Kontroll av släppdatum varför kan man inte spela BF3 redan idag ? hjälp :(

Permalänk
Avstängd

Kontroll av släppdatum varför kan man inte spela BF3 redan idag ? hjälp :(

hejsan jag har blivit sjukt besviken! jag fick hem mitt BattleField 3 idag på posten och har installerat det men nu kan jag inte spela det för än kl 1 inatt alltså den 27 varför är det så?? spelet får upp en ruta om kontroll och det vill inte funka för än spelet har släppts. Jag trodde man kunde spela det nu nämnligen eftersom komplett.se fick in sina spel i förrgår

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Det släpps 1 inatt för Sverige, men går att fixa. Jag har spelat Bf3 sen i måndags. Finns trådar här på forumet som behandlar just detta.

tog bort det otrevliga
Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

How to unlock Battlefield 3 early on the PC:
1. Search Windows for “proxy”
2. Click “configure proxy server”
3. Click “LAN settings”
4. Check “use a proxy server for LAN”
5. Input this IP: 203.232.208.116
6. Input this port: 8080
7. Run the release date check by launching Battlefield 3 on Origin
8. If the release date check fails, click “retry”
9. Once it succeeds, disable the proxy
10. Enjoy playing Battlefield 3!

Det du gör är att du aktiverar din nyckel genom en proxy i korea som fick släppet innan oss.

Jag hade dock väntat om jag var du.
Så onödigt att riskera något när det ändå startar inatt.
Läst om en del som fått problem med div olika saker.

tog bort ett citat
Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Man kan använda vpn-tunnel så att man får ip från ett land där det redan har släppts. Tror dock du orkar vänta ett litet tag till. Jag har haft bf3 på skrivbordet i en vecka snart och jag orkar

tog bort ett otrevligt citat
Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Om du inte är väldigt dålig på engelska kan du ju mycket väl läsa svaret på din fråga i rutan du fick upp när du skulle verifiera. Och det finns en hel forum del om Battlefield på forumet där det tas upp i trådar hur man kan spela innan 1 inatt. Men med tanke på att du antingen inte är riktigt hundra på engelska eller väldigt otålig och inte läser innan du bara klickar skulle jag råda dig att inte strula med VPN och vänta.

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/

tog bort det otrevliga
Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Jag hade dock väntat om jag var du.
Så onödigt att riskera något när det ändå startar inatt.
Läst om en del som fått problem med div olika saker.

Men du glömmer säga saker som att han absolut inte ska skriva in några koder eller logga in på battlefield så länge han har proxyn igång? Snällt.

Och vad är problemen du pratar om? "div olika saker" kan ju lika bra vara folk med dåligt internet eller otillräckliga datorer.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av €ric:

Om du inte är väldigt dålig på engelska kan du ju mycket väl läsa svaret på din fråga i rutan du fick upp när du skulle verifiera. Och det finns en hel forum del om Battlefield på forumet där det tas upp i trådar hur man kan spela innan 1 inatt. Men med tanke på att du antingen inte är riktigt hundra på engelska eller väldigt otålig och inte läser innan du bara klickar skulle jag råda dig att inte strula med VPN och vänta.

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/

Och jo jag är riktigt kunnig på engelska men har inte läst om just det när det levereras så förlåt så himla mycket

tog bort det otrevliga
Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Fortfarande så STÅR det klart och tydligt i rutan du fick upp när du försökte starta spelet. Hade varit en helt annan fråga annars.

tog bort det otrevliga
Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av €ric:

Vad för regel överskred jag?

Fortfarande så STÅR det klart och tydligt i rutan du fick upp när du försökte starta spelet. Hade varit en helt annan fråga annars.

Näe eftersom jag trodde det skulle gå att spela tidigare alltså idag. Alla vet inte lika mycket om det för att du vet det.
(regler) man måste respektera andra här på sweclockers och vara trevlig. Har du aldrig lärt dig det eller ens läst om det här på swe? gör det!!

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Spelet släpps 01:00 här i Sverige. Men du kan gå runt det och börja spela redan nu med hjälp av en VPN-tunnel/proxy.

Här har du info om hur du fixar proxyn: http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=20387641&post...
Glöm inte bort att stänga av det efteråt bara, och byt gärna lösenord på Origin när du är klar.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Varför dom har senare släppdatum i EU är konstigt ja, dåligt faktiskt. Löses igenom proxy som alla andra redan påpekat. Sluta uppföra er som barnungar nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Varför dom har senare släppdatum i EU är konstigt ja, dåligt faktiskt. Löses igenom proxy som alla andra redan påpekat. Sluta uppföra er som barnungar nu.

Jag hörde en en person sa att det kan bli problem i spelet om man ändrar inställningar så man kan spela spelet?

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av DeathAdder89:

Jag hörde en en person sa att det kan bli problem i spelet om man ändrar inställningar så man kan spela spelet?

Tjae om du är osäker så ta det säkra och vänta till 01:00 i natt då det släpps på riktigt.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Aningen dålig stämning i den här tråden. Om ni inte slutar kommer jag nog stänga av någon/några.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Varför dom har senare släppdatum i EU är konstigt ja, dåligt faktiskt. Löses igenom proxy som alla andra redan påpekat. Sluta uppföra er som barnungar nu.

Jag håller med! DICE är ju ändå svenskbaserad - de borde värna om sina egna

tog bort onödiga grejer
Permalänk
Medlem

Jag skulle väntat om jag vore du. Det gör i alla fall jag. Det är ju inte många timmar kvar nu. Se lite på TV eller gå och handla lite snaskigt tills inatt när du kan spela istället.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arginj:

Jag skulle väntat om jag vore du. Det gör i alla fall jag. Det är ju inte många timmar kvar nu. Se lite på TV eller gå och handla lite snaskigt tills inatt när du kan spela istället.

hihi ja om jag skulle göra det hänger du på hihi? nä men jag får väll hitta på nått annat så länge men tack för att du förstår och är trevlig

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrohn:

Jag håller med! DICE är ju ändå svenskbaserad - de borde värna om sina egna

Förvisso, men det är ändå EA som är utgivare, och de ser nog först och främst till att den amerikanska marknadens suktande tillgodoses först och främst. Sen tror jag att ytterligare en anledning till de olika releasedatumen är att värna om serverarnas hälsa.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Lite fler tips.

Kudde under gumpen mot värk pga av långt spelande.
Dryck massor
menyer på diverse pizza ställen som kör ut
stäng av mobilen
förbered mumble ts vt
Var social idag för det kommer många inte vara på flera veckor ;:)

Lite saker att göra idag

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrP*:

Lite fler tips.

Kudde under gumpen mot värk pga av långt spelande.
Dryck massor
menyer på diverse pizza ställen som kör ut
stäng av mobilen
förbered mumble ts vt
Var social idag för det kommer många inte vara på flera veckor ;:)

Lite saker att göra idag

Haha fint det ska bli

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrP*:

Lite fler tips.

Kudde under gumpen mot värk pga av långt spelande.
Dryck massor
menyer på diverse pizza ställen som kör ut
stäng av mobilen
förbered mumble ts vt
Var social idag för det kommer många inte vara på flera veckor ;:)

Lite saker att göra idag

Jag har tenta på fredag, och eftersom att den börjar pisstidigt på morgonen ska jag upp 05.00 på fredag morgon. Således måste jag gå och lägga mig tidigt idag, för att kunna gå upp tidigt imorgon, och då kunna somna tidigt på torsdagskvällen. Va faaan...!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På diverse onödiga inlägg Gå nu inte för mycket offtopic.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Varför dom har senare släppdatum i EU är konstigt ja, dåligt faktiskt. Löses igenom proxy som alla andra redan påpekat. Sluta uppföra er som barnungar nu.

inte alls konstigt

de flesta spel har olika datum i olika regioner. att folk verkar har missat detta och bara reagerar på Battlefield 3 förbryllar mig. i USA släpps spel i huvudsak på Tisdagar, i Europa är Torsdagar vanligare.

ett litet handplock titlar med olika datum i NA/EU

Arkham City Okt 18/21
Uncharted 3 Nov 1/2
CoD4 (2007) Nov 5/9
Rage Okt 4/7

100% vanligt. Googla ett par spel som släppts, nyligen eller flera år sedan, och oddsen är att det är 1-3 dagars skillnad mellan NA och EU releasen

Varför? Förr i tiden (kanske även nu) var det så att det var högre säljtryck på Tisdagar i USA, medans vi såg samma sak på Torsdagar i Europa. nuförtiden handlar det mest om att försäkra sig om att alla servrar hinner med och inte överbelastas

Permalänk
Skrivet av DeathAdder89:

Jag hörde en en person sa att det kan bli problem i spelet om man ändrar inställningar så man kan spela spelet?

Oroa dig inte, EA och DICE skulle bara få dålig uppmärksamhet om dom stängde av något bara för att dom aktiverat sitt spel 1-2 dagar tidigare med hjälp av proxy, det skulle bli ramaskri i hela spelvärlden och det vill dom absolut inte vara med om. Det kommer inte hända ett skit.

Skrivet av Cirap:

inte alls konstigt

de flesta spel har olika datum i olika regioner. att folk verkar har missat detta och bara reagerar på Battlefield 3 förbryllar mig. i USA släpps spel i huvudsak på Tisdagar, i Europa är Torsdagar vanligare.

ett litet handplock titlar med olika datum i NA/EU

Arkham City Okt 18/21
Uncharted 3 Nov 1/2
CoD4 (2007) Nov 5/9
Rage Okt 4/7

100% vanligt. Googla ett par spel som släppts, nyligen eller flera år sedan, och oddsen är att det är 1-3 dagars skillnad mellan NA och EU releasen

Varför? Förr i tiden (kanske även nu) var det så att det var högre säljtryck på Tisdagar i USA, medans vi såg samma sak på Torsdagar i Europa. nuförtiden handlar det mest om att försäkra sig om att alla servrar hinner med och inte överbelastas

Okej, låter ganska logiskt antar jag.

Permalänk
Medlem

Kommer sweclokers ha test bland olika grafikkort vill se hur två 6870 presterar i battlefield 3
Skulle va schyst om ni hade det.

Jag säger bara GLHF !!! till er alla i bf3 imorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

Kommer sweclokers ha test bland olika grafikkort vill se hur två 6870 presterar i battlefield 3
Skulle va schyst om ni hade det.

Jag säger bara GLHF !!! till er alla i bf3 imorn

http://www.sweclockers.com/recension/14532-grafikkort-i-battl...

Permalänk
Medlem

Det är för beta versionen vill ha riktiga versionen

Permalänk
Medlem

kolla framsidan

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Skrivet av PangarN:

Kommer sweclokers ha test bland olika grafikkort vill se hur två 6870 presterar i battlefield 3
Skulle va schyst om ni hade det.

Jag säger bara GLHF !!! till er alla i bf3 imorn

Som sagt, framsidan just nu. jag har själv två 6870 och blev besviken av resultaten. Blir väl att investera i 2bg kort av nästa serie om/när det kommer i Dec/Jan.