Permalänk
Medlem

BF3 startar inte?

Har köpt spelet igenom Origin, och det verkar förmodligen bli det sista EA spelet jag rör dessutom, hade precis samma problem på betan.

Använde en VPN för att aktivera spelet.

När jag sedan trycker på Lunch Campaign står det bara "Initializing" sedan händer inget mer.

Kan säga att jag hade DirectX .cab error under installation men tog bort alla .cab filer sedan vart det problemet ur världen, verkar som många har detta problem. Kan det vara de som fortfarande spökar?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Det beror inte på att spelet inte är officiellt släppt här än då?

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

varför krångla med vpn..vänta den där lilla extra dagen tills det är release här i sverige så kommer det gå mkt bättre, knappast ea´s fel att det blir problem då du spökar med proxy grejjer

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Nja är knappast VPN som är felet, betan hade precis samma problem för mig, så sket totalt i betan.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Nja är knappast VPN som är felet, betan hade precis samma problem för mig, så sket totalt i betan.

Samma fel? att du inte kunde köra campain? konstigt...

Permalänk
Medlem

Lönt och gnälla på Ea när du håller på med det skitet, vänta tills release istället så ska du se att de går bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Samma fel? att du inte kunde köra campain? konstigt...

Spela du dum nu eller är du det på riktigt?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas det är det sista spelet du köper, jag klarar mig utan gnällrövar som inte kan vänta en dag extra.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående,,skönt att slippa sånna som dig!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Gnäller av anledning, EA har inte släppt något som funkat, sen att vi vägrar förstå att VPN inte är problemet är inte riktigt mitt problem

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Kör du med Avast antivirus? För avast webrep eller något i avast fuckar upp battlelog :/

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

det är inte EAs fel att det krånglar..troligen mera på din dator som har nått felaktigt i sig så det krånglar..gör rent datorn o skaffa orginal windows om du inte har det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Kör du med peerblock så stäng av den.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Spela du dum nu eller är du det på riktigt?

På internet kommunicerar vi mestadels genom text, om du skriver som en idiot kommer du således bli betraktad som en.

So he is rubber, and you are glue

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Gnäller av anledning, EA har inte släppt något som funkat, sen att vi vägrar förstå att VPN inte är problemet är inte riktigt mitt problem

Tycker EA har producerat många välfungerande högst roande spel.
Btw klyddar man med saker som man inte ska göra och sedan klagar på utgivaren så har man några skruvar lösa imo.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Alla tycker olika om välfungerande, en del mindre in.... :). Har ni inget att säga svara inte i tråden som inte har med topic att göra

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

På internet kommunicerar vi mestadels genom text, om du skriver som en idiot kommer du således bli betraktad som en.

So he is rubber, and you are glue

Precis och vi alla vet att Single inte fanns i betan, utom en?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enic:

Kör du med Avast antivirus? För avast webrep eller något i avast fuckar upp battlelog :/

Sant när du säger det, verka dock inte göra någon skillnad.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

jag körde med Titanium Hide ip och jag har kunnat lira i 2 dagar nu ^^
Testa o byta webbläsare eller liknande ^^
Annars hade jag formaterat om datorn för då är det något som spökar i din dator

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk

Sen tycker jag det är rätt roligt att du klagar på EA ^^ alla spel som jag någonsin köpt av dem har fungerat rakt av ^^

Du vet att Pcn anpassar sig efter användaren va?
Formatera skiten ist för något verkar vara fel i din dator..

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Precis och vi alla vet att Single inte fanns i betan, utom en?

ändå påstår du dig ha samma problem nu som i betan

Ganska rolig tråd

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

ändå påstår du dig ha samma problem nu som i betan

Ganska rolig tråd

Det har jag fortfarande, spelet startar inte? Snälla lägg ner, har du inget vettigt att komma med så låt bli istället.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Ditt spel har troligen blivit bannat för du använt VPN. Så kan det gå.

Skämt åsido, men klart det inte är garanterat det fungerar om du kör med VPN. Vänta tills inatt och återkom om du fortfarande inte kan starta det.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Gnäller av anledning, EA har inte släppt något som funkat, sen att vi vägrar förstå att VPN inte är problemet är inte riktigt mitt problem

EA har släppt mycket som fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Sant när du säger det, verka dock inte göra någon skillnad.

Jo, hände samma sak för mig. För jag kollade runt på forumet och hittade att alla hade samma problem med avast, har avinstallerat, installerat avg och ominstallerat webbläsare osv men det fungerar fortfarande inte helt 100% för mig :/. Alla andra polare som inte använt avast hade inte dehär problemet..

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

Det där har inget med VPN eller proxy att göra. Snarare något som gått snett under installationen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

prova med proxy. Sen har jag hört bara dem som har köpt spelet på origin kan köra? men är inte säker på det.

Permalänk

Nu är inte jag så high tech på datorer men du kan väll inte ta bort cab. filerna och sedan klaga på EA för att spelet fuckar ur?.. eller har jag fel?...

Permalänk
Medlem

Same för mig. Jag har retail, spelet har släppts och jag har avaktiverat avast.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem

Skumt,,jag kör med avast utan att det är problem

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|