Problem med att installera Spotify :S

Permalänk

Problem med att installera Spotify :S

Slänger ut en tråd här för att se om någon har haft samma problem och förhoppningsvis löst det

När jag kör "spotify installer" så installeras inget utan den kör spotify rätt upp och ned. Alltså kör den som en exe-fil. Inga problem så i att allt fungerar ju men spotify installeras inte och jag vill använda "pin this program to taskbar" vilket inte går nu Jag har inte haft det här problemet tidigare med några andra program och kan inte hitta någon lösning så jag sätter mina förhoppningar till alla swecare

edit: operativsystem e självklart win 7

Permalänk
Medlem

Låter konstigt.. Kolla varifrån det körs. Aktivitetshanteraren -> Processer -> högerklick på Spotify.exe eller vad det är nu då -> Öppna filens mapp

Permalänk
Medlem

Låter konstigt, provade med en exe fil nu och det var inga problem att lägga till den i taskbaren. Var bara att högerklicka på filen sen välja "pin to taskbar".

Visa signatur

1: Lian Li PC60B PLUS aluminium | Corsair VX 550W 80+ | AMD PII 555 x2 3,2 ghz @ x4 B55 3,7 ghz | Asus Asus M4N75TD | Sparkle GeForce GTS 450 OC 1GB | A-Data DDR3 4GB 1600Mhz+ Series, CL8 | Samsung 830, 128 gb |Samsung F3 1 TB | Logitech MX518
2: Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Låter konstigt.. Kolla varifrån det körs. Aktivitetshanteraren -> Processer -> högerklick på Spotify.exe eller vad det är nu då -> Öppna filens mapp

Det konstiga är att det är står att jag kör "spotify installer" i aktivitetshanteraren men det fungerar precis som vanliga spotify :S Jag har alltså aldrig behövt installera det utan det kör installerfilen som programmet.

Skrivet av Fickis:

Låter konstigt, provade med en exe fil nu och det var inga problem att lägga till den i taskbaren. Var bara att högerklicka på filen sen välja "pin to taskbar".

Jag har bara 3 alternativ:
"Go to Inbox"
"Quit Spotify"
"close window"

Permalänk

Samma problem...

Säkert någon ny användarvänlig sk-t Spotify kommit på. Går inte pinna alls. Som trådstartaren säger fungerar det inte då filen bara körs rakt upp och ner. Detta händer sällan men varit med om det innan. På spotifysidan ser jag snabbt den gamla nerladdningssidan flascha förbi innan den ersätts av en ny utan någon som helst förklaring hur man installerar. Antar det här är medvetet.

Permalänk
Medlem

Hur svårt är det, hämta hem det via spotify, tryck download, följ install guide, när det är klart kommer en vit spotify, där du loggar dina uppgifter, dem har bytt ut den från den gröna varianten som fanns innan. Ikon på skrivbordet läggs vid första installationen, lägger sig även i windows menyn. I windows menyn är det bara välja spotify, sedan välj fäst i aktivitetsfältet, om du inte hittar ikonen på ditt skrivbord, hur mer vill du jag skall förklara för dig.

Permalänk
Skrivet av buddaz:

Hur svårt är det, hämta hem det via spotify, tryck download, följ install guide, när det är klart kommer en vit spotify, där du loggar dina uppgifter, dem har bytt ut den från den gröna varianten som fanns innan. Ikon på skrivbordet läggs vid första installationen, lägger sig även i windows menyn. I windows menyn är det bara välja spotify, sedan välj fäst i aktivitetsfältet, om du inte hittar ikonen på ditt skrivbord, hur mer vill du jag skall förklara för dig.

Jag tror inte du riktigt förstått problemet. När jag startar "spotify installer" så dyker det inte upp någon install guide utan spotify startar direkt utan att ha installerats. Därav ligger det inte i någon windowsmeny eller bland mina installerade program utan bara i mappen jag laddade hem installern . Jag har sett att det finns fler än mig som har det här problemet men jag har inte fått tag i någon lösning än.

Permalänk

Jag har nu lyckats lösa det. Jag tog bort synken med facebook och loggade in på nytt. Spotify installeras fortfarande inte men nu går det att pinna den till taskbaren iallafall och då är jag nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekingare_86:

Jag har nu lyckats lösa det. Jag tog bort synken med facebook och loggade in på nytt. Spotify installeras fortfarande inte men nu går det att pinna den till taskbaren iallafall och då är jag nöjd

Skumt, du kanske har begränsat konto eller loggar du in mot en strulande domän (så att installationen försvinner varje gång du loggar in/ut..) bara två felorsaker jag kunde gissa fram

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Laddade ner nu, och händer samma sak. Men är inget problem eftersom jag har "gamla" Spotify med.

Permalänk

Jag har betalat för premium sedan december 2008 så någon begränsad version har jag förhoppningsvis inte nu verkar det dock som att jag lyckades installera det förra gången jag startade om programmet så nu är allt som det ska :S bra konstigt var det iallafall...

Permalänk
Medlem

Samma problem för mig. Installerade precis om Windows 7 och när jag tankat ner Spotify från hemsidan installeras det inte utan startas direkt. Går inte att pinna till taskbaren och processen heter "Spotify installer". Wth?

