Cod spelare går över till bf3

Permalänk
Medlem

Cod spelare går över till bf3

Titel says it all!
Har spelat cod1 cod2 codmw1 cod world at war codmw2 och blackops.
Så jag undrar mest om det är något spec man ska tänka på i bf3? har bara spelat lite 1942 när jag var yngre så har ingen bra koll på vad som räknas som okeej eller inte oki

Hade tänkt att nessla mig on på sweclockers server.
Så desto fler tips ni ger mig.
Desto säkrare är era ryggar ;D!
Spelar mest sniper o gillar att ligga o trycka och skjuta typ folk som springer för obejectivs i cod!

Permalänk
Medlem

Koncentrera dig mer på objectives än kills i BF.

Permalänk
Hedersmedlem

Se till att hjälpa ditt lag med First Aid, Ammoboxes, Spawn points etc. Nyckeln till framgång är att ha bra teamplay.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Just den sortens cod-kids vi inte vill ha över till BF3.

Permalänk
Hedersmedlem

Fixa Mumble! Vi kommer att ha en "trainee"-kanal. Alltså en kanal där du kan få lite hjälp och tips av frivilliga!

Permalänk
Medlem

Well för det första taktiker är väldigt bra till skillnad från run and gun ^^.
Snipers är bra på att vakta "Målen" men i vissa game modes kanske andra klasser är bättre.
Och springa rakt på brukar inte heller funka lika bra som i Cod utan gäller att ha lite mer finess
spela med ett par vänner, köra som squad är extremt kul.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Just den sortens cod-kids vi inte vill ha över till BF3.

Håller med!

Teamplay är kul när det går först och folk slutar att kampa för att få bra K/D eller teamswitchar bara för att få bra W/L eller annat.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Just den sortens cod-kids vi inte vill ha över till BF3.

var inte sån alla måste börja nån stans.
men on topic: försök att följa objectives och samarbeta med dina kamrater. se desutom till att inte rusha som en galning bara för att få kills ta det lungt istället.

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

I bad company 2 och BF3 har avfyrade kulor otroligt mycket mer delay innan de dödar någon är vad du är van vid från cod-serien. I bad company 2 kunde man stå och döda varandra samtidigt tack vare delayn. I BF3 tror jag de har gjort så att om spelare1 skjuter spelare2 i huvudet och precis efter skjuter spelare2 spelare1 i huvudet, så dör spelare 2. Kulan som spelare2 sköt registreras inte och spelare1 springer iväg med 100% hälsa.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Just den sortens cod-kids vi inte vill ha över till BF3.

Ganska tråkig attityd. Har du aldrig varit nybörjare? Någon som har spelat CoD vill du nog hellre ha i din squad än någon som aldrig spelat ett FPS-spel till exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyoman:

Titel says it all!
Har spelat cod1 cod2 codmw1 cod world at war codmw2 och blackops.
Så jag undrar mest om det är något spec man ska tänka på i bf3? har bara spelat lite 1942 när jag var yngre så har ingen bra koll på vad som räknas som okeej eller inte oki

Hade tänkt att nessla mig on på sweclockers server.
Så desto fler tips ni ger mig.
Desto säkrare är era ryggar ;D!
Spelar mest sniper o gillar att ligga o trycka och skjuta typ folk som springer för obejectivs i cod!

--------------> http://www.youtube.com/watch?v=zcZ3wXF3r14 <--------------
Ja, videon handlar om BC2 men är ytterst tillämpningsbar för BF3 också.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Just den sortens cod-kids vi inte vill ha över till BF3.

Ge han en chans va? Han har ju faktiskt tagit sig tid att fråga efter råd istället för att du ska hamna i samma lag som han på hans första runda.

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

gör samma sak (fast har bara spelat mw2 och blops). Och Zeuxlarsson, ni får mig även om ni inte vill ha mig
i betan spelade jag mest medic som var roligast. Sniper var för tråkigt för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyoman:

Titel says it all!
Har spelat cod1 cod2 codmw1 cod world at war codmw2 och blackops.
Så jag undrar mest om det är något spec man ska tänka på i bf3? har bara spelat lite 1942 när jag var yngre så har ingen bra koll på vad som räknas som okeej eller inte oki

Hade tänkt att nessla mig on på sweclockers server.
Så desto fler tips ni ger mig.
Desto säkrare är era ryggar ;D!
Spelar mest sniper o gillar att ligga o trycka och skjuta typ folk som springer för obejectivs i cod!

Ungefär som jag med andra ord.

Kommer ihåg att jag spelade 1942 (Road To Rome, yeah!) en hel del när jag var liten. Sedan slutade jag med BF och hoppade på CoD tåget (CoD 2, thats the shit..). Eftersom mina vänner var CoDnördar också så blev väl jag det. Trots att jag inte gillade det lika mycket. Återkomsten till BF blev det i och med BC2, på xbox dock..
Ända sedan dess har jag stirrat på BF3 med stora ögon!

