Battlefield III med 32 eller 64 bitars windows?

Permalänk
Medlem

Battlefield III med 32 eller 64 bitars windows?

Som rubriken lyder, skall jag köra på Windows 7 ultimate 64 bit eller 32 bit inför spelet battlefield 3. Kan tillägga att jag i detta skede har en ca. 2 år gammal windows 7 ultimate 32 bit installation, och jag tycker datorn börjar gå lite segt. Så kommer jag att få en prestandaökning om jag formaterar om och installerar windows 7 ultimate 64 bit? Specs i sign.

Visa signatur

HP 2570p, 3610QM, PE4L 750 Ti, 8 GB, 850 PRO 500 GB, Win10
Blade 14 2013 project
AOC Q2963PM, Dell SK-8135, Pioneer SE-M290

Permalänk

Jag tycker du borde ha 64bit versionen.

Permalänk
Medlem

Japp, 64bit for the win!

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan 32bit och 64bit är mängden minne du kan ha installerat.

32bit vs 64bit

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Du kommer bara få bättre prestanda i de program som är skrivna i 64-bitars format. står om vista men det är exakt samma sak för 7
http://support.microsoft.com/kb/946765

Citat:

Beroende på vilken version av Windows Vista som är installerad, stöder en 64-bitarsversion av Windows Vista från 1 GB RAM-minne till mer än 128 GB RAM-minne. Tack vare denna förmåga att adressera mer fysiskt minne minimeras den tid det tar för Windows Vista att växla processer in i och ut ur det fysiska minnet. Därmed kan processer hanteras effektivare, och allmänna prestanda för Windows Vista förbättras.
Tillbaka till början
Fördelar med att installera en 64-bitarsversion av Windows Vista

Ökat minnesstöd utöver det adresserbara minnesutrymme på 4 GB som är tillgängligt i ett 32-bitars operativsystem.
Bättre programprestanda för program som har skrivits för att utnyttja fördelarna med ett 64-bitars operativsystem
Utökade säkerhetsfunktioner

Tillbaka till början
Att tänka på innan du installerar en 64-bitars version av Windows Vista

64-bitars drivrutiner är kanske inte tillgängliga för alla enheter i datorn.
Drivrutiner måste vara digitalt signerade.
32-bitars drivrutiner stöds inte.
32-bitars program är kanske inte helt kompatibla med ett 64-bitars operativsystem.
Det kan vara svårt att hitta program som är skrivna för ett 64-bitars operativsystem.
Alla maskinvaruenheter är kanske inte kompatibla med en 64-bitarsversion av Windows Vista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _J_K_92_:

Som rubriken lyder, skall jag köra på Windows 7 ultimate 64 bit eller 32 bit inför spelet battlefield 3. Kan tillägga att jag i detta skede har en ca. 2 år gammal windows 7 ultimate 32 bit installation, och jag tycker datorn börjar gå lite segt. Så kommer jag att få en prestandaökning om jag formaterar om och installerar windows 7 ultimate 64 bit? Specs i sign.

Datorn känns alltid "snabbare" efter en format C: och nyinstallerat Windows.
Om det är 32 eller 64-bit har väl mindre betydelse vad jag vet, du kan ha mer ram-minne.

Permalänk

Ser inte varför man vill ha 32-bit?

Visa signatur