Permalänk
Skrivet av Rolfsaurus:

Har letat runt på CDON nu, men har inte hittat någon produkt till REA pris! Hittade bara ett 570 som kostade 2,9k med 14% rabatt, men de är ju inget roligt. Det kostar ju det utan rabatt hos andra försäljare.
Ska köpa en ny dator, därför hade rabatt suttit fint nu.

i5 2500k, DDR3 RAM 1600 MHz, PSU 750w, GTX 570, Moderkort 1155 socket, CPU kylare.

Något av nämnda produkter som det kommer att vara REA på?

Fanns rea på ramminne 8 gb. Resten fanns ej.

Visa signatur

Fractal ARC -> Intel i7 2600K -> MSI P55-GD65 -> Noctua D14 -> MSi GeForce GTX 580 Twinfrozr II SLI -> Corsair CMPSU-1200AX 1200W -> Corsair Force 3 Series 120GB -> 8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 -> Samsung S23A700D

Permalänk
Medlem
Skrivet av windforce:

Fanns rea på ramminne 8 gb. Resten fanns ej.

Okej, finns dom kvar?

Då får det bli Komplett än en gång!

Permalänk
Medlem

Lättare att använda sweclockerslänken direkt http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Nu är några varor redan slut så är inte så mycket roligt kvar men kanske finns nått som passar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

Lättare att använda sweclockerslänken direkt http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Nu är några varor redan slut så är inte så mycket roligt kvar men kanske finns nått som passar

Den går ju inte att skriva in en rabattkod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfsaurus:

Den går ju inte att skriva in en rabattkod?

Man skriver in koden när man kommer till kassan

Permalänk

Gå in på http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/
Alla varor där har rabatt om det inte är slut. Lägg till de varor du vill ha och sedan skriver du "swecokt" i kassan för att se hur mycket rabatt du får.
man ser alltså inte rabatten förrän i kassan.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Men vart skriver man in koden? Måste man vara inloggad? Jag kan ej skriva in en kod i kassan, det finns ingen sådan ruta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfsaurus:

Men vart skriver man in koden? Måste man vara inloggad? Jag kan ej skriva in en kod i kassan, det finns ingen sådan ruta.

Jepp du måste logga in. När du sen går till kassan uppenbaras en liten ruta där du kan skriva in koden.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

Beställt hårdvara för strax över 10 tusen sek hos CDON i helgen, nu visade det sig att grafikkortet inte längre finns i lager och att det kan dröja från några dagar upp till 3 veckor att få leverans.

Surt när jag hoppades på att få ihop allt tills helgen och faktiskt beställt varor som haft status "Leverans: 3-6 dagar" och därmed borde funnits i lager. Svårt att komma igång med BF3 när jag inte får grafikkortet levererat!

Någon annan som köpt bla MSI GeForce GTX 580 med 15% rabatt och får vänta?

Beställde allt i lördags via webshopen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan_Sandmark:

Beställt hårdvara för strax över 10 tusen sek hos CDON i helgen, nu visade det sig att grafikkortet inte längre finns i lager och att det kan dröja från några dagar upp till 3 veckor att få leverans.

Surt när jag hoppades på att få ihop allt tills helgen och faktiskt beställt varor som haft status "Leverans: 3-6 dagar" och därmed borde funnits i lager. Svårt att komma igång med BF3 när jag inte får grafikkortet levererat!

Någon annan som köpt bla MSI GeForce GTX 580 med 15% rabatt och får vänta?

Beställde allt i lördags via webshopen.

Problemet med att försöka få ett grafikkort med 15% är att de alltid tar slut på nolltid. Ska man vara säker på ett ska man göra som många här gör, sitta och spamma F5 tills erbjudandet är uppe.

Trist men den bistra verkligheten...

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Avstängd

Skickade iväg en beställning på ett ax850, hoppas de är något att ha

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan_Sandmark:

Beställt hårdvara för strax över 10 tusen sek hos CDON i helgen, nu visade det sig att grafikkortet inte längre finns i lager och att det kan dröja från några dagar upp till 3 veckor att få leverans.

Surt när jag hoppades på att få ihop allt tills helgen och faktiskt beställt varor som haft status "Leverans: 3-6 dagar" och därmed borde funnits i lager. Svårt att komma igång med BF3 när jag inte får grafikkortet levererat!

Någon annan som köpt bla MSI GeForce GTX 580 med 15% rabatt och får vänta?

Beställde allt i lördags via webshopen.

Beställde ett MSI Geforce 580 i fredags. status ... ej levererad.

BF3 kommer suga med mitt 5770 kort.

Permalänk
Skrivet av IuZ:

Problemet med att försöka få ett grafikkort med 15% är att de alltid tar slut på nolltid. Ska man vara säker på ett ska man göra som många här gör, sitta och spamma F5 tills erbjudandet är uppe.

Trist men den bistra verkligheten...

Beställde två st redan i tisdags förra veckan (innan rabatten) så detta är inte problemet.
Riktigt besviken just nu då jag har beställt en hel dator från cdon för totalt 17 tusen, har fått och monterat upp allt utom just grafikkorten, men de kan inte leverera grafikkorten... Det stod mycket tydligt att grafikkorten fanns i lager och levereras inom 3-6 dagar när jag beställde allt. Har även frågat CDON om orderstatus här tidigare i tråden men nu får man höra att det inte ens är i lager... Less jag blir...

Visa signatur

Fractal ARC -> Intel i7 2600K -> MSI P55-GD65 -> Noctua D14 -> MSi GeForce GTX 580 Twinfrozr II SLI -> Corsair CMPSU-1200AX 1200W -> Corsair Force 3 Series 120GB -> 8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 -> Samsung S23A700D

Permalänk
Skrivet av windforce:

Beställde två st redan i tisdags förra veckan (innan rabatten) så detta är inte problemet.
Riktigt besviken just nu då jag har beställt en hel dator från cdon för totalt 17 tusen, har fått och monterat upp allt utom just grafikkorten, men de kan inte leverera grafikkorten... Det stod mycket tydligt att grafikkorten fanns i lager och levereras inom 3-6 dagar när jag beställde allt. Har även frågat CDON om orderstatus här tidigare i tråden men nu får man höra att det inte ens är i lager... Less jag blir...

3-6 dagar lär ju betyda att de inte har det i lager? 1-3 dagar står det på andra saker och dessa antar jag är lagervaror redo att levereras omgående.
Dessutom gäller det arbetsdagar.
Om du beställde riktigt tidigt på tisdag så att även tisdagen räknades som en arbetsdag, så bör du få grafikkortet imorgon eller på onsdag.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av IuZ:

Problemet med att försöka få ett grafikkort med 15% är att de alltid tar slut på nolltid. Ska man vara säker på ett ska man göra som många här gör, sitta och spamma F5 tills erbjudandet är uppe.

Trist men den bistra verkligheten...

Tänkte samma här med, frågade morsan i förgår om vi kunde beställa och igår... Fan sa ju att de va brottom! "Nä det orkar jag inte nu" Pft...

Permalänk
Skrivet av FaniSkogen:

3-6 dagar lär ju betyda att de inte har det i lager? 1-3 dagar står det på andra saker och dessa antar jag är lagervaror redo att levereras omgående.
Dessutom gäller det arbetsdagar.
Om du beställde riktigt tidigt på tisdag så att även tisdagen räknades som en arbetsdag, så bör du få grafikkortet imorgon eller på onsdag.

Jo men det står inte ens "packas" på ordern om jag går in via mina sidor på cdon, samt att live-chatten bekräftade nyss att korten ej kommer hinna komma till BF3.
Tycker det är väldigt missvisande och dumt att erbjuda ett BF3 "bundle"pack när man inte man inte kan leverera en så viktig komponent som grafikkortet till BF3. Min dator går inte ens att använda just nu och så ska jag vänta 3 veckor på att få grafikkortet när jag köper ett redan "färdigt" datorpaket (Battlefield 3 sniper eller vad det nu hette).

//Edit: Har nu bett kundtjänst att byta ut mitt kort mot ett annat. Väntar på svar.
Vi får se om CDON kanske kan få mig att ändra den uppfattning jag har av CDON just nu (inte bara detta som stulat, utan haft en hel del ärenden fram och tillbaka med kundtjänst), men det börjar bli ont om tid.
Hade verkligen sett fram emot att inviga den nya datorn med BF3 till releasedagen samt hela helgen.
Jag har nu god lust att montera ner varenda del och skicka tillbaka det till CDON och välja en annan leverantör om vi inte kan lösa det på något sätt så att ett motsvarande kort blir utskickat till på onsdag, eller absolut senast torsdag.
Efter den 27:e är det ändå för sent, då kan jag lika gärna vänta på ett nytt paket från en annan leverantör.

Visa signatur

Fractal ARC -> Intel i7 2600K -> MSI P55-GD65 -> Noctua D14 -> MSi GeForce GTX 580 Twinfrozr II SLI -> Corsair CMPSU-1200AX 1200W -> Corsair Force 3 Series 120GB -> 8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 -> Samsung S23A700D

Permalänk
Medlem

Woo mitt paket skickades idag 09.45 lär ju komma imorrn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Håller inte alls med. Tycker det är ett väsentligen förändrat skick. Skulle du själv acceptera att det var "några små repor på kontaktytan" ifall du köpte ett nytt grafikkort? Jag skulle inte.

Som någon annan påpekade pratar vi om en typ av repor som lika gärna kan uppstå i fabrik när de testar grafikkortet innan leverans och då det har noll negativ påverkan på funktionen av grafikkortet borde räknas det som "väsentligen oförändrat" enligt lagen. Vad du sen accepterar när det kommer till repor på kontakter får du ta upp med säljaren och påverkar inte det ursprungliga köpet och den kundens möjlighet att undersöka och returnera en produkt.

Permalänk
Medlem

Beställde ett ax850 och ett Msi gtx 580 samma minut som erbjudandet kom. Ser nu att agget packas men inte kortet...kommer bli ledsen i ögat om inte kortet kommer den här veckan...buuhu..

Permalänk
Medlem

Jag beställde också ett MSI 580 i helgen och då stog det fortfarande att det fanns i lager och det gick att köpa. Står dock fortfarande ej leverad men jag håller tummarna för att det skickas iväg imorrn om det nu finns i lager?

Visa signatur

Corsair 600T | i7 6700K | MSI Z170A GAMING M5 | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX |

Permalänk

Tjena!

Beställde igår ett MSi GTX 580 TwinFrozr då det stog att det fanns i lager, idag verkar det inte finnas inne och mitt har inte skickats. Har ni något leveransdatum för kortet? Hoppades nämligen att få det innan Torsdag (BF3), men det kanske inte är möjligt?

Permalänk
Medlem

För ungefär en vecka sedan beställde jag delar för 24000 kr. Min order innehåller bl.a. BF SNIPER 1-paketet, 2 extra MSI GTX 580 TWINFROZR II, AX1200, Corsair 500R och MSI GD65. Har fått allt levererat utom bf3 och grafikkorten på vilka det utlovades en leveranstid på 3-6 arbetsdagar. Nu får jag, genom att själv kontakta kundservice, reda på att det är upp till 4 veckors leveranstid. Men det strulade redan i början då moderkortet inte fanns i lager för Sniper 1- paketet så det fick jag avbeställa. Pengar jag ännu väntar på.

Nu sitter jag med två färdigbyggda datorer inför BF3 men som båda saknar grafikkort. Cdon's lösning på det hela är att jag ska avbeställa korten och beställa andra, dyrare alternativ.

Om man räknar in spenderad tid blev det en mycket dyr dator. Jag har behövt kontakta kundtjänst minst 15 gånger i samband med denna order. Och det lär bli många fler. Ännu dyrare lär det bli om de inte kommer fram till något. För jag lär väl behöva montera ner allt, skicka tillbaka åbäket och göra en ny beställa från någon annan återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Jaha.. då funderar man på om man ska stryka ordern på Msi gtx580 kortet och köpa någon annanstans.

Cdon kanske skulle erbjuda något annat kort för samma peng till de som köpt och väntar på att det ska bli levererat.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmazder:

Jaha.. då funderar man på om man ska stryka ordern på Msi gtx580 kortet och köpa någon annanstans.

Cdon kanske skulle erbjuda något annat kort för samma peng till de som köpt och väntar på att det ska bli levererat.?

Jag ställde den frågan men verka bli tvärnej. De har för övrigt inte alls många varianter i lager att välja mellan.

Permalänk
Medlem

Jag har bokat BF3 via Cdon men när är det tänkt att det skickas ut?
Jag skulle gärna vilja ha det hemma på onsdagen så man kan spela direkt när servrarna öppnas kommer det vara möjligt eller ska man avboka och köpa via origin istället?

Permalänk
Skrivet av kruso:

Jag ställde den frågan men verka bli tvärnej. De har för övrigt inte alls många varianter i lager att välja mellan.

Var det 4 veckors leverans på bara grafikkorten?

Permalänk

Vet inte om detta hör hemma här men moderator får väl stryka den här frågan annars.

http://cdon.se/musik/u2/achtung_baby_(super_deluxe_box)_(6cd%...

Det står här att Achtung Baby är remastered! Är ni helt 100?

Permalänk
Medlem

Jag blundar blåögd för era domedagskommentarer om 4 veckors väntetid=P
Det står 3-6 dagar, alltså kommer jag få mitt kort inom 3-6 dagar.

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem

Det må vara billiga men när man inte kan leverera är det ganska ointressant.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte längre kan se de aktuella erbjudandena?
SWECOKT fungerar fortfarande i kassan som rabattkod men listan med de rabatterade komponenterna är för mig nu borta, har för mig att rabatten skulle hålla i sig fram tills den 27de.
Eller är jag helt ute och cyklar?