Battlefield 3 - Första intryck

Permalänk

Battlefield 3 - Första intryck

Nu är det på tiden att skriva av sig, vad tycker vi är bra med Battlefield 3 och vad som inte är bra? Nedan skriver jag en mall som ni kan utgå från eller skriva på fri hand.

Gameplay: Vad jag tyckte om mapsen. Operation Metro, fast i ett annat mode. Team Deathmatch. Movements. Taktisk känsla. CQ Large VS CQ small. Prestanda: Förbättringar sedan BETAn. Grafiken. Ljudet. Övrigt: Battlelog. Laddningstiden på kartor. Kort sammanfattning

Jag ska samla lite energi sedan skall jag också göra't. Tänkte att detta skulle vara en bra sak för dom som fortfarande känner sig osäkra plus att se vad vi har för olika uppfattningar om saker och ting. Lägg gärna till saker själva! =D

EDIT:

Jahapp, som vanligt så hittar man alltid trådarna efter man själv skapat. Trotts att man sökte efter dom innan. Någon gillar att leka med mig. Anyway, gå in på denna istället: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1053739-offi...

Peace out!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Jag skriver nått sen om helheten

men en bugg vi råkade på i början var rätt intressant. mitt under ett game kunde man börja följa nån random spelare i tredje person trots att man inte var död, så ens egen gubbe bara stod kvar där man var. nån som fått det?

Permalänk
Avstängd

BF3 beta = sämsta jag varit med om sedan pong på 80 talet.
Buggigt, trist spelmode etc...

BF3 retail:
buggigt, eyefinity funkade inte speciellt bra så fick köra med en skärm.

men,
förbättringar sedan beta är enorma.
flyter bättre och de allra värsta buggarna är fixade, död innan man sett kulan eller hört den är borta.
dödade flera som började skjuta på en vilket nästan aldrig hände i betan.
Intensivt teamwork är dock nödvändigt.

Ljudet är klockrent, man hör när snipers skjuter på en, vilket riktning de skjuter ifrån.
Vilket ofta inte hjälper då flera än en tenderar att skjuta också..

men spelet kräver polering, optimering, och jag behöver bättre grafikkort för mina 3 skärmar i eyefinity.
fan.

nuvarande buggar: ryckigt med gummibandseffekt på en karta speciellt jobbigt oavsett server. Opolerat och behöver lite patchar. Musen känns fel, tog mig 5 timmar att vänja mig med hur den uppför sig i spelet.

spelglädjen är dock hög.
spelade 14 timmar non stop igår och har troligen inte haft så roligt sedan Bf1942 när man ägde de elaka tyskarna med tanks eller när man ledde gruppen i BF2 emot de elaka försvararna i karkand.

Ett mycket bra publik spel med teamwork.
dock tveksam till esl spel.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Hedersmedlem

Som TS själv sagt i sitt tillägg, håll er till den tidigare tråden.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.