Säkert att köpa BF3 CD kod?

Permalänk
Medlem

Säkert att köpa BF3 CD kod?

Tja

Jag undrar om jag kan köpa en CD- kod från denna site och sedan tanka ner spelet via Origin eller kommer ngt att fucka upp sig då?
http://www.offgamers.com/Battlefield/battlefield-3-global/bat...

Permalänk

Läste någonstans om 3:e part att Origin inte tar ansvar för om det inte fungerar. Risken finns att du "köper grisen i säcken" om du förstår uttrycket.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Excalibur:

Läste någonstans om 3:e part att Origin inte tar ansvar för om det inte fungerar. Risken finns att du "köper grisen i säcken" om du förstår uttrycket.

Så Origin är bästa stället att köpa från?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av El_Raspberry:

Så Origin är bästa stället att köpa från?

Nja inte direkt, origin är väl dyrare än exempelvis mediamarkt, elgiganten, webhallen osv? Ligger väl på 400SEK där tror jag.
Fast köper du via Origin så slipper du ju mecka med skivor och nycklar antar jag..

Permalänk
Medlem

Offgamers ska vara pålitliga, är sidan du handlar från ett registrerat företag så har du även möjligheten att anmäla dem enkelt ifall de skulle blåsa dig.

Ser inte hypen i att folk ska ha koden istället för "retail", har man liksom väntat såhär länge så kan man i värsta fall vänta en dag extra för att få spelet i handen. Jag kommer beställa från Webhallen på Måndag, de packar ner ordrarna två/en dag innan de skickar ut dem(de skickar ut dagen innan release och på så sätt får vi det på dagen om det inte blir fel hos posten).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zin:

Offgamers ska vara pålitliga, är sidan du handlar från ett registrerat företag så har du även möjligheten att anmäla dem enkelt ifall de skulle blåsa dig.

Ser inte hypen i att folk ska ha koden istället för "retail", har man liksom väntat såhär länge så kan man i värsta fall vänta en dag extra för att få spelet i handen. Jag kommer beställa från Webhallen på Måndag, de packar ner ordrarna två/en dag innan de skickar ut dem(de skickar ut dagen innan release och på så sätt får vi det på dagen om det inte blir fel hos posten).

Bekvämare antagligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Tja

Jag undrar om jag kan köpa en CD- kod från denna site och sedan tanka ner spelet via Origin eller kommer ngt att fucka upp sig då?
http://www.offgamers.com/Battlefield/battlefield-3-global/bat...

Ja skulle inte köpt därifrån iaf... är dock lite skeptisk till hela internethandel-saken....

Permalänk

http://www.cjs-cdkeys.com/categories/Steam-Keys/ Är en mycket bra sida där på senare tid både jag och vänner köpt spel utan några som helst problem. Billigaste cd-koderna på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Tja

Jag undrar om jag kan köpa en CD- kod från denna site och sedan tanka ner spelet via Origin eller kommer ngt att fucka upp sig då?
http://www.offgamers.com/Battlefield/battlefield-3-global/bat...

Borde inte vara några problem, offgamers är en grym sida.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

När jag beställde från Origin eller EA som det hette i feb 2011, så betalade jag 380 kr för Limited Edition. Men hade en rabatt kod som jag fick när jag fyllde år :).

Du får ju fyra banor som ingår i Limited Edition som du måste betala för, kostar då inte så mycket men säkert mellan 50-100 kr och varför inte köpa limited o spara in dessa pengar. Dock så har priserna på BF3 på origin gått upp.

Så här i efterhand så hade jag nog hellre beställt från komplett eller webhallen för att få ha ett fodral hemma :), är ju också billigare än Oirgin. Borde vara billigare på Origin tycker jag.

Står ngt här om "EA Policy on Selling Games on Third-Party Download Sites" Vet inte om det är det som du upplyser, dock är detta tagit från US forum.
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7372195.page

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

ska du köpa digitalt så är det säkrare att köpa från greenmangaming, gamersgate eller direct2drive istället för från en suspekt nyckelsida som säljer spelet utan tillstånd

Permalänk
Medlem

Out of stock på offgamers

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

ska du köpa digitalt så är det säkrare att köpa från greenmangaming, gamersgate eller direct2drive istället för från en suspekt nyckelsida som säljer spelet utan tillstånd

Gamersgate och Direct2Drive är väl t.o.m en "officiell" Battlefield 3 butik?

Har själv lagt en order på Offgames för priset.

Och det är 2011, nya tider allt går via internet så man pallar inte ha massa lådor med CD/DVD fodral.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Out of stock på offgamers

Du vill ha Limited och inte normala versionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Du vill ha Limited och inte normala versionen

Nej jag vill ha normal verisionen !

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Nej jag vill ha normal verisionen !

Det var ju fan, då var limited edition out of stock också... Så jävla typiskt. Sitter och väntar på att mina store credits skall föras över till kontot och när när det är klart så är båda versionerna out of stock... Skulle tagit ut pengarna via paypal istället zzz...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en nyckel från offgamers. Sidan gav ett väldigt seriöst intryck i alla fall.

Permalänk

Tror nog jag ska köpa därifrån men just nu står det out of stock. Vet någon när de får in nästa batch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

Tror nog jag ska köpa därifrån men just nu står det out of stock. Vet någon när de får in nästa batch?

Fick svar från Offgamers:

"We apologise for the inconvenience regarding this high demand title and we are working on receiving new codes from our suppliers as we speak We thank you for your patience and will update you as soon as we have anything =D"

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Fick svar från Offgamers:

"We apologise for the inconvenience regarding this high demand title and we are working on receiving new codes from our suppliers as we speak We thank you for your patience and will update you as soon as we have anything =D"

tar väl ett tag att få tag på några laster spelboxar att kopiera koder från...
speciellt när de vill ha EU-boxar och inte ryskspråkiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

tar väl ett tag att få tag på några laster spelboxar att kopiera koder från...
speciellt när de vill ha EU-boxar och inte ryskspråkiga.

mjo kanske det :'(

Visa signatur

Citera för svar.