Webhallen, BF 3-preorder fråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Jo, kanske det. Kostade lite mer hos origin dock. Igentlingen skulle jag nog dragit till elgig-fjanten eller media markt om jag han med i morgon och köpt det ännu billigare. Nu fick jag dock lön och äntlingen kan jag gå ur min ekonomiska dvala som varat i princip hela sommaren.

Köpte själv från Offamgers för 340kr, dock så är det som på många andra "Battlefield 3 -Russia Extended Edition" så man var tvungen att lägga in engelska filer själv i mapparna.

Roliga är dock att folk som förbokat från Origin verkar inte fått sin PW pack, dock så kommer det med alla BF3 Russia så fick allt godis ovetandes ^^

Permalänk
Avstängd

Inte ens fått mail från Webhallen om att dom skickat mitt paket..

Permalänk
Medlem

Okej, fick precis mail från webhallen att jag fått mina nycklar tillgängliga på webhallens hemsida.

MEN! Jag och min bror beställde ett buddy pack och sammanlagt fick jag då 4 nycklar, 2 är spelen, 2 är back to karkhan tror jag, men hur vet jag vilka som är till vad?

Dom är skrivna så här xxxx-xxxx-xxxx-xxxx : xxxx-xxxx-xxxx-xxxx : xxxx-xxxx-xxxx-xxxx : xxxx-xxxx-xxxx-xxxx

Är dom två första ett paket och dom två andra ett eller är det dom två första ett spel och dom andra mappacket?

EDIT: Strunt samma, var bara dogtag paket och suits paketet, testade skriva in nycklarna på origin för att se vad dom kändes igen som och det var ingen spel nyckel med!

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Okej, fick precis mail från webhallen att jag fått mina nycklar tillgängliga på webhallens hemsida.

MEN! Jag och min bror beställde ett buddy pack och sammanlagt fick jag då 4 nycklar, 2 är spelen, 2 är back to karkhan tror jag, men hur vet jag vilka som är till vad?

Dom är skrivna så här xxxx-xxxx-xxxx-xxxx : xxxx-xxxx-xxxx-xxxx : xxxx-xxxx-xxxx-xxxx : xxxx-xxxx-xxxx-xxxx

Är dom två första ett paket och dom två andra ett eller är det dom två första ett spel och dom andra mappacket?

Helt fel, Det är Specact dlc och Dogtags DLC

Skrivet av Emmet45:

Inte ens fått mail från Webhallen om att dom skickat mitt paket..

Inte jag heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Helt fel, Det är Specact dlc och Dogtags DLC

Upptäckte det, vart lite väl upphetsad och förhastad först när jag såg att jag fått mail från webhallen om BF3.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

så nycklarna från webhallen går inte använda för att köra igång spelet?

Visa signatur

MSI P67A-C45, 2600k @ 4.7ghz + Corsair H50, Corsair 8GB XMS3 ddr3 1600mhz, Chieftec 1000W, MSI 480 @ 845/2000, WD black 1TB + 3st WD green 2TB, Fractal Design R3 XL. Benq G2420HD
-----------------------------------------------------------------------------------
Lenny

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarkL:

så nycklarna från webhallen går inte använda för att köra igång spelet?

Nej det kan du inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Nej det kan du inte

vad är dom då bra till?

Visa signatur

MSI P67A-C45, 2600k @ 4.7ghz + Corsair H50, Corsair 8GB XMS3 ddr3 1600mhz, Chieftec 1000W, MSI 480 @ 845/2000, WD black 1TB + 3st WD green 2TB, Fractal Design R3 XL. Benq G2420HD
-----------------------------------------------------------------------------------
Lenny

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarkL:

vad är dom då bra till?

För att låsa upp Specact DLC och Dogtags DLC

Permalänk
Inaktiv

Jag fick också dom där nycklarna men ska dela med mig till min kompis. Men vilken nyckel går till vad? Finns det någon risk att jag snor åt mig 2st Specact DLC om det visar sig att dom två första nycklarna är till samma DLC??

Permalänk
Medlem

Betalade hellre 500Kr direkt på Origin för en garanterad spela på launch garanti. Iofs så körde jag VPN o spela singleplayern redan i måndags så njah snåla folk får helt enkelt stå i kö och vänta tålmodigt på sina beställningar när man vill spara 100 kr på årets hetaste FPS spel.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Om du har beställt på webhallen så kan du kolla din orderstatus på deras hemsida under din profil.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Kan någon förtydliga hur det kommer vara med buddypacket och nycklar.
Min teori är detta: Spec kit1, dogtags1, speckit2, dogtags2.

Kan någon med verklig erfarenhet förtydliga?

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Jag fick också dom där nycklarna men ska dela med mig till min kompis. Men vilken nyckel går till vad? Finns det någon risk att jag snor åt mig 2st Specact DLC om det visar sig att dom två första nycklarna är till samma DLC??

