Permalänk
Medlem

Nerladdat BF3 från CDON

Hejsan jag har en fråga!

Jag köpte Battlefield 3 från cdon och laddade ner det där ifrån så jag har det i datorn men inte installerat, och jag la in produkt nyckeln i origion men då vill den ladda ner det igen!
Hur kan jag göra för att slippa ladda ner det igen, som sagt jag har ju redan laddat ner det!!

Snälla hjälp mig!!

MVH
Ante

Visa signatur

Burn Rubber Not Your Soul

Permalänk
Skrivet av ante93:

Hejsan jag har en fråga!

Jag köpte Battlefield 3 från cdon och laddade ner det där ifrån så jag har det i datorn men inte installerat, och jag la in produkt nyckeln i origion men då vill den ladda ner det igen!
Hur kan jag göra för att slippa ladda ner det igen, som sagt jag har ju redan laddat ner det!!

Snälla hjälp mig!!

MVH
Ante

Installerade nyss mitt från skiva och då stod det också att det laddade ner Battlefield. Men hastigheten var på ca 10mb/s, så den måste ha läst från skivan
Men verkar ju skumt om du måste ladda ner spelet 2 ggr...
Lika bra o göra det, för du kan iaf inte spela före än kl 01:00 inatt

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Installerade nyss mitt från skiva och då stod det också att det laddade ner Battlefield. Men hastigheten var på ca 10mb/s, så den måste ha läst från skivan
Men verkar ju skumt om du måste ladda ner spelet 2 ggr...
Lika bra o göra det, för du kan iaf inte spela före än kl 01:00 inatt

jo exakt men jag läste på EAs hemsida då ståre 00.01
https://help.ea.com/article/battlefield-3-pre-load-info

ska testa att installera på min bärbara på nått annat sätt och se ifall det går
Vill ju inte missa realesen :O!!

Visa signatur

Burn Rubber Not Your Soul

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante93:

jo exakt men jag läste på EAs hemsida då ståre 00.01
https://help.ea.com/article/battlefield-3-pre-load-info

ska testa att installera på min bärbara på nått annat sätt och se ifall det går
Vill ju inte missa realesen :O!!

Vår tid blir 01.01 i deras land är klockan då 00.01

Permalänk
Medlem
Skrivet av KandZor:

Vår tid blir 01.01 i deras land är klockan då 00.01

jaha

Visa signatur

Burn Rubber Not Your Soul

Permalänk
Medlem

Har också köpt spelet på CDON för bara några timmar sedan.
Det tråkiga är att nedladdningen går fruktansvärt långsamt.
allt från 1Mbit upp till 14Mbit kanske, villket i mina ögon inte e snabbt då jag har en 100Mbit lina...

Men iaf, kommer jag behöva göra om hela skiten igen menar ni ?
Enligt installern från CDON så laddar den ner o packar upp samtidigt ju.

Jag var helt övertygad om att det skulle vara färdiginstallerat o man bara knackar in sin kod första gången man startar upp spelet.
Men man måste regga på origion eller vad ?

Hjälp en gammal man nu

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Köpte skiten via origin jag, och kan inte ladda ner skiten, så antar att jag får vänta tills 01.00?

Edit: Nu jävlar är de på väg ner. Snart blir de headshots!

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Låter mysko.
Om du kollar min post precis ovanför din så ser du att jag köpt via CDON.
En fil började laddas ner, när den var klar nyss så körde origin installationen igång o jag loggade in med mitt gamla konto.
Döm om min förvåning när programmet frågade mig efter "DVD1" ? LoL tänkte jag o tog cansel.
Så nu sitter jag o laddar ner hela skiten igen !
Tack gode gud så går det snabbare nu, ligger på 12Mb/sec ist för 11Mbit så hela nerladdningen 11,4Gb tar mindre än
15Min o ladda ner...
Så det borde gå att ladda ner för dig också tycker jag...

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Köpte Battlefield från CDON i går, download, och laddade ner det. Idag installerade jag Origin och får bara alternativet att ladda ner Battlefield igen även fast jag styr nerladdningen till samma mapp som CDON-nerleddningen ligger i. Man blir måttligt trött på sånt här... Inte undra på att många laddar ner piratkopior på spel när det både är snabbare och enklare att installera samt givetvis "billigare".

Permalänk
Medlem

vart fan hittar man produkt nyckeln? mail?