varför har vissa redan bf3 tillgång tillochmed svenskar?

Permalänk
Avstängd

varför har vissa redan bf3 tillgång tillochmed svenskar?

så som ni kanske vet så var det en person som bröt alpha ndan och efter det så fick han special tillgång till allt nu när jag tittade i battlelog så verkar det som han redan har kommit in i spelet

har sett att man kan gå runt låset men jag tror inte det är något han har gjort eftersom han är vän med battlefields community manager "zhinto" så då undrar jag vet någon varför han fick tillgång till spelet nu om inte han har gått runt det sen ser jag också många andra i battlelog

Permalänk
Medlem

Alla som har köpt spelet genom Origin har kunnat spela sen 17:00.

http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/128525693477851136

Permalänk
Avstängd
Skrivet av .maker:

Alla som har köpt spelet genom Origin har kunnat spela sen 17:00.

http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/128525693477851136

har haft spelet i preorder sen tror augusti så varför misslyckas aktiveringen för mig?

som sagt han har inte enbart tillgång till battlelog han spelar spelet också

Permalänk
Medlem

Har du köpt genom origin eller andra sidor som ger ut nycklar (så du kan förnerladda Bf3 på origin) så går de gå runt genom skaffa en IP med VPN från ett land där spelet nu släppts.

Jag har gjort de, grymt kul

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

har haft spelet i preorder sen tror augusti så varför misslyckas aktiveringen för mig?

som sagt han har inte enbart tillgång till battlelog han spelar spelet också

Jag har också spelat i ett par timmar nu. Du måste ha spelet förbeställt genom Origin.

Har du förinstallerat spelet och har det klart i Origin?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av .maker:

Jag har också spelat i ett par timmar nu. Du måste ha spelet förbeställt genom Origin.

Har du förinstallerat spelet och har det klart i Origin?

ja har förinstallerat det dagen då det gick

sen så har zhinto också sagt det här

2011-10-24 16:22
Quote
It isn't illegal but we would advise against doing it and instead wait for the launch day of your territory.

och "kylen" 'är vän med zhinto

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

ja har förinstallerat det dagen då det gick

sen så har zhinto också sagt det här

2011-10-24 16:22
Quote
It isn't illegal but we would advise against doing it and instead wait for the launch day of your territory.

och "kylen" 'är vän med zhinto

exakt. Det är inte olagligt och de kommer inte att banna så det är bara att lira på

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

exakt. Det är inte olagligt och de kommer inte att banna så det är bara att lira på

så det är bara att köra på då? bryr dem sig inte?

Permalänk
Medlem

Sitter o lirar atm.
Fixade det genom proxy, riktigt kul so far

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

lite tråkigt för oss som inte har det Men hade också gjort så om jag hade haft det

Permalänk
Avstängd

så kan någon ge mig en snabb guide hur man gör det gjorde den här videon http://www.youtube.com/watch?v=Hf9rsOr42wA

men jag vet inte om det är exakt så man gör

verkar också som ja det är tillåtet

Permalänk
Medlem

Anledningen till att man bör vänta tills man egentligen "får" spela i sin region är att de inte vill överbelasta servrarna, de kan inte göra något åt om du vill spela idag men jag väntar i vilket fall tills Torsdag. Endast då för jag har beställt retail och får spelet i brevlådan, LE och allt, beställt från Webhallen packat och klart

Permalänk

Jag har köpt via Origin, men inte vågat starta det än. Jag fick upp något meddelande om att Origin låser spelet mot hårdvaran i datorn, därför väntar jag tills imorgon då mitt nya grafikkort dyker upp

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iguanodon:

Jag har köpt via Origin, men inte vågat starta det än. Jag fick upp något meddelande om att Origin låser spelet mot hårdvaran i datorn, därför väntar jag tills imorgon då mitt nya grafikkort dyker upp

Wait, what?!

Permalänk
Medlem

Saken är den att har du pre-ordrat och pre-loadat spelet och försöker starta det så det enda som händer är att den connectar till EA's authentication server och kollar vilket land du är i (genom att titta på ditt ip). Är du i Sverige får du tillbaka 27e Okt 01.00 som tid då spelet låses upp men kör du en proxy/vpn och väljer ett land vars releasedag är 25e Okt (som t.ex. Indonesien) så får du som svar att spelet redan är släppt och då låses det upp. När du väl låst upp det är allt klart och det är bara att sätta igång och spela.

Det är inte olagligt och du blir inte bannad av detta så se det som en liten tidig bonus

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MiLeS:

Saken är den att har du pre-ordrat och pre-loadat spelet och försöker starta det så det enda som händer är att den connectar till EA's authentication server och kollar vilket land du är i (genom att titta på ditt ip). Är du i Sverige får du tillbaka 27e Okt 01.00 som tid då spelet låses upp men kör du en proxy/vpn och väljer ett land vars releasedag är 25e Okt (som t.ex. Indonesien) så får du som svar att spelet redan är släppt och då låses det upp. När du väl låst upp det är allt klart och det är bara att sätta igång och spela.

Det är inte olagligt och du blir inte bannad av detta så se det som en liten tidig bonus

har du lust att ge en snabbguide på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

har du lust att ge en snabbguide på detta?

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1052822-hur-...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av .maker:

Alla som har köpt spelet genom Origin har kunnat spela sen 17:00.

http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/128525693477851136

Står ju inte så. Står ju bara att alla har tillgång till Battlelog som förbeställt till BF3 via Origin!
Går inte att spela utan proxy eller VPN.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför TS inte kan använda sig av punkter, utropstecken eller frågetecken? Måste säga att det var ett rent helvete att läsa ditt första inlägg! Allt flyter samman och jag blev bara dum i huvet. Så för allas skull, tryck dit punkter när meningen är slut. De finns av en anledning!

Tack för att jag fick något att klaga på såhär på natten! =D

Permalänk

Köpte spelet på Greenmangaming, skrev in nyckeln i origin och körde internet explorer proxy IP och loggade in på battlelog. Så enkelt var det.

Permalänk
Skrivet av Anilusion:

Köpte spelet på Greenmangaming, skrev in nyckeln i origin och körde internet explorer proxy IP och loggade in på battlelog. Så enkelt var det.

Och kan du spela BF3?

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av iguanodon:

Jag har köpt via Origin, men inte vågat starta det än. Jag fick upp något meddelande om att Origin låser spelet mot hårdvaran i datorn, därför väntar jag tills imorgon då mitt nya grafikkort dyker upp

Nejdå det gör den då inte alls.
Den låser spelet mot användaren som man skriver in spelet på via Origin dock.
Hårdvaran gör den icke så dock.

Permalänk
Avstängd

verkar som alla vpn program jag hittar måste köpas för att fungera

Permalänk
Skrivet av zzcool:

verkar som alla vpn program jag hittar måste köpas för att fungera

Behövs ingen VPN, bara en amerikansk proxy i några minuter. När du väl aktiverat är det bara att återgå till din vanliga ip-adress.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CompassioN:

Behövs ingen VPN, bara en amerikansk proxy i några minuter. När du väl aktiverat är det bara att återgå till din vanliga ip-adress.

lust att göra en guide på det? har försökt med allt inget fungerar

Permalänk
Skrivet av Excalibur:

Och kan du spela BF3?

Ja.

Permalänk

internet explorer-> options-> connections -> lan settings-> use a proxy-> advanced

Skriv in IP 220.118.19.148 och port 8000 på proxy inställningar. Sen loggar ni in på battlelog och kopplar upp till en server. När spelet har verifierat kan du stänga av IE och ta bort proxy inställningarna och lira genom din vanliga webläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

internet explorer-> options-> connections -> lan settings-> use a proxy-> advanced

Skriv in IP 220.118.19.148 och port 8000 på proxy inställningar. Sen loggar ni in på battlelog och kopplar upp till en server. När spelet har verifierat kan du stänga av IE och ta bort proxy inställningarna och lira genom din vanliga webläsare.

Jag behövde intte använda IE. Fungerade med Chrome.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anilusion:

internet explorer-> options-> connections -> lan settings-> use a proxy-> advanced

Skriv in IP 220.118.19.148 och port 8000 på proxy inställningar. Sen loggar ni in på battlelog och kopplar upp till en server. När spelet har verifierat kan du stänga av IE och ta bort proxy inställningarna och lira genom din vanliga webläsare.

måste detta göras varje gång man kopplar till en server då?

Permalänk
Skrivet av zzcool:

måste detta göras varje gång man kopplar till en server då?

Nej, du aktiverar spelet en gång sen behöver du inte röra en proxy igen.