Permalänk

Battlefield 3, recensioner

Den första är uppe, hittade inte en tråd som kändes självklar att lägga upp i så jag gör väl en egen!

http://n4g.com/news/871715/first-battlefield-3-review-trendy-...

9.5/10 känns otroligt bra!!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Och det är till konsol.

Permalänk
Medlem

Väntar på de riktiga recensionerna (PC såklart)

Permalänk

Ja precis, fatta PC sedan...!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

IGNs PC review av battlefield 3 är uppe imorgon klockan 21:00 svensk tid.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Hur fan kan dom göra en review imorgon ska dom spela mindre än 1 dag multiplayer o basera på det ?

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om det är för PC eller inte? Det är ju SPELET dem recenserar.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne111:

Hur fan kan dom göra en review imorgon ska dom spela mindre än 1 dag multiplayer o basera på det ?

Om du syftar på det jag skrev så har dom självklart spelat i flera dagar redan.

Citera nästa gång.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

7 timmar kvar tills FZ recenserar

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Om du syftar på det jag skrev så har dom självklart spelat i flera dagar redan.

Citera nästa gång.

Jo det fatta väl jag också att reviewers har spelet innan men det Finns ju inte precis 1 miljon personer som review samtidigt som kan spela mot varann online för att uppfatta känslan av 64 pers online så hur kan man då göra en review på ett så pass Multiplayer krävande Review.

Det är en helt annan femma om dom gör Review på tex Elder Scrolls Skyrim som bara har single player del då kan dom kasta ut review på 1 timme utan att spela multiplayer fattar du ?

Jag menar på att det är väldigt dåligt av skribenten o lägga ner så lite tid och sen göra en Review även om vi alla vet det kommer att vara kungspel så är det fenomenalt slött med en så snabb review

Permalänk
Medlem

intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne111:

Jo det fatta väl jag också att reviewers har spelet innan men det Finns ju inte precis 1 miljon personer som review samtidigt som kan spela mot varann online för att uppfatta känslan av 64 pers online så hur kan man då göra en review på ett så pass Multiplayer krävande Review.

Det är en helt annan femma om dom gör Review på tex Elder Scrolls Skyrim som bara har single player del då kan dom kasta ut review på 1 timme utan att spela multiplayer fattar du ?

Jag menar på att det är väldigt dåligt av skribenten o lägga ner så lite tid och sen göra en Review även om vi alla vet det kommer att vara kungspel så är det fenomenalt slött med en så snabb review

Dom spelar ju inte bara mot andra spelrecensenter utan mot EA och DICE anställda.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Vem bryr sig om det är för PC eller inte? Det är ju SPELET dem recenserar.

Och SPELET är bäst på PC!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Och SPELET är bäst på PC!

om det inte är en äcklig konsol port (men det tror jag inte att det är)

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Enligt din definition så skulle Photoshop vara lika bekvämt att arbeta med på en konsol som på PC. "Det är ju trots allt programmet dom recenserar"

Om programmet anpassas till konsol utan mus med annan gränsnitt passande till plattformen så hade det säkert kunnat gå.

Skrivet av FribBe:

Och SPELET är bäst på PC!

Jasså? Trodde att spelet skulle vara grymt bra/kul oavsett vilken plattform det utvecklas till - för det är väl det som räknas?

Eller är det den militanta fanboyismen som sätter gränserna? För isåfall så säger jag, BF3 TILL SUPER NINTENDO!!!

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Om programmet anpassas till konsol utan mus med annan gränsnitt passande till plattformen så hade det säkert kunnat gå.

Jasså? Trodde att spelet skulle vara grymt bra/kul oavsett vilken plattform det utvecklas till - för det är väl det som räknas?

Eller är det den militanta fanboyismen som sätter gränserna? För isåfall så säger jag, BF3 TILL SUPER NINTENDO!!!

Det är väll en smaksak, men personligen tycker jag "alla" FPS spel gör sig bäst på PC, sen med BF3 så blir ju BF3 så mycket bättre på PC pga bland annat 64 spelare vilket medför att PC har större kartor med. Konsol är begränsat till 24 spelare tror jag det var, och nedbantade kartor. Så enligt min mening är PC versionen utan tvekan bättre än konsol versionen, men som sagt är det en smaksak.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Känns som alla dom där jäkla review sajterna får betalt för att ge spel bra betyg.. Litar inte på något sånt.. Gametrailers är ju ett skämt tex... alltid höga betyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Om programmet anpassas till konsol utan mus med annan gränsnitt passande till plattformen så hade det säkert kunnat gå.

Jasså? Trodde att spelet skulle vara grymt bra/kul oavsett vilken plattform det utvecklas till - för det är väl det som räknas?

Eller är det den militanta fanboyismen som sätter gränserna? För isåfall så säger jag, BF3 TILL SUPER NINTENDO!!!

Nja, man känner sig lite som en handikappad pensionär att spela shooters på konsol med handkontroll

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Känns som alla dom där jäkla review sajterna får betalt för att ge spel bra betyg.. Litar inte på något sånt.. Gametrailers är ju ett skämt tex... alltid höga betyg.

Jepp, GT ska man akta sig för, pressar konsoller och skiter i pc, ger andra högre betyg än andra som faktiskt förtjänar det.

http://www.youtube.com/watch?v=ZNnJqJ9hO4w

gammal klassiker.

eller deras goa gamla jämförelse

http://www.gametrailers.com/video/platform-comparison-deus-ex...

Permalänk
Medlem

http://www.gamereactor.se/recensioner/29619/Battlefield+3/

8/10 av Gamereactor, 9/10 i andra åsikten, verkar vara singleplayer kampanjen dom drar ner på, pga att den är för lik CoD.

Inte så konstigt endå, det är endå MP man kommer spela!

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

http://www.gamereactor.se/recensioner/29619/Battlefield+3/

8/10 av Gamereactor, 9/10 i andra åsikten, verkar vara singleplayer kampanjen dom drar ner på, pga att den är för lik CoD.

Inte så konstigt endå, det är endå MP man kommer spela!

Håller med, den stora majoriteten tror jag inte kommer bry sig nämnvärt angående SP.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Nån som hittat en mer teknisk review på BF3? Självklart vet vi alla att BF3 är underbart och kommer få typ 10/10 överallt Hade varit kul att se lite print screens där dom jämför grafik mellan betan och releasen nu. Samt kör med lite olika grafikkort etc så man kan se hur prestandan har ändrats sen betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

om det inte är en äcklig konsol port (men det tror jag inte att det är)

Dom har redan sagt att dom utvecklar PC och konsol BF3 sida vid sida och inte bara gör 1 spel.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Man vill ju se benchmarks tester!!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 Screenshot Compares Xbox 360 HD and Non-HD Texture Packs
http://www.gamezone.com/news/battlefield-3-screenshot-compare...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Battlefield 3 Screenshot Compares Xbox 360 HD and Non-HD Texture Packs
http://www.gamezone.com/news/battlefield-3-screenshot-compare...

Varför skulle man inte köra HD packet? Kan inte alla installera det eller är den ända begränsningen att det kräver 1,5gb diskutrymme?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm