tjejer som inte fick göra det dom älskar ( SITT JOBB), och ha sjuhelvetes kul ett par dar, och ett par tonåringar som älskar spel och tjejer som får sin helg sabbad plus att dom dras in i erat moralkrig, som ni gjort till en kamp för förtryckta kvinnor, men ni missar ju poängen totalt och förtrycker dom tjejer som gör det här av fri vilja, och så ska ni få dom att känna sig som "horor".

Jag hade inte höjt tonen om jag inte blivit kallad en fegis som gömmer mig bakom en skärm, jag välkommnade ett steg ut i rampljset, jag ville bara poängtera att jag inte köper hans skitsnack, och vill ha ha dra tråden till att kalla mig feg och annan skit så kontrar jag gärna med verkligheten, något som han artigt avböjde och sen var det inget mer med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Tack för posten boss302, men det spelar nog ingen roll, häxorna har tagit fram kvastarna och tänker soppa bort allt "enligt dom" omoraliskt i vårat land.
Att deltagare och besökare tycker att det är roligt spelar ingen roll, utan det är vad andra som inte ens går på mässorna tycker som är viktigt.

Som att vara utsatt för förtryck från fundamentalister som vill tvinga på oss sin religon och sina skeva världsbild.

Ps

Satan vad vacker hon var

http://www.mondoblog.se/data/filearchive/116272.710x0.jpg

Ja riktigt fin, man kan få kåtslag för mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ja, man kan få kåtslag för mindre

Stackars killen på bilden, förstörd för livet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Errek:

Jag tar illa åt mig för att det inte blir några tjejer. Varken MSI eller Dreamhack blir aktuellt på lång sikt nu.

Det finns tjejer på andra ställen också.

Permalänk
Medlem

Vem vinner på att dessa booth-babes inte får delta?
MSI? Knappast då de får minskad uppmärksamhet på DH.
Spelarna? Knappast... Kom igen, ett gäng tonårsgrabbar.
Tjejerna? Som kanske drömt om att få visa upp sig i representationssammanhang/modella och går miste om ett arbetstillfälle.

Nej, Det är moralkärringarna och låtsasfeministerna som vinner! De får dessa "stackars" tjejer att framstå som något ur filmen Lilja 4 ever!

Jag anser snarare att feministerna i detta sammanhanget är kontraproduktiva i sitt agerande/protesterande då de i själva verket skapar det "svagare könet" genom att få dessa tjejer som av egen vilja vill visa upp sig att framstå som utsatta.

Personligen skiter jag i tjejer eller inte på sådana evenemang. Skulle jag åkt dit så skulle det varit för att spela. Sen att jag är gift och är lite äldre kanske spelar sin roll. (Hade säkert stått och torkat saliv bredvid MSI båset för 10 år sedan)

//Heddan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

http://mondoblog.se/martina

En till som tackar er bödrövliga feminister för ert gedigna arbete för jämställdheten...

ja det var ju ett intelligent debattinlägg....

att hon sen försöker flytta fokus till en helt orelaterad område gör ju inte saken bättre.

Men om man nu ska ta samma idiotiska nivå som hon har.
VARFÖR VARFÖR bryr ni er om att tjejer förhindrats från att användas som rena sexobjekt när det finns krig, barn som svälter, mördare och våldtäktsmän på gatorna osv osv. Varför lägger ni inte er ilska och tid på att motarbeta dessa problem?!!!
Egoistiska kåta jävlar!
; )

Permalänk
Skrivet av HazeMan:

Du, ärligt talat. Mitt inlägg som du svarade på handlade inte bara om att sola topless. Ryck inte ur delar ur mitt resonemang och svara bara på dem, då har du inte vunnit någon diskussion. Eller mäter du helt enkelt jämställdhet i hur du upplever att det var för kvinnor att sola topless på 80-talet jämfört med nu? I så fall borde du inte ha rösträtt min vän, för du kan uppenbarligen inte ta till dig statistik och dra slutsatser utifrån den, eller förstå något som händer i världen längre bort än en meter utanför din kropp. Du hänvisar även till USA som någon slags måttstock för hur saker och ting fungerar i Sverige, jag förklarade för dig i inlägget innan hur USA skiljer sig från Sverige när det gäller synen på kvinnor. I USA blir man spottad på om man kallar sig feminist.

Nej, ditt inlägg handlade inte enbart om det, men du inledde det med frågan:

Citat:

Vilken historielöshet du uppvisar! När var den här tidsepoken när kvinnor kunde sola topless på stranden utan att bli sedd som en hora?

Jag var bara vänlig nog att upplysa dig om att det var socialt accepterat i Sverige på 80-talet, vilket du inte verkade vara medveten om. Jag försökte inte påvisa att jämställdheten var större på den tiden eller något annat, det var bara en ren upplysning om något du tydligen inte visste om. Jag tog upp exemplet med min vän som åkte till USA och solade top-less där mest för att belysa att det inte rådde samma syn på vad som var socialt accepterat på badstränderna där och att de inte tyckte att det var OK.

Sedan bör du nog titta efter lite vem det är som svarar på ditt inlägg, då jag inte är samma person som du fört diskussion med innan. Därmed ter sig ditt överreagerande med vida slutsatser om vad jag tycker och inte tycker och min rätt till rösträtt som pinsamt. Lugna ned dig och ta ett djupt andetag och se efter vem det är som postar.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

VARFÖR VARFÖR bryr ni er om att tjejer förhindrats från att användas som rena sexobjekt när det finns krig, barn som svälter, mördare och våldtäktsmän på gatorna osv osv. Varför lägger ni inte er ilska och tid på att motarbeta dessa problem?!!!

Samtliga problem du radar upp är symptom som har sina rötter i en gemensam grundorsak. Jag väljer att lägga min energi på den grundorsaken. Att ödsla tid på enskilda symptom är ungefär som sätta in fler poliser när kriminaliteten ökar, istället för att se till ungdomar får en vettig uppväxt, blir sedda och får känna sig meningsfulla i samhället. Det blir en kortsiktig lösning som snart måste omprövas igen, precis som i det här fallet. Booth-babesen har motats bort den här gången, men kommer att dyka upp någon annanstans vid ett annat tillfälle och då kommer några vilja mota bort dem igen. Att ödsla tid på varje enskilt problem är nästan fruktlöst, och speciellt då att angripa ett av samhällets minst allvarliga problem...

Skrivet av dammskog:

Egoistiska kåta jävlar!
; )

Sex är trots allt människans starkaste drivkraft.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900X "Matisse" | 32GB DDR4-3600 | GTX 1070 8GB | Corsair Force Series MP510 M.2 NVMe 960GB | ViewSonic VX3276-2K-mhd | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt argumentet att detta skulle vara ett arbetstillfälle som de tjejer som får jobbet drömt om. Vad JAG har uppfattat det som så var detta en tävling och inte en seriös jobbansökan, där kvinnorna i fråga skulle skicka lättklädda bilder på sig själva, och utifrån detta så skulle två vinnare koras. Det är ingenting seriöst i det. Drömmer man om att stå modell i representationssammanhang så finns det gott om seriösa aktörer inom det här området som man kan göra en riktig arbetsintervju hos och på så sätt få ett riktigt modelljobb.
För mig så är detta lika seriöst som att jag skulle äga ett företag som säljer papper, och sedan utlysa en tävling där alla killar skulle ta kort på sån penis. Längst kuk vinner 20kg papper och får stå nakna framför en bunt kopieringspapper. (Notera nu att jag inte jämför dessa och säger att det är samma sak som vad MSI gjorde, allt jag säger är att för mig är det lika seriöst).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tornado:

Varför måste en kvinna söka ett sämre jobb? Det håller jag inte alls med om. Det finns väl idag redan regler mot diskriminering, eller om man får hjälp av facket (har bara läst om folk som fått upprättelse på det sättet), i de fall som en mindre kvalificerad person får det jobb man sökt, p.g.a. kön eller etnicitet.

Det sociala som arbete ändå är har mekanismer som får kvinna att hamna i sämre arbetspositioner. Se bara på hur det var i en del av historian då kvinna har varit tvungen att obetalt arbeta i hemmet medan man har arbetat betalt i det offentliga. Det finns regler och koder för det mesta. Dessa är vanligtvis normativa, det vill säga att reglerna är tillför att säga hur det borde vara. Inte hur det egentligen är. Ett tydligt exempel är att man inte får diskriminera folk på arbetsmarknad på grund av ålder. I MSIs fall var det både åldersdiskriminering OCH könsdiskriminering då enbart kvinnor fick söka sig till tävling. För vem är det som säger att en bootbabe är enbart av ung kvinnokaraktär 

Skrivet av Tornado:

Det kan han, men han kommer inte vara lika framgångsrik. Det här handlar om beprövade affärsmodeller. Om det hade visat sig att en monter med avklädda killar drog till sig mer folk så hade företagen kört med det istället.

