Permalänk
Medlem

Konstiga grafikfel

Har som en del andra idag spelat BF3 men tyvärr funkar det inte som det ska på min dator.

Fungerar som det ska i ungefär 5min sen börjar det bli svarta streck/mörka fält i bilden.

Så här är det först, sen blir det bara värre

Oftast craschar skiten innan det blir såhär svart.

Har ett 560 TI med senaste drivrutinerna

Någon med tips på vart jag ska felsöka?

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

Övercklockat?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Övercklockat?

Nej inte grafikkortet men processorn är

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

Vad är det för tillverkare till grafikkortet?

Det ser helt klart ut som artefakter, så överklockat grafikkort är väl den första tanken. Är det fabriksöverklockat så testa sänka klocken och se ifall det försvinner.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Hur kan du spela det till PC? VPN eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Vad är det för tillverkare till grafikkortet?

Det ser helt klart ut som artefakter, så överklockat grafikkort är väl den första tanken. Är det fabriksöverklockat så testa sänka klocken och se ifall det försvinner.

Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC

Jag har inte överklockat och det är inget jag är så vidare bekant med, Hur sänker jag klocken lättast?

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

Hur kan du spela det till PC? VPN eller?

Ja jag använde en vpn för att låsa upp spelet. Men nu spelar jag som vanligt

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på värme-relaterat, icke optimerat spel, för höga klockhastigheter eller trasigt grafikkort. Det är väl de vanligaste anledningarna till att du får artefakter, du får vänta och se om andra upplever samma sak med liknande grafikkort. Lycka till!

Vill du göra en spoiler här i tråden och avslöja om hur Squad systemet fungerar? Använd dig av [*Spoiler][*/Spoiler] utan stjärnorna, tack

Permalänk
Medlem

Är det inte fler som haft problem med gigabytes GTX 560 ti OC just p.g.a. för hög klock/låg spänning?

Testa klocka ner lite med hjälp av t.ex. msi afterburner.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

som sagt..det är gigabyte kort. dom har visat fel i bc2 mm oxå.. men som sagt sänk core från 900 till kanske 850 först o testa. sen kan du höja lite smått eftersom o vart du kan stanna nånstans. jag kom upp till 880 som jag tyckte verkade funka bäst i bf3 betan.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Är spänningen på Gigabyte korten uppskruvade till max redan? Varför alla måste klocka ned korten istället för att bara höja spänningen lite.

Det finns många trådar uppe på forumet om just Gigabyte korten, finns till och med en BIOS uppdatering som ska fixa problemet för dom flesta.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Ja ni verkar ha rätt
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1044983-ni-som-h...

Ska först lägga in nytt bios och eventuellt ställa ner kortet lite

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

jag la in nya bioset under bf3 betan. men när jag körde på 900 så kraschade spelet för mig ofta iaf, dock kan det ju bero på att det var beta o inte kortet..vem vet..det visar sig sen för mig under spelet sen

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Dom nya drivrutinerna som NViDiA släppte är långt ifrån felfria iallafall. Får mängder med buggar som jag tidigare aldrig haft i dom spel jag testat. Hoppas bara det fungerar klockrent till BF3 då.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB