Snabbaste sättet att gå upp i rank i bf3

Permalänk

Snabbaste sättet att gå upp i rank i bf3

1.5 timmar kvar tills man loggar in på spelet.

Vad tycker ni är det bästa och snabbaste sättet att gå upp i rank ?

Vilka maps ska man köra, vilken class?

Jag körde Assault (medic) i betan och det gick rejält snabbt jämfört med min kompis som lirade recon och bara låg ute på lilla ön i metro och sniprade.

Permalänk
Medlem

Kör det du känner för och är bäst på...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Förmodligen assault, om du använder dina health pack på rätt sätt osv Tar ju dock längre tid att lvla som assault än allt annat

Permalänk

Objectives. Om du neutraliserar och erövrar en flagga får du typ 400p.

Permalänk
Medlem

Lagpoäng är det som gäller.

Ta flaggor, tror man fick 250 för en flagga när jag kolla streams från USA och kasta medpacks/ammo runt om kring sig så kan man få en 200-300 poäng lätt om det står lite folk i närheten.

Edit:

Skrivet av Forsberg1:

Objectives. Om du neutraliserar och erövrar en flagga får du typ 400p.

Det stämmer nog ja, 150 för neutraliseringen...

Permalänk
Skrivet av FredrikStåhl:

1.5 timmar kvar tills man loggar in på spelet.

Vad tycker ni är det bästa och snabbaste sättet att gå upp i rank ?

Vilka maps ska man köra, vilken class?

Jag körde Assault (medic) i betan och det gick rejält snabbt jämfört med min kompis som lirade recon och bara låg ute på lilla ön i metro och sniprade.

Beror på hur du definierar "bästa". Snabbaste bör ju vara Rush/Team Deathmatch eftersom det går snabbare än Conquest. På metro fick man xp sjukt mycket snabbare än på caspian. Sen är det väl assault med medkit och försök spränga alla mcoms.

Men själv tyckar jag att om man är ute efter close quarter combat kan man spela COD istället.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4.5 Ghz | MB: MSI P67A-GD55 | GPU: R9 280X | RAM: 20GB (2x8GB + 2x2GB) Corsair XMS3 DDR3 | Lagring: SSD Crucial m4 64GB | 6TB HDD | PSU: Fractal Design Tesla 650W

Permalänk
Medlem

Rank avgör inte hur bra du är!

Annars är det döda, spamma medkits osv

Permalänk
Medlem

Hjälp ditt lag... Stör mig på alla idioter som vid matchens början kastar sig in i en jeep eller tank utan att plocka upp sina medspelare. Detta resulterar i att de missar chansen att dela ut medpack, ammolådor och att reviva teammates då de envisas med att köra lonewolf. Vilket enligt mig sabbar hela spelet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Hjälp ditt lag... Stör mig på alla idioter som vid matchens början kastar sig in i en jeep eller tank utan att plocka upp sina medspelare. Detta resulterar i att de missar chansen att dela ut medpack, ammolådor och att reviva teammates då de envisas med att köra lonewolf. Vilket enligt mig sabbar hela spelet...

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med! ofta om nån spawnar i basen och jag redan kört en bit backar jag tillbaka.

Stör mig när dom inte säger tack och sen inte gör samma sak för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Lagpoäng är det som gäller.

Ta flaggor, tror man fick 250 för en flagga när jag kolla streams från USA och kasta medpacks/ammo runt om kring sig så kan man få en 200-300 poäng lätt om det står lite folk i närheten.

Edit:

Det stämmer nog ja, 150 för neutraliseringen...

200 för disarm 600 för plant + spränga skiten (100 för plant och 500 för att spränga).

Permalänk
Medlem

njut av spelet och låt rankerna komma naturligt istället..

Permalänk
Medlem

Tycker precis som Uvania, finns ingen direkt genväg till högre rank. Ju mer du spelar desto snabbare går det kan man säga.

Hoppas att det inte komma upp massor med stats padding servrar som i bf2...