Visa signatur

I was going to make a UDP joke, but I was afraid you wouldn't get it.

Permalänk
Medlem

Har du någon ikon i startmenyn, om så är det bara att skapa en via den vägen, kan testa att installera om och så får jag se om det hela stämmer, som ni säger. återkommer med en lösning, börja förstå vad ni menar nu.

Permalänk
Medlem

Nej alltså Spotify bara startar. Skapar inga ikoner på startmenyn eller mappar i varken "Program" eller "Program (x86)". Jag blir vansinnig

Visa signatur

I was going to make a UDP joke, but I was afraid you wouldn't get it.

Permalänk
Medlem

Heey, nu har jag lyckats pinna den till taskbaren i alla fall! Kopierade ut filen till skrivbordet och bytte namn på den till "Spotify", mest för att det ser mysigare ut än "Spotify installer". Vips funkade det, ingen aning om varför. Förstår dock fortfarande inte varför Spotify inte installeras eftersom processen fortfarande heter "Spotify installer". Detta gör mig mycket konfunderad.

Visa signatur

I was going to make a UDP joke, but I was afraid you wouldn't get it.

Permalänk
Medlem

Det är något fel med filen, någon som vet hur man kontaktar spotify, eftersom programmet installeras ju inte.

Permalänk
Medlem

Jo jag antog att det var något sådant, för på hemsidan ska ju programmet fortfarande installeras enligt guiden. Äsch, det funkar så jag klarar mig Kikar in om några dagar och ser om dom har fixat det, annars slänger jag iväg ett mail.

Visa signatur

I was going to make a UDP joke, but I was afraid you wouldn't get it.

Permalänk
Medlem

hej
Har hittat lösningen, finns på spotify forum, du måste hämta en "gammal version" som någon har skrivit på forumet.

http://download.cnet.com/Spotify/3000-2141_4-10912348.html hämta hem och avbocka toolbar skiten, sedan installera, nu får du en ikon, därmed kan du fästa den på aktivitetsfältet. Många som har samma problem, det är filen som är cp och spotify själva har inte ens brytt sig att åtgärda problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

hej
Har hittat lösningen, finns på spotify forum, du måste hämta en "gammal version" som någon har skrivit på forumet.

http://download.cnet.com/Spotify/3000-2141_4-10912348.html hämta hem och avbocka toolbar skiten, sedan installera, nu får du en ikon, därmed kan du fästa den på aktivitetsfältet. många som har samma problem, det är filen som är cp och spotify själva har inte ens brytt sig att åtgärda problemet.

Tackar!

Visa signatur

I was going to make a UDP joke, but I was afraid you wouldn't get it.

Permalänk
Medlem

Så lite.

Permalänk
Skrivet av buddaz:

hej
Har hittat lösningen, finns på spotify forum, du måste hämta en "gammal version" som någon har skrivit på forumet.

http://download.cnet.com/Spotify/3000-2141_4-10912348.html hämta hem och avbocka toolbar skiten, sedan installera, nu får du en ikon, därmed kan du fästa den på aktivitetsfältet. Många som har samma problem, det är filen som är cp och spotify själva har inte ens brytt sig att åtgärda problemet.

Mitt problem behaga dom inte lösa. Var ljuddrivrutiner som strula.
Först strula det med inget ljud i micken och sen ladda den ner en till uppdatering och då konstanta krascher.

Körde på 5,107 eller viken version det nu var. Sen blev jag påtvingad version 5,5 efter typ ett halvår. Döm om min förvåning, det funkar igen. Då hade jag redan provat 5,5 beta när problemet uppkom.

Så skype är ren skit när det gäller stabilitet. Det är därför FF tog till hårdhandskarna och avaktiverade skype pluginet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

jag har nu lyckats få ett annat problem när jag nu väl har fått fast spotify i taskbaren och det är att den inte har spotifys ikon utan ser ut som en standard windows-fil ikon :S

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag tar upp en gammal tråd men. Jag har just gjort en ominstallation av Windows och tänkte ta och installera Spotify på en annan disk än c: men det verkar fan inte gå. jag får inte välja nåt den bara slänger in sig i C:\Users\*****\AppData\Roaming\Spotify
Det är dit genvägen pekar i alla fall.
jag borde väl ha rättigheten att få välja vart jag ska få installera program.
Tror jag ska skicka plus Sverker på dem!

Är enda lösningen att tanka hem en gammal version eller finns det något annat sätt?

Permalänk
Medlem

Strunt

Gjorde konto bara för att svara.. Det enda ni behöver göra är att byta namn på "Spotify Installer.exe" till "Spotify.exe", då funkar allt som förut! Och ja, det är en funktion som gör programmet mer användarvänligt, du behöver inte installera ett skit. Men vill ni ha det i taskbaren, så är detta det ENDA ni behöver göra. Tack för mig!

Permalänk
Avstängd

komiskt

Haha,

Lite förvånad över att så många tror nåt är fel.
Det ska ju vara så och är smidigare.

Det står ju dessutom:
"2. Open SpotifySetup
The installer will automatically install Spotify on your computer."