Permalänk
Medlem

pc vs konsol funderingar

vad är skillnaden spelmässigt mellan dom två? förutom grafiken som är i princip "low 1280x720" på konsol?
har hört att multiplayer bara är 32 spelare på konsol. är det nån skillnad på kartstorleken i conquest?
andra objekt som saknas typ eller?

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk

Det beror på vad du vill göra. Jag skulle säga PC.

Allmänt:
* Det är enklare att sitta på Battlelog, tabba ner spelet är inte heller några problem.
* Alltid roligare med mus+keyboard.
* Som du nämnde, högre grafik-inställningar, högra upplösning = Ser snyggare ut.
* Detailjerade settings, en konsoll in-game som du kan ( om jag fattat det rätt, lovar dock inget ) förhoppningsvist låsa din FPS på.
* Lättare att hitta polare / klaner.
* Private servrar gör att du kan spela public i ett halvår och sedan känna, nej, jag vill nog börja lira seriöst. Då har du PC'n redo.

Seriöst:
* Fler ladders, cupper kommer online
* Många klaner, som bara på SweClockers är en stor nypa.
* Spectator-mode ( Som inte släpps vid realese), din chans att bli stor inom eSporten är större en om du skulle lira konsoll. Live-streams osv.

Övrigt:
* Konsollare brukar oftast bli ned-dragna på samtliga PC forum.
* Mer respekt med dator.
* Brudarna sitter hellre och kollar på datorn en att gló konsoll. ( Only a joke. ^^ )

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Det blir rätt så låg fps med konsol också fast grafiken inte är särskilt snygg. Ja, man kan bara vara 32 spelare på konsol också. Och en dator som klarar bf3 på medium/low i 1080p med hyfsad fps kostar inte mycket.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Inaktiv

Om jag inte har helt fel för mig är det bara 24 spelare på konsol.