Stockholm Mechanized rekryterar

Permalänk
Medlem

Stockholm Mechanized rekryterar

Hej Swec,

Just nu rekryterar en av Sveriges vassaste klaner tre medlemmar inför BF3 releasen.

Vilka är vi?
Stockholm Mechanized (sM.) bildades för endast tre månader sedan, och består idag av ett ihopplock gamers med olika bakgrunder, allt ifrån några av sveriges f.d. främsta cs 1.6 spelare, till en av Sveriges absolut främsta HoN gamer, men även ett par "lovande public spelare" etc etc, alla har dock ett gemensamt mål: Att tillsammans skapa en av Sveriges ledande klaner inom BF3.

Ambition?
Vi vill kalla oss för en "semi professional" klan, vilket betyder att få utav oss kommer att ägna sig åt bf3 på heltid, MEN att vår ambition endå är att spela på en proffesionell nivå. Att spela på en så seriös nivå som möjligt, och att medverka på ESL, MLG och liknande tournaments/leagues/ladders är en självklarhet, samtidigt som vi såklart ska ha kul på vägen! Vårat mål för första säsongen är att placera oss top 10% i både ESL och MLG.

Resurser?
Självklart har vi egna servrar/teamspek/mumble uppe från dag 1, vi diskuterar även ev. en public server, men servrarna kommer i första hand att vara till för att klanmedlemmarna ska kunna öva. Sponsorskap är även något vi tittar på just nu, och då vi förmodligen blir sponsrade av en aktör som även kan tillhandahålla oss en hemsida så har vi valt att i nuläget inte lägga energi på det tillsvidare.

Vilka söker vi?
Vi söker dig om under en längre tid spelat framförallt liknande fps spel på en hög nivå. Du behöver inte vara Heaton men ska defintivt vara "high skilled/semi pro". Social kompetens, professionalitet och känsla för lagspel är viktigt, då vi ofta träffas IRL för klanmöten, eller bara tar en öl under en "Barcraft" Se nedan för ytterligare krav/kompetenser.

Krav

Ålder: 20+
Skillnivå: High (utifrån beta-play och andra liknande fps/rts spel)
Bor: Sverige
Övrigt: Socialt kompetent, trevlig, god attityd/positiv som människa.
Speltid: Är online majoriteten av tiden under kvällar/helger.

Önskvärt

Ålder: 22-27 år
Skillnivå: High/Semi-pro
Bor: Stockholm
Övrigt: Socialt kompetent, trevlig, god attityd/positiv som människa, gedigen erfarenhet i att spela med en klan, turneringar etc. God kunskap inom web (vi letar aktivt efter någon som kan administrera/uppdatera vår hemsida, alt. bygga en hemsida utifall att), bra "ingame-manner".
Speltid: Är online majoriteten av tiden under kvällar/helger.

Intresserad?
PM:a mig här på sweclockers, eller kontakta oss via någon utav våra profiler på MLG/ESL, eller maila mig direkt på, sundquist154@hotmail.com

OBS! Att Stockholm Mechanized varken är, eller har ambitioner, att vara en stor klan, med hundratals medlemmar. I dagsläger är vi cirka 14 sammansvättsade personer, men siktar på att till releasen vara cirka 20 st. Vi tror på att "Växa långsamt"

Ha en bra dag och tack för din tid.

Mvh
Feesk

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Hade man inte haft kotte och plugg att tänka på så hade det kunna vara intressant. Men får väl nöja mig med att jag la av när jag var på topp och numera bara lirar casual

Har det pratats något om hur matcherna kommer attlira? 8vs8? 10vs10? 20 pers låter lite väl mycket om ni ska pressa upp er till en hög nivå. Svårt att bli samspelta om det sällan är samma lineup.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Hade man inte haft kotte och plugg att tänka på så hade det kunna vara intressant. Men får väl nöja mig med att jag la av när jag var på topp och numera bara lirar casual

Har det pratats något om hur matcherna kommer attlira? 8vs8? 10vs10? 20 pers låter lite väl mycket om ni ska pressa upp er till en hög nivå. Svårt att bli samspelta om det sällan är samma lineup.

