Permalänk
Medlem

BF3 för billigt?

Hallå.
Funderar på att köpa bf3, men vet inte vart ifrån.
Kollade lite på internet och hittade sidan "gamecarddirect.se".
Där kostar spelet endast 319kr(just nu), så sent som igår låg det på 299, nån dag innan det 289. Man får en aktiverings kod till spelet via Origin på mail.

Och det verkar riktigt sweet... Men, är det värt det? Hade aldrig hört talas om butiken innan. Är det nån som beställt därifrån tidigare?

Stod också att spelet kan vara på ryska när man får det, och det känns lite skumt.

"Det är möjligt att spelet vid nedladdning på Origin är förinställt på ryska men vi garanterar att det går att ändra till engelska, möjligtvis kan det behöva laddas ner en språkfil men detta går snabbt att lösa."

Såg sen nån kommentar på deras prisjakt-sida att man var tvungen att göra ett "fulhack som modifierar installationen" för att få engelskversion.

Så vågar man prova, eller är det pengar i sjön?

Permalänk
Medlem

Finns andra sidor jag köpte från direct2drive som fungerar på samma princip. Lite dyrare tror jag dock, låg nog på 350 för mig. Dock fungerade de utmärkt.

Här har du en hel tråd som behandlar ämnet ; http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1034476-vart...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Pengar i sjön köp från våra svenska leverantörer beställ hem eller gå till butik eller köp direct från orgion

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrP*:

Pengar i sjön köp från våra svenska leverantörer beställ hem eller gå till butik eller köp direct från orgion

Nog kanske pengar i sjön hos den leverantören men finns andra sidor där man får bf3 mycket billigare än origin och på samma tid.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Nog kanske pengar i sjön hos den leverantören men finns andra sidor där man får bf3 mycket billigare än origin och på samma tid.

True True men hur mycket talar vi igentligen om 50-100 max från den biligaste till den dyraste känns inte som värden går under. 1 måltid på Mc Bk Max eller Sibyla

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Medlem

Icke LE versionen kostar runt 200-300kr överallt. Köp LE dock.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Finns andra sidor jag köpte från direct2drive som fungerar på samma princip. Lite dyrare tror jag dock, låg nog på 350 för mig. Dock fungerade de utmärkt.

Här har du en hel tråd som behandlar ämnet ; http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1034476-vart...

När du beställde från direct2drive, fick du engelsk version då eller? Och ingen rysk

Grejen är att jag vill få det så snabbt som möjligt, då känns att köpa koden online som ett bra val.
Orkar inte gå till nån butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

När du beställde från direct2drive, fick du engelsk version då eller? Och ingen rysk

Grejen är att jag vill få det så snabbt som möjligt, då känns att köpa koden online som ett bra val.
Orkar inte gå till nån butik

idk vad de är för version egentligen men gissar på engelsk. Men man kan ju välja språk osv när man aktiverar den på origin tror jag. Inte haft några problem iaf och engelska har de varit för mig helt och hållet.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

När du beställde från direct2drive, fick du engelsk version då eller? Och ingen rysk

Grejen är att jag vill få det så snabbt som möjligt, då känns att köpa koden online som ett bra val.
Orkar inte gå till nån butik

Ryska är bättre då du får PW och något camouflage som bara vissa får med pre order ^^
Language patchen som man får lägga in är små potatis mot vad man får för 340kr i mitt fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

idk vad de är för version egentligen men gissar på engelsk. Men man kan ju välja språk osv när man aktiverar den på origin tror jag. Inte haft några problem iaf och engelska har de varit för mig helt och hållet.

Mjo, fick du koden på mail? Och hur lång tid tog det ungefär?

Tack för alla svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ryska är bättre då du får PW och något camouflage som bara vissa får med pre order ^^
Language patchen som man får lägga in är små potatis mot vad man får för 340kr i mitt fall

Har du ryska? Var det lätt/snabbt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Mjo, fick du koden på mail? Och hur lång tid tog det ungefär?

Tack för alla svar

Jupp och de tog några sekunder.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Jupp och de tog några sekunder.

Grymt! Blir nog att köpa ifrån direct2drive då. Måste skynda mig innan 00:00 bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Jupp och de tog några sekunder.

Arghh, har försökt flera ggr nu, men det funkar inte att genomföra köpet...

"Unable to save credit card. Please contact customer service." är allt som händer efter runt 30 seks väntan.
What to do...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Arghh, har försökt flera ggr nu, men det funkar inte att genomföra köpet...

"Unable to save credit card. Please contact customer service." är allt som händer efter runt 30 seks väntan.
What to do...?

Kontakta dem, de tog typ 5min så svarade mig på en annan fråga. De va fan grymt snabba på de faktiskt

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Äh, klirrade det på Expert, kostade 299 i butiken