Japp. En beprövad affärsmetod som säger att en sexualiserad kropp tillsammans med vara är bra. Dock är den inte så bra då man i många fall utesluter en stor potentiell köpkrets. Det är även inte bra då objektifiering av kvinna inte är så roligt eller bra för samhället. Detta har nöts tidigare 

Skrivet av Tornado:

Fysisk form är väl i allra högsta grad kopplad till fertilitet. Jag påstår bara att vi bildar oss en första uppfattning instinktivt, inte att vi nödvändigtvis tänker tanken "hon är en passande mor till mina framtida barn".

Du skrev att kvinnas kurviga form är tecken på att hon är fertil och att det är då i mans undermedvetande ok att vilja para sig med denna kvinna. Det är en väldigt svårt påståenden då utveckling av form kan ske väldigt tidigt i människas liv. Ser du varför jag tycker att den här tanken är läskig? Den är dragen till spets, jag vet, men jag kan ändå tolka det på annat sätt. Och som vanligt när det kommer till biologiska mekanismer blir jag väldigt försiktig då jag inte vet så mycket om det biologiska än att det har lite plats i modern samhällstänk .

Skrivet av Tornado:

Det kanske inte är exakt samma mekanismer men det är mycket som går på automatik. Om du vet något om kroppsspåk så ser man ofta att människors ansiktsuttryck speglas när de talar med varandra. Det är också vanligt att människor som håller med varandra i en fråga har ett liknande kroppsspråk - t.ex. att de lägger armarna i kors samtidigt. Mycket sker reflexmässigt utan att vi tänker på det aktivt.

Vete sjutton. Jag tror att vi smått har kommit ifrån grundtanken av vad vi diskuterade . Vår reproduktionsförmåga var det väl och hur det var kopplat till något. Hursomhelst så är jag en stor ivrar till att förklara mänskligt beteende som kulturellt tingat och helt ignorera det förmodade biologiska. Enklast så då jag har svårt som det är med de kulturella.

Skrivet av Tornado:

Hur kan jag veta att jag "gillar någon" efter att ha sett personen i ögonvrån under bråkdelen av en sekund? Jag styr inte över reaktionen. Den sker av sig självt. Jag vet inte om jag gillar personen förrän jag lärt känna henne, men jag kan initialt känna en attraktion.

Du vet inte heller om du gillar person imorgon på samma sätt. Så vart ska man då dra gräns? I bootbabe exemplet så är leker de med stereotyper som de tror är gångbara. För mig blir det enbart direkt pinsamt.

Skrivet av Tornado:

Ja, det är en knepig tankemodell. Jag förstår den inte. Ska jag göra mig kvitt tanken att jag tycker om att titta på unga, vackra kvinnor? Hur gör man det? Jag känner mig inte påtvingad mina sexuella preferenser på något sätt. Kan det vara så att MSI jobbar efter en beprövad marknadsföringsmodell som gång på gång visat att en monter med lättklädda tjejer drar mer uppmärksamhet än en monter med lättklädda killar och ett terrarie med vandrande pinnar? Jag tror det. Det är marknaden som bestämmer - och nu är vi där igen - systemfelet. Vinst går före mänskligt välbefinnande.

Göra sig kvitt tanken låter dumt. Jag har inte förespråkat att man ska sluta gilla ting. Jag förespråkar att man ska ta sig en funderar om varför man tex går igång på bootbabe fenomenet. Varför ska man gilla att anonymt betrakta något som ska föreställa…ja vad ska det föreställa? Folk brukar vara så förbaskat kritiska och tänkanden, men när det väl kommer till det man/kvinnonormer så blir många så otroligt trångsynta. Varför?

Skrivet av Tornado:

Men du måste ju ändå hålla med om att de lever ett liv i den miljö som människan är anpassad till, och därför ger en mer oförvanskad bild av människan som varelse? De har inte genomgått en lika långtgående anpassning som vi gjort i "civiliserade" samhällen.

Jag tror att vi bör släppa naturfolket. Jag känner att jag inte kan så mycket om dem för att generalisera och rabbla massa nonsens om dem . Men att påstå att en typ av människokultur är bättre och mer naturligt än den andra är svårt. Man kan tycka det, fine, men att bevisa det hela kan bli väldigt knepigt. Och även om det går att bevisa att en regnskogsbefolkning i Amazonen är den bästa människan. Vad tusan ska vi andra göra åt det?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av Motherofgod:

Jag förstår inte riktigt argumentet att detta skulle vara ett arbetstillfälle som de tjejer som får jobbet drömt om. Vad JAG har uppfattat det som så var detta en tävling och inte en seriös jobbansökan, där kvinnorna i fråga skulle skicka lättklädda bilder på sig själva, och utifrån detta så skulle två vinnare koras. Det är ingenting seriöst i det. Drömmer man om att stå modell i representationssammanhang så finns det gott om seriösa aktörer inom det här området som man kan göra en riktig arbetsintervju hos och på så sätt få ett riktigt modelljobb.
För mig så är detta lika seriöst som att jag skulle äga ett företag som säljer papper, och sedan utlysa en tävling där alla killar skulle ta kort på sån penis. Längst kuk vinner 20kg papper och får stå nakna framför en bunt kopieringspapper. (Notera nu att jag inte jämför dessa och säger att det är samma sak som vad MSI gjorde, allt jag säger är att för mig är det lika seriöst).

Nja, en lap-top och ett modellkontrakt utlovades väl även till vinnaren, så någon slags möjlighet till en modellkarriär fanns det väl.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Seriöst?? Vem orkar bry sig om dem kanske inte ska dit. Det är säkert alla fula bloggande tjejer som känner att dem inte har en chans att vinna och därför skriver skit om MSI. Omoget beteende.

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Grattis till att saxa valt avsnitt ur kontext och svara ungefär vad jag redan skrev, dvs:
Vi kan ju utan problem undertrycka dessa impulser och bete oss enligt de normer som råder och skönhetsideal kan ändras beroende på kultur.
Sedan finns det ju en naturlig variation av preferenser bland den manliga populationen som helhet, vissa har en förkärlek för fötter, händer, navlar, vissa gillar män, vissa dockor etc. etc.

Vilka impulser är det du menar? Jag har kanske glömt bort dem nu, bli inte arg om det är så. Och vad har mäns förkärlek till diverse kroppsdelar med bootbabsen att göra? Du skrev tidigare att män har förkärlek till bröst, tuttar och att det är så överallt i världen. Kan det inte vara på annat sätt? Vi är inskolade till det och därför tror företag som MSI att de kan enkelt spela på det? Det blir lite höna/ägget diskussionen över det hela.

Skrivet av WrongTarget:

Naturligtvis spelar kultur och sociala faktorer och normer en stor roll för vår sexualitet, det jag ville påpeka var att det även finns biologiska nedärvda instinkter som tycks finnas bland merparten av män oberoende av kultur. I din tidigare argumentation fick jag intrycket att du endast såg sexualitet som en social och kulturell konstruktion.

Det var ditt intryck ja . Jag skrev att vi är biologiska varelser vars känsloliv är socialt och kulturellt format. Sen får du gärna berätta mer om känslor sprugna ur biologin. Vad är instinkterna och hur kopplar du det till MSIs bootbabes? Jag ser på bootbabefenoment som högst kulturellt tingat. Vete sjutton hur man kan få in att män i alla tider har stått och glott på bootbabes i grupp och att det beror på vår biologi.

Skrivet av WrongTarget:

Poängen var att du inte alltid kan bedöma en person efter dess personlighet eller intellekt, utan det visuella spelar en stor roll initialt.

Och min poäng är att du bedömer person utifrån de normer och värderingar man har i given kultur.

Skrivet av WrongTarget:

Då skall jag förstå det som att du inte tycker det finns genetiska instinktiva faktorer som kan påverka vår sexualitet eller vad vi finner attraktivt? Om man finner väldigt stora likheter mellan vad på en kvinna män finner attraktivt inom i stort sett alla populationer oavsett kultur, så verkar det ju finnas en viss genetiskt eller instinktiv faktor att ta med i beräkningen. Givetvis kommer mer exakta preferenser skilja sig åt beroende på kultur och sociala faktorer och i många fall ha en mycket större betydelse, men att säga att det enbart är socialt betingat verkar ju inte vara fallet.

Genetiska instinktiva faktorer som påverkar vår sexualitet? Genetiska instinktiva faktorer som skapar vad vi finner attraktivit? Vad menar du egentligen? Är vi programmerade av natur så att vi på en gång börjar drägla så fort vi ser något som vi instinktivt finner attraktivt?
Vår förståelse av det biologiska är liksom socialt betingat. Finns ju liksom inget mer att säga om det.

Skrivet av WrongTarget:

Nu frågade du ju:
Varför ska jag ens uppfatta halv naken okänd kvinna som sexig? Inte: Varför ska jag tycka en halvnaken kvinna, som i detta fall står och säljer vara, är sexig och lockande?
Jag gav ett svar på varför det kunde vara troligt att du kunde uppfatta att en halvnaken kvinna kunde vara sexig. Jag försökte varken rättfärdiga eller förklara varför man använder en halvnaken kvinna för att sälja en produkt. Jag förordade inte heller metoden. Men det var duktigt att tolka in det, grattis (även om det var fel). .

För ditt svar var inte tillräckligt. Jag vill fortfarande veta- utifrån ditt biologitänk (jag vet, nu preciserar jag det lite mer)- varför män instinktivt ska känna åtrå åt någon halv naken okänd kvinna. Vad är det för känsla du anspelar på att män ska känna? Vart kommer den ifrån? Finns det sådana tendenser i alla delar av världen?

Sen orkar jag inte mer  Det är svårt att hantera vida saker som biologi, vad världen i helhet består av och hur människan är funtad. Tankar som helst ska uttryckas på sånt sätt vi gör, utan högljudda krav på referenser och vetenskap och i en lagom ton. Jag gillar det.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Åter till grundtanken istället. Nu när när biologin, kulturen, ekonomin, sociologin har nöts. Kan man verkligen motsäga detta som började allt?

Problemet

Citat:

Den handlar om hur det görs svårare för unga tjejer att komma in i spelgemenskapen. Den handlar om den attityd MSI förmedlar, hur man väljer att anordna en popularitetstävling där man uppmuntrar unga tjejer att klä av sig för att vara med på Dreamhack, en mässa som besöks av många ungdomar.

http://xboxflickan.se/

Hur problemet som bla MSI är delaktig i ser ut:

Älskar verkligen killens reaktion vid 2.07 strecket.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Problemet
http://xboxflickan.se/

Hur problemet som bla MSI är delaktig i ser ut:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=i02BUe...

Älskar verkligen killens reaktion vid 2.07 strecket.

Enda problemet jag ser är att killen ser ut att ha roligare när han själv dansar.

Permalänk
Medlem

Lugnt MSI ni behöver inte be om ursäkt. Det hade vart en sjukt kul tävling och det är riktigt trist med moralpoliserna som stoppar allt som inte passar dem. Hoppas ni har mer cohonas nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Du gav precis bevis på att kvinnans kropp i det här sammanhanget objektiferas och att min tanke som är mer utförligt beskriven stämmer. Tack.

Om man ni vill kalla det objektiferas eller om man vill slänga på ett finare eller mer slarvigt ord spelar väll igentligen ingen roll. Boothbaben är ju en modell, liksom vilken annan modell som helst och är förhoppningsvis medveten om arbetet handlar om att visa upp sin kropp. Detta såklart frivilligt för det är ju ingen traffiking vi talar om.

Så länge modellen får betalt och trivs med sitt jobb så ser jag inga felaktigheter med detta.

Enda nackdelen jag kan se med boothbabes på DH är den låga åldersgruppen som kan finnas bland besökarna.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Vilka impulser är det du menar? Jag har kanske glömt bort dem nu, bli inte arg om det är så. Och vad har mäns förkärlek till diverse kroppsdelar med bootbabsen att göra? Du skrev tidigare att män har förkärlek till bröst, tuttar och att det är så överallt i världen. Kan det inte vara på annat sätt? Vi är inskolade till det och därför tror företag som MSI att de kan enkelt spela på det? Det blir lite höna/ägget diskussionen över det hela.

Det var ditt intryck ja . Jag skrev att vi är biologiska varelser vars känsloliv är socialt och kulturellt format. Sen får du gärna berätta mer om känslor sprugna ur biologin. Vad är instinkterna och hur kopplar du det till MSIs bootbabes? Jag ser på bootbabefenoment som högst kulturellt tingat. Vete sjutton hur man kan få in att män i alla tider har stått och glott på bootbabes i grupp och att det beror på vår biologi.

Och min poäng är att du bedömer person utifrån de normer och värderingar man har i given kultur.

Genetiska instinktiva faktorer som påverkar vår sexualitet? Genetiska instinktiva faktorer som skapar vad vi finner attraktivit? Vad menar du egentligen? Är vi programmerade av natur så att vi på en gång börjar drägla så fort vi ser något som vi instinktivt finner attraktivt?
Vår förståelse av det biologiska är liksom socialt betingat. Finns ju liksom inget mer att säga om det.

För ditt svar var inte tillräckligt. Jag vill fortfarande veta- utifrån ditt biologitänk (jag vet, nu preciserar jag det lite mer)- varför män instinktivt ska känna åtrå åt någon halv naken okänd kvinna. Vad är det för känsla du anspelar på att män ska känna? Vart kommer den ifrån? Finns det sådana tendenser i alla delar av världen?

Sen orkar jag inte mer  Det är svårt att hantera vida saker som biologi, vad världen i helhet består av och hur människan är funtad. Tankar som helst ska uttryckas på sånt sätt vi gör, utan högljudda krav på referenser och vetenskap och i en lagom ton. Jag gillar det.

Mycket bla bla bla här, men för att komma till poängen med mitt resonemang, så verkar din åsikt vara att attraktion och sexuella preferenser ENBART är kulturellt betingade, medan jag är av uppfattningen att de är både genetiskt betingade och kulturellt betingade, jag betonade SÄRSKILT flera gånger att vi kan tygla instinkten utan större problem och att kultur och sociala faktorer har en mycket stor inverkan på både attraktion och sexualitet, jag har läst artiklar med rätt hög vetenskaplig höjd som pekar på att det finns grund för att det finns vissa inslag i vad vi finner attraktivt som är genetiskt betingat (och frågar du forskare inom fältet hittar du nog inte många som betvivlar att det finns en viss instinktiv genetisk betingning) och ifrågasatte därmed att attraktion och och de sexuella preferenserna enbart var kulturellt och socialt betingade. Inget annat, men du lyckades visst läsa in en hel del annat i det, men det får stå för dig. Det är ju också ett sätt att handskas med något som stör ens världsuppfattning. Jag försökte få en nyanserad debatt, men du verkar föredra en svart-vit debatt, vilken jag inte finner det minsta intressant, så god natt och trevlig helg. Ha en trevlig monolog.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Åter till grundtanken istället. Nu när när biologin, kulturen, ekonomin, sociologin har nöts. Kan man verkligen motsäga detta som började allt?

Problemet
http://xboxflickan.se/

Hur problemet som bla MSI är delaktig i ser ut:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=i02BUe...

Älskar verkligen killens reaktion vid 2.07 strecket.

Är du helt slut eller? hur har den videon nått med att göra att msi ville anställa några modeller till deras bås?

Du kan aldrig ha besökt en krog i ditt liv om den videon var så hemsk, men om du väntar 10 år tills du själv kommer in på krogen så kommer du se att det igentligen inte är så farligt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av Dentoid:

sålänge man int får betalt för det bara och ska stå och gnida sig mot folk

Har jag inget emot?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Skrivet av kaya:

Är du helt slut eller? hur har den videon nått med att göra att msi ville anställa några modeller till deras bås?

Du kan aldrig ha besökt en krog i ditt liv om den videon var så hemsk, men om du väntar 10 år tills du själv kommer in på krogen så kommer du se att det igentligen inte är så farligt.

Den har absolut allt att göra med topic, i och med att detta var förra DHW´s modeller och en del av en MSI tävling, så ta reda på info istället för att skriva ned värderande kommentarer=)

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Inget fel på boothbabes. Snygga att titta på och de hade fått extremt med uppmärksamhet vilket tjejer älskar. Så WIN-WIN.

....Fast nu så blev det LOSE-LOSE....nåra uttorkade feminister och diverse andra politiskt korrekta som känner sig kränkta, stötta o.s.v....

Hade det genomförts så kanske feministiskt initiativ och diverse andra grupper hade ordnat en protest utanför Dreamhack. Hade blitt skoj

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Japp. En beprövad affärsmetod som säger att en sexualiserad kropp tillsammans med vara är bra. Dock är den inte så bra då man i många fall utesluter en stor potentiell köpkrets. Det är även inte bra då objektifiering av kvinna inte är så roligt eller bra för samhället. Detta har nöts tidigare.

Även om jag inte kunde bry mig mindre om hur stor MSI's potentiella köpkrets är, så håller jag med dig om resten. Det jag hela tiden försökt säga är att de flesta av oss är löneslavar på ett eller annat sätt - att vi förminskar oss själva genom att utföra ofrivilligt arbete mot monetär ersättning. Istället för att som jag, fördöma systemet som ger upphov till detta (för att uttrycka mig starkt) "horande" i olika former, så tycker du att det är lämpligare att beröva människor på ytterligare friheter så att just du, med just dina värderingar, klarar av att anpassa dig till systemet. Det är DET jag opponerar mig emot.

Skrivet av astrob0y:

Du skrev att kvinnas kurviga form är tecken på att hon är fertil och att det är då i mans undermedvetande ok att vilja para sig med denna kvinna. Det är en väldigt svårt påståenden då utveckling av form kan ske väldigt tidigt i människas liv. Ser du varför jag tycker att den här tanken är läskig?

Att känna en attraktion och att agera på den är två olika saker. Jag skrev aldrig att det var OK att para sig med en minderårig eller vad du nu försöker insinuera, tvärtom! Detta är för övrigt en av mina kulturellt betingade värderingar. Attraktion i sig själv är harmlös och det är en instinktiv reaktion som varken du eller jag kan styra över. Du får tycka att det är hur obehagligt som helst, men praktiskt taget varenda art i naturen styrs av sådana instinkter.

Skrivet av astrob0y:

... som vanligt när det kommer till biologiska mekanismer blir jag väldigt försiktig då jag inte vet så mycket om det biologiska än att det har lite plats i modern samhällstänk.
...
Jag tror att vi bör släppa naturfolket. Jag känner att jag inte kan så mycket om dem för att generalisera och rabbla massa nonsens om dem. Men att påstå att en typ av människokultur är bättre och mer naturligt än den andra är svårt. Man kan tycka det, fine, men att bevisa det hela kan bli väldigt knepigt. Och även om det går att bevisa att en regnskogsbefolkning i Amazonen är den bästa människan. Vad tusan ska vi andra göra åt det?

Du verkar överhuvudtaget undvika biologi. Är det därför du inte vill diskutera naturfolken? När jag skapar mig en människosyn så lägger jag större vikt vid en hållbar kultur med mångtusenårig historia än den unga kultur som du och jag lever i. Vi vet för övrigt att den sistnämnda inte är långsiktigt hållbar, vilket ger mig ännu en anledning att vikta den lägre i sökandet efter vår sanna natur. Målet är inte att ta mänskligheten tillbaka till stenåldern, bara att få en så rättvisande bild av människan som möjligt. Man får naturligtvis söka den i olika kulturer och försöka hitta gemensamma nämnare. Därefter anpassa vårt ekonomiska system efter människan istället för tvärtom.

Skrivet av astrob0y:

Jag tror att vi smått har kommit ifrån grundtanken av vad vi diskuterade. Vår reproduktionsförmåga var det väl och hur det var kopplat till något.

Mmm, hur den är kopplad till skillnaden mellan manlig och kvinnlig sexualitet/attraktion.

Skrivet av astrob0y:

Hursomhelst så är jag en stor ivrar till att förklara mänskligt beteende som kulturellt tingat och helt ignorera det förmodade biologiska. Enklast så då jag har svårt som det är med de kulturella.

Kan det faktum att det är svårt, bero på att det kulturella arvet inte besvarar alla frågor? Jag slänger bara ut frågan där...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900X "Matisse" | 32GB DDR4-3600 | GTX 1070 8GB | Corsair Force Series MP510 M.2 NVMe 960GB | ViewSonic VX3276-2K-mhd | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Nej, ditt inlägg handlade inte enbart om det, men du inledde det med frågan:

Jag var bara vänlig nog att upplysa dig om att det var socialt accepterat i Sverige på 80-talet, vilket du inte verkade vara medveten om. Jag försökte inte påvisa att jämställdheten var större på den tiden eller något annat, det var bara en ren upplysning om något du tydligen inte visste om. Jag tog upp exemplet med min vän som åkte till USA och solade top-less där mest för att belysa att det inte rådde samma syn på vad som var socialt accepterat på badstränderna där och att de inte tyckte att det var OK.

Sedan bör du nog titta efter lite vem det är som svarar på ditt inlägg, då jag inte är samma person som du fört diskussion med innan. Därmed ter sig ditt överreagerande med vida slutsatser om vad jag tycker och inte tycker och min rätt till rösträtt som pinsamt. Lugna ned dig och ta ett djupt andetag och se efter vem det är som postar.

Du har rätt, jag tittade inte ordentligt vem som hade svarat på det här inlägget. Ber om ursäkt för det!

Min min argumentation står fast! Självklart kan trender förändras men om man tittar på övergripande statistik om skillnader mellan könen så har det gapet minskat, även sen 80-talet. Jag menade helt enkelt att det inte spelar någon roll om det var "inne" att sola topless på 80-talet, man kan inte påstå att enbart det är någon slags mätsticka på hur kvinnor behandlas. Man måste se till alla faktorer, endast då kan man göra en vettig analys av problemet för att kunna bekämpa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plinkington:

SCB statistiken visar vad jag kan se inte på någon specifik diskriminering, det är bara en tolkning man kan göra utav de skillnader i löner inom samma sektorer som finns.
SCBs standardvägning tar dock inte upp alla de faktorer som visat sig viktiga för den skilda lönesättningen så allt man kan konstatera är att om det finns en diskriminering så är den i värsta fall mindre än 9%.

Jag har svårt att förstå vad du menar med det här stycket. Om du tycker att jag tolkar den här statistiken till kvinnors nackdel så vet jag inte riktigt hur du ska förstå vad vi pratar om. Det ÄR de facto en ojämlikhet mellan könen, den löper som en röd tråd genom hela vårt samhälle men en av de mest lättfattliga områdena att ta till sig är just löneskilnaderna.l Sen vet jag inte vart dina 9% (förklara gärna hur du räknade ut det) kommer ifrån, men du visar på en ruskig arrogans när du säger att det "i värsta fall" är mindre än det. Hade du nöjt dig med en tiondel mindre i lön än dina kollegor för att du är man och inte kvinna? Du förminskar problemet.

Citat:

Jag tror inte jag får några större problem eftersom jag inte behöver bevisa att diskriminering inte existerar utan det faller på dig JämO och feministerna att bevisa att den existerar, eller det bör ju i alla fall vara så det går till tycker jag, när de ska bestämma var folkets resurser ska läggas bör de ju ha ordentligt på fötterna.

Här blundar du ju bara för fakta. ALLA politiska partier som sitter i vår riksdag erkänner könsmaktsordningen som ett faktum i dagens samhälle. SCB-publikationen som jag länkade till är nog så fullgott bevis för att kvinnor särbehandlas negativt. Om du blundar för detta så är det väldigt svårt för oss två att fortsätta att diskutera eftersom att du vägrar befinna dig i verkligheten.

Citat:

Jag ska tänka på att i framtiden länka till de rapporterna jag nämner, det föll bort eftersom jag var mer intresserad av vad för undersökningar du kunde länka till som visar på faktisk diskriminering.

Ja tack. Och förutom att du ska göra det så ska du också läsa rapporten som du hänvisar till INNAN du länkar till den så att du inte snackar ren skit, vilket var fallet med Miljongranskningen som inte allas handlade om det du påstod att den handlade om.

Citat:

Claes borgström länken hade som jag ser det inte något med diskussionen alls att göra, ja han var JämO men i programmet som du länkade till var det mest tyckande och inte väldigt mycket fakta som kom fram.
Bara för att han är JämO betyder inte det att han har rätt det är ett argumentationsfel argument till vördnad. Jag kan så klart ha missat något det var ett långt program men om du anser att jag gjort så ber jag dig om en tidsangivelse från programmet.

Claes Borgström-länken var mest kuriosa. Jag tyckte att det var väldigt roligt att du använde en forskningsrapport som var gjord av en av Sveriges största manliga feminister för att bevisa för mig att diskrimineringen av kvinnor är mindre än vad jag påstår. Och ja, självklart tycker han väldigt mycket i den här intervjun, om tidsperspektiv och liknande. Men grunden för hans resonemang är att det finns en ojämlikhet mellan könen generellt i vårt samhälle, och den analysen är grundad i ren och skär forskningsstatistik. Genusvetenskap är faktiskt en vetenskap vettu, fast väldigt många människor verkar tro att det är någon slags flummig "tro" på olika saker.