EDIT; Glömde tipsen..
*A och O, chilla och hitta ett "flow" med dina team mates.
*Försök tänka vart fiender kan komma, hjälper en hel del efter ett tag.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

haha va fan, man får väl spela hur man vill eller? eller måste man spela med sitt lag och leka pro bf3 player. Det kan ju hända att man springer själv även om man vet att ens lag kommer förlora för nöjes skull o backstaba laget typ, eller trycka med snipern på nåt olämpligt ställe för skojs skull

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Skrivet av Pennybridgarn:

haha va fan, man får väl spela hur man vill eller? eller måste man spela med sitt lag och leka pro bf3 player. Det kan ju hända att man springer själv även om man vet att ens lag kommer förlora för nöjes skull o backstaba laget typ, eller trycka med snipern på nåt olämpligt ställe för skojs skull

Grejjen är att du påverkar andra som har köpt spelet, så upplevelsen blir sämre för dom. Förstår om man göe de ibland men inte alltid

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Bullet time och bullet drop, det är något som inte finns med i cod serierna har jag hört. Så det är något du måste tänka på när du spelar battlefield

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

haha va fan, man får väl spela hur man vill eller? eller måste man spela med sitt lag och leka pro bf3 player. Det kan ju hända att man springer själv även om man vet att ens lag kommer förlora för nöjes skull o backstaba laget typ, eller trycka med snipern på nåt olämpligt ställe för skojs skull

Backstabba laget, vad är det för barnsligheter? Man spelar ju tillsammans, vilket gör dig till viss del ansvarig även för hur kul de andra har... Vad tycker du när någon fuckar upp en riktigt bra match där du själv lirar seriöst?

Trycker man med snipern och dödar motståndare så gör man ju iallafall i jämförelse nån nytta.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Just den sortens cod-kids vi inte vill ha över till BF3.

Aj! kan va lite halv kaxig med mina 50k kills och 38killstreak ^^ med lite tur ger dem mig den skillen som jag obs inte har i bf3 för att ''panga'' ner dig ;D!

Permalänk
Medlem

Well okeej då förstår jag.
Mest teamplay asså ^^ börjar redan göra mera teamplay i blackops nu tills jag får bf3 ^^står att det packas vid Cdon atm =(
Jadå ska fixa mumble när jag har spelet och joina en beginners runda ^^

ehum bullet drop är ju bara sjukt mkt roligare! tar det lite mera skillz att aima på long range!

dock när jag tittar på bf3 games så känns det som att man verkligen ska smyga/campa/obejectis när det är ''attack'' vilket passar mig superb

(gillar ej rushers)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

haha va fan, man får väl spela hur man vill eller? eller måste man spela med sitt lag och leka pro bf3 player. Det kan ju hända att man springer själv även om man vet att ens lag kommer förlora för nöjes skull o backstaba laget typ, eller trycka med snipern på nåt olämpligt ställe för skojs skull

Om man lirar mot fellow sweclockers members, Måste man ju bara vinna!
med tiden kanske sweclockers skaffar ett record för matcherna så kanske det blir tävlignar etc etc med lite tur! ;D

Permalänk
Skrivet av widL:

Fixa Mumble! Vi kommer att ha en "trainee"-kanal. Alltså en kanal där du kan få lite hjälp och tips av frivilliga!

Nice!

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Just den sortens cod-kids vi inte vill ha över till BF3.

word

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att du fortsätter med din sniper. För det betyder att jag kommer inte ha några problem att sätta min kniv i dig och sno din dogtag. Hatar snipers. tacka DICE för deras underbara glare-idé.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Just den sortens cod-kids vi inte vill ha över till BF3.

Vad är det för fel med att ha en sniper som vaktar ett objektive?

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Just den sortens cod-kids vi inte vill ha över till BF3.

Just den sortens BF-kids vi inte vill ha kvar i BF3.

Permalänk

Jag gick/kommer också gå över till BF3, har tappat allt förtroende för Cod. Mitt tips är att du kör lite singleplayer, då tror jag du lär dig lättare... sen när du lär dig vad spelet går ut på och kan hantera rekylen hyfsat så börjar du med multiplayer

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av widL:

Ganska tråkig attityd. Har du aldrig varit nybörjare? Någon som har spelat CoD vill du nog hellre ha i din squad än någon som aldrig spelat ett FPS-spel till exempel.

Jo det är väl förvisso sant, man måste börja någonstans. Jag hoppas bara hans attityd och spelsätt inte medföljer i flytten. Snipers var ett enormt problem i BFBC2.

Skrivet av yoyoman:

Aj! kan va lite halv kaxig med mina 50k kills och 38killstreak ^^ med lite tur ger dem mig den skillen som jag obs inte har i bf3 för att ''panga'' ner dig ;D!

COD är ett spel som är otroligt lätt att ta till sig och att bli bra på, det behövs inte mycket för att få en bra K/D ratio. Bättre förklaring finns här: http://www.youtube.com/watch?v=ohtCzd697lc

men nu ska jag inte klanka ner för mycket på COD heller då jag själv lirat det från första COD kom ut inkl blops förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusDazE:

Hur ska communityt växa om man inte ger folk någon chans?
Personligen har jag spelat Cod mycket och hade inga problem med att gå tillbaka till BF.
Körde en 50 rundor på betan och fick 20 MVP ribbons med en KD på 2:0 inget märkvärdigt... (dvs fick mycker poäng på mcom caps resses osv..)

bara för att man kommer från Cod betyder det inte att man suger sen att Cod communityt är lite speciellt är en annan femma.
Denna personen går endå in på ett forum och söker tips och råd, känns som en spelare med potential att vara bra, och verkar inte vara någon omogen "Cod-kid".

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jo det är väl förvisso sant, man måste börja någonstans. Jag hoppas bara hans attityd och spelsätt inte medföljer i flytten. Snipers var ett enormt problem i BFBC2.

COD är ett spel som är otroligt lätt att ta till sig och att bli bra på, det behövs inte mycket för att få en bra K/D ratio. Bättre förklaring finns här: http://www.youtube.com/watch?v=ohtCzd697lc

men nu ska jag inte klanka ner för mycket på COD heller då jag själv lirat det från första COD kom ut inkl blops förra året.

Min attiyd är fine ;D jag kommer garanterat att byta spelstil eftersom det verkar vara förslaget.

jo jag tror ochså cod är lättare men jag gillar svåra spel^^ så då blir väl detta en skojig utmaning!