BF3 (PC) läcka på torrentsiter? WUT?!?

Permalänk
Medlem

BF3 (PC) läcka på torrentsiter? WUT?!?

OBS! om tråden redan finns i ämnet så kan ni radera detta! (hittade inget)
Vi får tydligen diskutera dessa saker på forumet sålänge vi inte länkar till ställen där man kan ladda ner typ.

Så nu till ämnet!
Kan detta stämma?, blir inte förvånad, och av vad jag förstått så går det självklart inte att spela på multiplayer. Och vissa källor jag kollat upp säger att det inte ens går att komma in spelet, då ingen crack finns i dagsläget.

http://www.techpowerup.com/153732/Battlefield-3-Torrent-Leak-...
och

http://www.topshotta.com/battlefield-3-pc-version-leaked-on-t...

orkade inte länka fler

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ja du
http://www.sweclockers.com/nyhet/14611-battlefield-3-lacker-u...

Alla barnen tankade BF3 utom Jack, han visste att det inte fanns nåt crack.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Inaktiv

Sweclockers skrev en nyhet om det för nästan en vecka sen; http://www.sweclockers.com/nyhet/14611-battlefield-3-lacker-u...

EDIT: Lite sen

Permalänk
Skrivet av Bakwetu:

Alla barnen tankade BF3 utom Jack, han visste att det inte fanns nåt crack.

Det där var sjukt roligt

Permalänk
Skrivet av Kuba-cola:

Det där var sjukt roligt

Fyndigt om inte annat, ;P

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

haha ja verkligen!!

Den artikeln hade jag missat!,

Känner mig som en crackpundare, och DICE är crackdealern faaaan, måste fixa datorn snabbt!!

läst lite lösa trådar på andra ställen, om det nu ska finnas crack så fungerar den inte!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Har även funnits ute till XBOX 360 ett tag nu.

Permalänk
Medlem

asså? har inte koll på xbox, men snackar vi om fulla orginalversionen nu?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 7AAA7:

asså? har inte koll på xbox, men snackar vi om fulla orginalversionen nu?

Ja

Laddades upp på t.ex. dessa två torrentsidor (nämner inte vilka med tanke på reglerna) i fredags kväll.

Permalänk
Inaktiv

Jag har inte koll på ert snack om crack eller ej, men folk har i vilket fall tydligen kunnat köra SP.

Permalänk
Medlem

sweclockers hade en artiken ang. pc versionen nu har dock även xbox 360 och ps3 versionen läckt ut aja nu ska man sova, gonatt xd

Permalänk
Medlem

Ni har väl inte missat "Alla barnen leker med datorer"-tråden? Det var därifrån jag tog den, jag hittade iofs på den själv...

http://www.sweclockers.com/forum/92-underhallning-och-medier/...

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd upplåst*

Efter diskussion med annan mod låser jag upp tråden igen men jag håller ett öga på den, detta är verkligen i gränslandet. Jag ser fortfarande inte hur någon kan svara på era frågor utan att vara piratkopierare själv.

Har ni synpunkter på detta är ni välkomna med pm, det blir inte en allmän diskussion om moderering i tråden.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd

det är dags att fira tror jag
slaget om Skidrow och Reloaded är slaget

vilken jäkla nitlott crackarna åkte på haha
jag kan inte sluta att skratta

det känns bra att veta att Dice får pengarna för BF3,det har dom fan förtjänat.

gör mig en tjänst Dice
fira ordentligt nu den 27nde
ni går till historien!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Jag har inte koll på ert snack om crack eller ej, men folk har i vilket fall tydligen kunnat köra SP.

Jag tror att dom som kör SP har fått tag på konsolversionen då den inte behöver aktiveras genom Origin.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem

Inget ovanligt att eftertraktade nya spel läcker ut, kvittar hur säkert det är eller kommer vara, finns alltid någon som kan förbigå det på ett eller annat sätt.

Skrivet av Tastyandy:

Fyndigt om inte annat, ;P

Alla barnen körde alla barnen skämt utom Sofi, för hon hade i alla fall lite fantasi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*tråd upplåst*

Efter diskussion med annan mod låser jag upp tråden igen men jag håller ett öga på den, detta är verkligen i gränslandet. Jag ser fortfarande inte hur någon kan svara på era frågor utan att vara piratkopierare själv.

Har ni synpunkter på detta är ni välkomna med pm, det blir inte en allmän diskussion om moderering i tråden.

Detta tackar vi för!! Hoppas att alla ser till att hålla tråden på rätt spår!
Ursäkta om det ledde åt fel håll

Håller Bf3 så kärt så man reagerar annorlunda på att det läcker någonstans haha

Visst förtjänar Dice alla pengarna!

Jag hade lugnt kunnat punga ut mer än vad dem kräver i dagsläget för BF3, mig har dem redan "fångat" i beroendet!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fick höra lite nyheter ang detta här, citerar ifrån en tråd

Skrivet av Coldfir3:

Guys The crack is Ready. But The problem is it can’t bypass the release date check. So if they upload the crack before 25 it will contact ea servers and the crack will be of no use.
Note:-it can’t bypass the release date check. But it will allow to play single player if its used after 25.

BF3 verkar vara rätt så bra skyddat ifall de inte redan fått igång det

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Första uppdraget bf3 xbox360

OBS Spoiler!

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

hehe, klart man blir nyfiken, men i mitt fall så är inte ens datorn beställd

Men vill ju gärna ser mer och mer av gameplay!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

det som var intressantast för mig i detta fallet var om någon hade testat "fullversionen" och märkt någon större skillnad mot t ex. betan.

Well well,

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

BF3 verkar vara rätt så bra skyddat ifall de inte redan fått igång det

BF3 är inte det första spelet som haft en likadan release datum check, det är rätt vanligt numera. Det fungerar ju så (om jag inte missförstått det) att en liten men viktig del av spelets kod helt enkelt saknas på skivan. Den laddas istället ner från deras servar om datum checken lyckas.

Så det är ju i princip omöjligt att cracka eller på något annat vis få igång spelet om deras servrar inte passerat ett visst datum och delar ut filen. Spelet är ju inte komplett utan den. Ett väldigt bra system för att stoppa läckor helt enkelt, så länge deras servrar fungerar som de ska d.v.s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*tråd upplåst*

Efter diskussion med annan mod låser jag upp tråden igen men jag håller ett öga på den, detta är verkligen i gränslandet. Jag ser fortfarande inte hur någon kan svara på era frågor utan att vara piratkopierare själv.

Har ni synpunkter på detta är ni välkomna med pm, det blir inte en allmän diskussion om moderering i tråden.

Inte svårt att förstå, många av oss som jag är scene aktiva i div grupper och om du inte viste det så är en stor del av scenen demo skapare och inte crackare, så jag själv sitter på en av våra irc och ser progress reports och pratar med folk som inte enbart håller på med demo scenen. Man kan inte kallas olagligt för att man känner/pratar med folk som sysslar med sånt. Alltid spännande att läsa den tekniska biten.

Sen är det skillnad på att höra hur något går och prata om det. Men mycket är spritt redan som att 360 versionen är ute och abax checkat, men ingen här berättar vart man får tag på det så jag ser inga regler brytas.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pg_ice:

det är dags att fira tror jag
slaget om Skidrow och Reloaded är slaget

vilken jäkla nitlott crackarna åkte på haha
jag kan inte sluta att skratta

Jodå, nu när RELOADED gett ut sin scene-release så får vi väl se dem som segrare.

Skrivet av pg_ice:

det känns bra att veta att Dice får pengarna för BF3,det har dom fan förtjänat.

Vore verkligen intressant att se fördelningen av intäkterna. Jag gissar på att EA får störst bit av kakan?

Skrivet av pg_ice:

gör mig en tjänst Dice
fira ordentligt nu den 27nde
ni går till historien!

Vad har de gjort för historiskt? Så pass unikt är väl inte Battlefield 3? Av det jag har sett så tycker jag inte det är SÅ speciellt iallafall.

Permalänk
Medlem

hehe RELOADED är ju fan duktiga på det dem gör.

Ang: del av kakan, antar samma som dig, den som har flest advokater blir väl vinnande parten när man skapar sådana kontrakt.

Sett ur en lojal bf anhängares synvinkel så är det väl jäkligt big deal om du frågar mig

Riktigt smidig lösning av dem när det kommer till release av spelet, genom att låta en bit "fattas" om jag förstått det rätt?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Vilken FUD/BS att dice själva skulle läcka det. Den ryska retail skivan levererades långt i förväg till butikerna och det är denna som fanns ute innan alla började ladda upp sina preloadade engelska filer.

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

Går det att spela singelplayer idag med tanke på USA release?

Förstår inte releasen om det inte är spelbart.