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, vem bryr sig om vad andra har för rank? Jag spelar för att ha kul
Dödsstraff på Support som inte kastar ammo, medics som inte revivar / healthpack och Recons som sätter Moblie Spawnpoint I ENS EGEN jävla uncap!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

snabbaste sättet att gå upp i rank är att kunna sin klass och köra rush..

Permalänk
Medlem

Spela spelet som det är tänkt att spelas, då går det fort

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Måste tyvärr säga att den lilla venen på panna börjar att pulsera okontrollerat när läser sådant som det här.

Jag tycker inte att spel som detta går ut på att få högsta ranken.

Jag gillar att sätta mig in i spelet och lagarbeta. Gillade inte I BETAn när folk var stressiga ända in i tårna och tog ett fordon med ca 2-3 personer till skulle få plats för dem själva medans man själv behövde transport och sprang efter som en idiot och försökte kommunicera med dem.

Permalänk

gå upp i rank snabbast? vilken totalt löjlig fråga...
spela för att det är kul, antingen själv eller med polare. men att bara spela för att gå upp i rank är bara löjligt enligt mig.

Permalänk
Medlem

Alla behöver liv och ammo, den klass som skulle ge mest är nog support. Du har claymores, mortar och ammo. Du kan ju sätta ut två claymores eller vad gränsen går och sedan när någon dör sätter du ut mer.

Dessutom som support kan du sätta en claymore en bit från en dörr-öppning(diskret), sedan ligger du på marken en bit ifrån och skjuter på fienden. Då du behöver ladda om så springer fienden ut(för att döda dig) till resultatet att dö av din claymore. Du har mest firepower som support också. Hoppas man får spelet idag!!

Permalänk
Medlem

Operation Metro Conquest, spela som Assult and have fun.
Kommer du inte över 5000 på en runda så gör du fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Ärligt talat, vem bryr sig om vad andra har för rank? Jag spelar för att ha kul
Dödsstraff på Support som inte kastar ammo, medics som inte revivar / healthpack och Recons som sätter Moblie Spawnpoint I ENS EGEN jävla uncap!

oj vad många gånger jag har velat tk de idioter som inte lämnar medic/ammo men framförallt ammo. De flesta medics slänger ut medickit, men det är för att man blir mer träffad än att man får slut på ammo. När man väl söker upp en assault (support i detta fall) och pressar Q som skriker i hans öra kollar dom oftast en rätt i ögonen och springer därifrån, jag blir fan tokig! måste vara en sån "sak" som sitter bakom tangentbordet -------> http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xhXKXQ...

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapuPapu:

oj vad många gånger jag har velat tk de idioter som inte lämnar medic/ammo men framförallt ammo. De flesta medics slänger ut medickit, men det är för att man blir mer träffad än att man får slut på ammo. När man väl söker upp en assault (support i detta fall) och pressar Q som skriker i hans öra kollar dom oftast en rätt i ögonen och springer därifrån, jag blir fan tokig! måste vara en sån "sak" som sitter bakom tangentbordet -------> http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xhXKXQ...

Roligt att vi fick Commo rose men att den inte ger ut text etc, måste säga att den där Q saken hör man inte för 5öre om man är "in the zone"

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Ärligt talat, vem bryr sig om vad andra har för rank? Jag spelar för att ha kul
Dödsstraff på Support som inte kastar ammo, medics som inte revivar / healthpack och Recons som sätter Moblie Spawnpoint I ENS EGEN jävla uncap!

Under betan satte jag mobile spawnpoints där fienden var nästan bakom deras linjer, var speciellt bra på Metro i tunnelbanesystemet eftersom ingen reagerade på den lilla radion som bara stod på marken Du kunde lätt plocka folk på så sätt, efter ett tag nu i starten lär folk fatta det antar jag, varje gång jag ser en radio skjuter jag sönder den, annars får man eller en lagkamrat kniven i ryggen.