Nog ingen fara, aktiverade precis mina och först visas vad koden går till, sedan får du välja nästa så aktiveras den..

Skrivet av karjix:

Betalade hellre 500Kr direkt på Origin för en garanterad spela på launch garanti. Iofs så körde jag VPN o spela singleplayern redan i måndags så njah snåla folk får helt enkelt stå i kö och vänta tålmodigt på sina beställningar när man vill spara 100 kr på årets hetaste FPS spel.

Ha, snåla för att vi la ut 478:- i slutet av februari? Har aldrig sammankopplat webhallen och billigt för den delen heller..

Skrivet av exroz:

Kan någon förtydliga hur det kommer vara med buddypacket och nycklar.
Min teori är detta: Spec kit1, dogtags1, speckit2, dogtags2.

Kan någon med verklig erfarenhet förtydliga?

Hade inte buddy, men mina två låg: speckit, dogtags..

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...

Permalänk
Avstängd

funkade bra.
låst upp karkand automatiskt med LE samt aktiverat spec ac och kamo kläder.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Om du har beställt på webhallen så kan du kolla din orderstatus på deras hemsida under din profil.

Den stämmer tyvärr inte.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Har inte heller fått något mail eller sms att de går att hämta ut, men antar att de kommer inom ganska kort tid.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-990FXA-UD3 || Sapphire Radeon R9 290 4GB || AMD FX8350 || CM 212 Plus || 16Gb Corsair XMS3 1600Mhz || Samsung 850 EVO 250GB || OCZ SSD Agility 3 120GB || 2TB Samsung Ecogreen || EVGA G2 750W || FD Define S||

Permalänk
Medlem
Skrivet av boylen:

Har inte heller fått något mail eller sms att de går att hämta ut, men antar att de kommer inom ganska kort tid.

Sitter i samma sits. Fått Specact + Dogtag nycklar, aktiverat båda.
Varken fått mail / sms om att mitt paket skickats eller att det finns att hämta ut - och då har jag även snackat med Webhallen på telefon som sa att det skulle skickas den 26e/27e.

I are growing impatient!

Visa signatur

3570K (4.5) - H80i - 560ti DC2 - M5Gene - Tj08e - Samsung 256 Pro - 8gb Vengeance LP - HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Den stämmer tyvärr inte.

Har alltid funkat för mig, det var t.ex. så jag fick reda på att mitt BF3 fanns att hämta ut.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

jåhå

Kom precis av telefonen med Webhallens 'support'.

Mitt problem var att jag varken fått ett mail/sms som sagt att spelet skickats, inget kolli id så att jag kan spåra det eller någon som helst information om hur det ser ut - mer än att det packades den 23:e och att det 'skall komma på releasedagen'.

Tjejen på telefon pratade flytigt om att deras avtal med Posten är att spelet ska dimpa ner i min brevlåda idag. Och att paketet skickats redan igår(vilket man inte har fått höra någonting om..).

Får vi se hur det går helt enkelt

Edit: Gick ut efter samtalet, där låg det visst ett paket med mitt namn på. Nu skäms jag lite för mina misstankar.

Visa signatur

3570K (4.5) - H80i - 560ti DC2 - M5Gene - Tj08e - Samsung 256 Pro - 8gb Vengeance LP - HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Kan någon förtydliga hur det kommer vara med buddypacket och nycklar.
Min teori är detta: Spec kit1, dogtags1, speckit2, dogtags2.

Kan någon med verklig erfarenhet förtydliga?

Sitter i samma sits, vet inte vilka nycklar som är vad, men antar att det inte går att aktivera spec kit 2 ggr på samma acc, så det borde inte vara några problem.

Permalänk
Medlem

Inget i posten från webhallen än
Sjukt tråkigt om skiten inte kommer idag. Då blir det inga fler förbokningar

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Skrivet av kraxxxe:

Kom precis av telefonen med Webhallens 'support'.

Edit: Gick ut efter samtalet, där låg det visst ett paket med mitt namn på. Nu skäms jag lite för mina misstankar.

Fick du det i brevlådan eller som paket hos posten?

EDIT; Nu föll det ner i brevlådan

Permalänk
Medlem

Fick sms igår att mitt paket var skickat och var på väg. Idag vid nio tiden fick jag ett till sms att paketet finns o hämta ut på mitt lokala utlämningsställe. Webhallen sviker aldrig =P Tråkigt för dem som inte fått sitt, finns nog en anleding dock.

Permalänk

Vart slår jag in min innehålls nyckel för att låsa upp de där special grejerna?

Permalänk
Skrivet av Flopper:

funkade bra.
låst upp karkand automatiskt med LE samt aktiverat spec ac och kamo kläder.

Vart går jag in för att slå in mina koder för andra skins och banor, som jag fick på mail från webhallen?

Permalänk

Hittade hur man gjorde nu, sorry för dubbelpost.