Permalänk
Medlem

Crossfire problem

Hej.
Införskaffade mig nyligen 2 st HD6970 Men får dem inte att rulla i CF.
Hittar båda korten i enhets hanteraren gpu-z osv. Men när jag kör test för att arbeta med dem så är det bara det ena som arbetar.
Börjar få slut på ideer.
Är mitt första CF system så är rätt för att jag missat någon enkel sak bara.
alla tips för att se om det funkar eller inte uppskattas.

mitt resterade system är
Mobo: asus P6t deluxe v2
cpu: I7 950 @ 3.8
agg: 1000w

Permalänk
Medlem

Börjar med det enklaste, inte glömt att brygga båda korten inne i datorn?

Permalänk

Precis som TheDiddler skriver, checka sånt först.

Annars så kan du testa detta:

1. I startmenyn söker du på "regedit" (utan "")
2. När du väl är inne lokaliserar du följande: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}]

Ändra sedan "EnableUlps" till 0 under 0000 mappen och i mappen 0001 likaså

Starta om datorn och vipps så är båda igång och arbetar!

Funkar inte detta vet jag inte vad.. kanske gamla drivrutiner?

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk

Ström kablarna har du satt dit alla ordentligt.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Hej,
japp en CF brygga är på, båda kortet snurrar (fläktar dvs), Nyaste drivrutinerna och har nu testat ändra regedit, Hur ser jag bäst om dem båda arbetar för varker furmark eller 3dmark får dem båda att gå

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske men är crossfire enablat i catalyst? Starta Catalyst Control Center>Performance>AMD CrossFireX Configuration> Enable CrossFireX

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av slender:

Dum fråga kanske men är crossfire enablat i catalyst? Starta Catalyst Control Center>Performance>AMD CrossFireX Configuration> Enable CrossFireX

Det som är det sjuka jag kan inte klicka i eller ur något den sidan är bara blank. Det som är så lurt..

Permalänk

Efter man har installerat om drivisar brukar det efter man har startat om datorn.
Brukar det komma upp en ruta från ccc där den frågar om man vill enable cf. Har jag för mig.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Efter man har installerat om drivisar brukar det efter man har startat om datorn.
Brukar det komma upp en ruta från ccc där den frågar om man vill enable cf. Har jag för mig.

mmm du har rätt men efter jag sagt "ja" på den frågan så hände typ inte något. Ska testa installera om drivisarna igen.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

japp alla drivrutiver är instalerade.
Börjar bli lite frustrerad..

Permalänk
Medlem

Instalerade om drivrutinerna igen( tredje gångnen) Nu funkar det. Tack för hjälpen

Permalänk

Bra att det löste sig för dig.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Kan ibland krävas att man rensar drivrutinerna ordentligt med något program, och sedan ominstallerar dem när man har i ett nytt grafikkort.

Gött att det löste sig för dig dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inix:

Kan ibland krävas att man rensar drivrutinerna ordentligt med något program, och sedan ominstallerar dem när man har i ett nytt grafikkort.

Gött att det löste sig för dig dock!

Formaterade om datorn så det borde räckt kände jag ;D