Permalänk
Medlem

Bf3 skiva eller origin?

Hej!
Jag har beställt bf3 limited edition från game och undrar om man ska installera det ifrån skiva eller lösa in koden i origin? Finns det någon fördel/nackdel med att lösa in det på origin? Jag har hört att spelet ska vara större om jag installerar det från skivan och eftersom man har ssd så vill man vara sparsam med den plats som finns. Om man använder origin kan jag då inte installera spelet genom skivan vid ett senare tillfälle? Kan man ladda ner spelet mer än 1 gång genom origin om man byter dator? Hoppas ni har några svar:)

Edit: Har installerat spelet så jag vet hur det funkar nu. Ni behöver inte svara på mina frågor:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Origin äger upp mig i brygga iaf, tankar skiten och den går till en viss procent sen backar den tillbaka med typ 15% och tuggar vidare och har gjort så i en timme typ, tankar i 12mb/sek borde fan varit klar för ett bra jävla tag sen.

Visa signatur

- | i7 2600k @ 4.5ghz (Noctua NH-D14) | ASRock Z68 Extreme4 | 4x4gb 1600Mhz Ripjaws | Corsair SSD Force 3 60GB | PowerColor Radeon HD6970 Xfire | Fractal Design Newton R2 1000W | 2TB Western Digital Caviar Green | -

Permalänk
Medlem

jag fick göra båda delarna

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

hade köpt det via origin har skivor hemma så att man kan dränka folk med dem behöver inte fler ^^.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozue:

Origin äger upp mig i brygga iaf, tankar skiten och den går till en viss procent sen backar den tillbaka med typ 15% och tuggar vidare och har gjort så i en timme typ, tankar i 12mb/sek borde fan varit klar för ett bra jävla tag sen.

Neeeeej!!
Just det där problemet har jag med alla spel i Origin, även bf3 betan laddades ner till 80%, tillbaka till 30. Upp till 70, ner till 50 osv.

Slet håret av mig tills det tillslut blev klart.

Skivan anyday i mitt fall isf.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Neeeeej!!
Just det där problemet har jag med alla spel i Origin, även bf3 betan laddades ner till 80%, tillbaka till 30. Upp till 70, ner till 50 osv.

Slet håret av mig tills det tillslut blev klart.

Skivan anyday i mitt fall isf.

Har tyvär ingen Optisk enhet inkopplad i denna burken då jag bränner allt i den gamla, trodde man hade kommit såpass långt i världen så man inte behöver använda sig av skivor

Visa signatur

- | i7 2600k @ 4.5ghz (Noctua NH-D14) | ASRock Z68 Extreme4 | 4x4gb 1600Mhz Ripjaws | Corsair SSD Force 3 60GB | PowerColor Radeon HD6970 Xfire | Fractal Design Newton R2 1000W | 2TB Western Digital Caviar Green | -

Permalänk
Medlem

Men "Orio" det blev klart tillslut när du hade det problemet?

Visa signatur

- | i7 2600k @ 4.5ghz (Noctua NH-D14) | ASRock Z68 Extreme4 | 4x4gb 1600Mhz Ripjaws | Corsair SSD Force 3 60GB | PowerColor Radeon HD6970 Xfire | Fractal Design Newton R2 1000W | 2TB Western Digital Caviar Green | -

Permalänk
Medlem

man måste väl ändå lösa in cd-keyn i Origin? det finns ingen stand-alone som BC2 utan BF3 är fullt integrerad med origin? eller missförstår jag något?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

man måste väl ändå lösa in cd-keyn i Origin? det finns ingen stand-alone som BC2 utan BF3 är fullt integrerad med origin? eller missförstår jag något?

Stämmer mycker bra du kommer inte undan Origin hur du än vrider och vänder på det ^^.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Hade inga problem med att tanka Crysis 2 i Origin så detta borde väl inte vara ett problem. Men p.g.a. tryck på servrarna lär jag köra skiva, det går ju ändå väldigt fort.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozue:

Men "Orio" det blev klart tillslut när du hade det problemet?

Jo det blev ju det.
Provade lite olika metoder, jag pausade nedladdningen och startade igen. Efter mycket om och men så installerades spelet.

Antar att jag lär lida av samma problem med BF3 retail versionen, värt ett försök annars får det bli good old DVD.

Hastigheten i Origin är helt klart OK, maxxar 10MB/s men just den delen att den ska hoppa tillbaka är lite tråkigt =/

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Jag bestälde från Webhallen men nu skiter jag i dom och avbokar deto ch tar från orgin i stället

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av kozue:

Origin äger upp mig i brygga iaf, tankar skiten och den går till en viss procent sen backar den tillbaka med typ 15% och tuggar vidare och har gjort så i en timme typ, tankar i 12mb/sek borde fan varit klar för ett bra jävla tag sen.

Du råkar inte ha ComHem 100Mbit? I så fall är det firmware buggen som spökar, stäng av NAT i modemet så löser det sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Du råkar inte ha ComHem 100Mbit? I så fall är det firmware buggen som spökar, stäng av NAT i modemet så löser det sig.

Jag har 100mbit comhem ja, stängde av NAT:n nu och ska testa. Hoppas att det fungerar tack för svaret <3

Visa signatur

- | i7 2600k @ 4.5ghz (Noctua NH-D14) | ASRock Z68 Extreme4 | 4x4gb 1600Mhz Ripjaws | Corsair SSD Force 3 60GB | PowerColor Radeon HD6970 Xfire | Fractal Design Newton R2 1000W | 2TB Western Digital Caviar Green | -

Permalänk
Medlem

Fahrbot du har räddat min dag fo sure, hade jag inte redan varit flint hade jag nog styrt upp det av frustrationen på Origin.

Visa signatur

- | i7 2600k @ 4.5ghz (Noctua NH-D14) | ASRock Z68 Extreme4 | 4x4gb 1600Mhz Ripjaws | Corsair SSD Force 3 60GB | PowerColor Radeon HD6970 Xfire | Fractal Design Newton R2 1000W | 2TB Western Digital Caviar Green | -

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av kozue:

Fahrbot du har räddat min dag fo sure, hade jag inte redan varit flint hade jag nog styrt upp det av frustrationen på Origin.

Hehe, varsågod. Vet själv att jag svurit mig blå över det när jag försökte installera BFBC2 via Origin innan jag visste om firmware buggen.

Permalänk
Medlem

Spännande med tanke på att jag har 100mbit och comhem också.
Värt prova sedan.
Tack för tipset!

Blir BBB i December så det blir nog bättre

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

Kan man installera det från skivan och sen bara vänta till 00.00 eller ja senare imorrn?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Vad gäller skillnaden i hårddisk krav, så är det antagligen bara under installationen som det behöver mer. Spelet är identiskt oavsätt och "laddas ner" från skivan i Origin vid installation.

Permalänk

Är det jag som är trög eller vad är grejjen med att dom skickar med 2st dvd-skivor när jag tillsynes inte kan installera spelet ifrån dvd-skivorna utan måste tanka det via Origin även fast jag har disc1 i? Ska jag använda dom som freesbee? Hänga upp på väggen? Spegla mig i?

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Den installerar spelet från skivorna om du körde autorun från skivan. Den "laddar ned" spelet från skivan och installerar spelet. Sedan patchas det från internet.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte_swe:

Är det jag som är trög eller vad är grejjen med att dom skickar med 2st dvd-skivor när jag tillsynes inte kan installera spelet ifrån dvd-skivorna utan måste tanka det via Origin även fast jag har disc1 i? Ska jag använda dom som freesbee? Hänga upp på väggen? Spegla mig i?

Du kan installera det från skivorna... Det installeras fortfarande igenom Origin dock, skillnaden är bara att spelet inte tankas ner från nätet utan datan istället läses från skivorna. Förutom det så sker installationen precis som om du hade köpt den digitala kopian.

Permalänk

Hittade precis svaret själv tror jag här, dock intressant och läsa chattutdraget snubben hade med supporten: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7662270.page

TS i länken ovan hade samma problem som jag och säkert många andra till en början. Känner samma frustration som den killen litegrann fortfarande.

Det stämmer att när man klickar på "Ladda ned nu" i förstaskede när man startat Origin efter installation så läser den faktiskt ifrån skivan men man får ju helt klart intrycket att man laddar ned det från nätet.

Det många kommer göra är att trycka avbryt för att senare få reda på att man faktiskt läser ifrån skivan och sedan trycker på "ladda ned" igen.

Skillnaden nu när man har avbrutit och trycker på "ladda ned" igen så laddar man faktiskt ned det ifrån nätet. Verkar inte finnas något simpelt sätt att faktiskt återuppta installationen från skivan igen utan man får ominstallera Origin för att göra det.

Hur svårt kan det ha varit att rätta till detta för att underlätta kan man ju undra. Fail.

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Du råkar inte ha ComHem 100Mbit? I så fall är det firmware buggen som spökar, stäng av NAT i modemet så löser det sig.

Vad är NAT och hur stänger jag av det?
Mitt IE blir skit slött ibland sen jag skaffade Comhem 100Mbit, så kan testa det där.

Permalänk
Medlem

Kvalificerad tjurbajs är vad det är. Hade samma problem med ett annat spel.... som jag inte kan komma ihåg namnet på just nu.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Jerka88:

Vad är NAT och hur stänger jag av det?
Mitt IE blir skit slött ibland sen jag skaffade Comhem 100Mbit, så kan testa det där.

Uhm, NAT omvandlar dina interna IP-adresser (tex 192.168.0.2) till publika IP-adresser (tex 83.252.85.62) så att du kommer ut på internet. Det är väldigt kortfattat och grovhugget vad NAT gör.

För att stänga av detta i ditt ComHem-modem (Netgear CG3100 är det som har problem med firmware) gå till http://192.168.0.1/ och logga in. Väl inne så har du NAT längst ner i vänstermenyn.

Permalänk
Skrivet av Fahrbot:

Hehe, varsågod. Vet själv att jag svurit mig blå över det när jag försökte installera BFBC2 via Origin innan jag visste om firmware buggen.

Funkar detta för mig med så kommer jag skicka dig en MEGA puss asså! Suttit och slitit mitt hår hela natten och googlat och installerat om och rensat cache o temps o fan vet allt..! Återkommer hur det gick!

Permalänk
Medlem

jag drog in nyckeln i origin tanka de installerade de funkar klockrent flyter på bra som fan!

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Sitter här och väntar, köpte spelet på skiva för att slippa ladda ner det, tji fick jag.

40 min kvar.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Stefflo85:

Funkar detta för mig med så kommer jag skicka dig en MEGA puss asså! Suttit och slitit mitt hår hela natten och googlat och installerat om och rensat cache o temps o fan vet allt..! Återkommer hur det gick!

Nå, får jag någon puss?