Aha, men det är inte fy skam det heller! Behöver inte nödvändigtvis vara en hake, men förstår att det blir svårt att hinna med!

Som jag förstår det så finns det än så länge bara spekulationer, men man kan väl nästan anta att det kommer vara något i stil med bf2 förmodligen!

Bra input ang. antalet spelare! Vi har dock en rätt tydlig struktur kring laguppställningarna för att undvika att INTE bli samspelta.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk

Hej,

Jag är VÄLDIGT intresserad över att komma med i er klan! Låter riktigt nice
Jag skickar dig ett mail

/Per

Permalänk

Om man kollar lagen @ESL så har dom flesta 8 / 9 spelare i sitt lag, alltså redo för 8x8 som BF ska spelas i.

Såg erat lag i MLG listan btw,

Good Luck, vi lär nog mötas på fältet! =D

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Om man kollar lagen @ESL så har dom flesta 8 / 9 spelare i sitt lag, alltså redo för 8x8 som BF ska spelas i.

Såg erat lag i MLG listan btw,

Good Luck, vi lär nog mötas på fältet! =D

Härligt! Då såg du tyvärr också var gamla, utdaterade grafiska profil

Ja det gör vi, tack detsamma! GL HF!

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt intresserad!

Mailar er för vidare info!

Permalänk
Medlem

hade vart sjukt sugen på lägga en ansökan, spelat fps spel sedan man var knatte..
22 år. klockrent,
Speltid på helgen och kvällar passar bra.. men inte inom ett par månader.. då dottern kommer till världen och kommer ta massa tid
håller på ska bygga ett datorrum enbart för gaming i förebyggande anledning till att kunne spela då hon sover.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Asus P6X58D-E | i7-950 @ 4Ghz | Corsair H70 |ASUS GTX TITAN| Corsair XMS3 1600mhz 12gb | Corsair TX 750w | Intel x25-m SSD 80gb OS disk
framtida uppgraderingar
Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av linkaaN:

hade vart sjukt sugen på lägga en ansökan, spelat fps spel sedan man var knatte..
22 år. klockrent,
Speltid på helgen och kvällar passar bra.. men inte inom ett par månader.. då dottern kommer till världen och kommer ta massa tid
håller på ska bygga ett datorrum enbart för gaming i förebyggande anledning till att kunne spela då hon sover.

Aha, lycka till med dottern iaf!

Du kan ju alltid höra av dig när tiden är mogen, och se om vi har någon plats.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Vilka spelare hade ni som var främst på cs en gång i tiden? bara lite nyfiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av D00mbr0s:

Vilka spelare hade ni som var främst på cs en gång i tiden? bara lite nyfiken

Spawn och Heaton...

Nejmen de får själva gå ut med sina f.d. nicks, de följer själva tråden så de svarar säkert inom kort. Jag vill inte sitta och flasha med vilka de är och deras tidigare prestationer. Men kan säga så mycket som att vi bl.a. har en person som tidigare tillhört den absoluta top-eliten, men notera f.d. top-eliten, det var inte igår, om jag formulerar mig så..

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Haha ok, men belv plötsligt ennu mer nyfiken när du skriver så! Får väl kolla tråden imorgon då

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Aha, lycka till med dottern iaf!

Du kan ju alltid höra av dig när tiden är mogen, och se om vi har någon plats.

Tackar. har ju tur så kanske inte hon tar upp allt för mycket tid på kvällarna. men det återstår att se.
Lirar gärna med er på public eller om ni tränar lite, vore nog skönt att bara kunna komma bort från alla public's med massa gnällspikar.

bara jag som är grymt taggad inför releasen?
så taggad att jag körde en 103-33 runda i cod här om dan.. hehe

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Asus P6X58D-E | i7-950 @ 4Ghz | Corsair H70 |ASUS GTX TITAN| Corsair XMS3 1600mhz 12gb | Corsair TX 750w | Intel x25-m SSD 80gb OS disk
framtida uppgraderingar
Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Verkar mycket intressant! Skickade precis ett mail till dig

Permalänk
Medlem

Ville bara meddela att platserna är tillsatta.

Responsen har varit över förväntan och jag vill tacka alla som hört av sig.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *