Vem går till butiken hos sig inatt?

Permalänk
Medlem

Vem går till butiken hos sig inatt?

Tjenna folket!

Är bara så jävla pepp inför kl 24:00 då jag går gatan över till gamestop och får mitt BF3!! Vilka ska göra detsamma och köpa sitt bf3 i sin lokala butik vid midnatt?

Permalänk
Avstängd

Ingen antagligen

Permalänk
Inaktiv

Har redan kört i två dagar.

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte åka Odenplan - Kista mitt i natten, så det får bli imorgon istället

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Önskar jag hade gjort det nu när man inte fick spelet av Webhallen idag :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Tjenna folket!

Är bara så jävla pepp inför kl 24:00 då jag går gatan över till gamestop och får mitt BF3!! Vilka ska göra detsamma och köpa sitt bf3 i sin lokala butik vid midnatt?

Ingen?

Har spelat sedan måndags, köpte på Origin. "You got fucked".

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Ska in till Webhallen på Sveavägen i Stockholm med en polare om en timme lr så, vill ju kunna ha spelet i bokhyllan också, inte bara på datorn

Permalänk

Har beställt hem det från game.se och fick det idag i brevlådan, så ska börja spela det kl 1 istället

Permalänk
Medlem

Jag ska i alla fall in för o köpa spelet på webbhallen i Linköping o sen hem o gibba! förstod inte att man kunde lira innan officiella release den 27de så nu vart de såhär..

Permalänk

Förstår alla som köpt de digitalt i förväg, och således också fått tjuvstarta lite, MEN när det är en såhär pass stor release så tycker i alla fall jag att de är värt att själv gå till butiken och få ett fysiskt ex. Detta plus känslan med "nattöppet" är oslagbart. Som när man va liten och väntade på att jultomten skulle komma ungefär!

Själv skall jag snart bege mig till mitt lokala gamestop för att inhämta mitt exemplar, sen blir det några timmars spelande i nattmörkret, tur att man är ledig i morgon!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående delvis. Det känns helt enkelt inte lika kul med en digital kopia. Det känns lika billigt/tråkigt som en piratkopia i mitt tycke.

Jag väntar trofast på mitt ex från posten. Huvudsaken är att man har det till helgen i vilket fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slobodan87:

Förstår alla som köpt de digitalt i förväg, och således också fått tjuvstarta lite, MEN när det är en såhär pass stor release så tycker i alla fall jag att de är värt att själv gå till butiken och få ett fysiskt ex. Detta plus känslan med "nattöppet" är oslagbart. Som när man va liten och väntade på att jultomten skulle komma ungefär!

Själv skall jag snart bege mig till mitt lokala gamestop för att inhämta mitt exemplar, sen blir det några timmars spelande i nattmörkret, tur att man är ledig i morgon!

Kan faktiskt hålla med, jag ångrar att jag köpte spelet på Origin, hade hellre väntat tills imorgon och hämtat ut det på webhallen, spelet kändes inte lika roligt när man köpte det digitalt, vet inte varför men det är annan känsla att vänta fram till release och sedan börja spela

Permalänk
Medlem

Skulle dragit ner på webbhallen och hämtat ut inatt om det var för att man skulle ta ut tandställningen klockan 8.15 imorn -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Håller med ovanstående delvis. Det känns helt enkelt inte lika kul med en digital kopia. Det känns lika billigt/tråkigt som en piratkopia i mitt tycke.

Jag väntar trofast på mitt ex från posten. Huvudsaken är att man har det till helgen i vilket fall.

Håller faktiskt med ang digital kopia!
Sen att du vet att du får tag på spelet under release e inte fel vilket man inte vet alla gånger när man beställer på nätet (spel på cd altså.)
sen vill man ju ha spelet nu då man e ledig i i veckan!

Permalänk
Medlem

Jag ska! Tar bara 5 minuter med bil och jag vill ha fysisk kopia. Så lätt värt det:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eavo:

Tjenna folket!

Är bara så jävla pepp inför kl 24:00 då jag går gatan över till gamestop och får mitt BF3!! Vilka ska göra detsamma och köpa sitt bf3 i sin lokala butik vid midnatt?

Hur köper man det 24:00 på natten när det inte är öppet då? eller det kanske är special tider där eller haha jag har mitt redan sen efter jobbet idag

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan köpa spelet på gamestop imorgon, eller om det kommer att vara slut?
Och vad ligger priset på gamestop, efter releasen?

Permalänk
Skrivet av Nardds:

Nån som vet om man kan köpa spelet på gamestop imorgon, eller om det kommer att vara slut?
Och vad ligger priset på gamestop, efter releasen?

Svårt att säga då de är olika från olika butiker. I min stad, eskilstuna, så hade dem totalt fått 1000ex idag när jag ringde. 400 av dessa var bokade så säkert kommer de finnas kvar i morgon när du vill köpa, men som sagt, beror på vart du bor kanske.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Svårt att säga då de är olika från olika butiker. I min stad, eskilstuna, så hade dem totalt fått 1000ex idag när jag ringde. 400 av dessa var bokade så säkert kommer de finnas kvar i morgon när du vill köpa, men som sagt, beror på vart du bor kanske.

Tack för svar, får gå ner på gamestop här hos mig och kolla upp det imorn

Permalänk
Medlem

399kr om du förhandsbokar, vilket jag gjorde tidigare idag.

499kr annars!

Blir perfekt för mig, ska inte till nattöppningen men plockar upp spelet imorgonbitti när dem öppnar vid 10 snåret istället, skolan är väggivägg med Gamestop så

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Hur köper man det 24:00 på natten när det inte är öppet då? eller det kanske är special tider där eller haha jag har mitt redan sen efter jobbet idag

Väldigt många spelbutiker som har nattöppet för stora releaser som denna.
Webhallen på Sveavägen har ju Cosplay tävling och folk från Dice på plats t.ex medans andra bara kör vanlig nattöppet och säljer spel men inte så mycket annat.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Enda jag tycker är trist är dagens plastboxar

Minns det glada 90-talet när det var stora kartonger med bänkande silver/chrome-tryck i releif... det var tider

Här har vi t ex boxen för Marathon Infinity

Permalänk
Medlem

Redan vid 16:20 var det c:a 20 personer utanför Webhallen. Själv jobbar jag och har man väntat sedan 2005 så kan man hämta ut det under dagen i morgon istället

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Håller med ovanstående delvis. Det känns helt enkelt inte lika kul med en digital kopia. Det känns lika billigt/tråkigt som en piratkopia i mitt tycke.

Jag väntar trofast på mitt ex från posten. Huvudsaken är att man har det till helgen i vilket fall.

tvärtom. sparar plats, slipper hitta något ställe att förvara lådan på (studentlägent är trångt... fml). Dessutom, vid köp via Origin går mer pengar till EA per sålt exemplar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

tvärtom. sparar plats, slipper hitta något ställe att förvara lådan på (studentlägent är trångt... fml). Dessutom, vid köp via Origin går mer pengar till EA per sålt exemplar

Jag tror inte att man vill ge EA så mycket pengar som möjligt. Tvärtemot

Permalänk

Hade jag inte förbeställt via Origin så hade jag nog gått till en affär, det är ju som sagt lite speciellt. Jag är inte ens börjat spela men får man Back to Karkand i spelet om man går till butiken i natt? Detta var anledningen att jag förbeställde inte att kunna spela tidigare.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

hade dom haft öppet så hade jag gjort det =/

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk

Jag ska ner till Webhallen runt 00:00

Permalänk
Medlem

Bor bara ca 10 minuter till fots från Webhallen i min stad, så jag kommer nog och tittar förbi strax efter midnatt.

Permalänk
Medlem

Nä blir inget inatt blir att hämta ut på lunchen imorgon så man kan installera det efter jobbet imorgon och kanske hinna spela lite innan eller efter hockeyn. man kanske kan gå hem tidigare från jobbet

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro