Permalänk
Medlem

Problem med Battlelog

Har ett problem nu har aktiverat mitt BF3 via en VPN tjänst gjorde det via OpenVPN connect. Men när jag ska logga in på battlelog så får jag bara "Your account is not allowed to login" och nu får jag "Too many failed logins, you have been blocked"

Hur fan löser jag det där nu? För jag fick det där första meddelande kanske 4-5 gånger och nu när jag loggar in får jag bara det andra meddelande och mitt spel är aktiverad genom EA origin.

Permalänk
Medlem

Försök höra av dig till deras "underbara" kundtjänst

Permalänk
Medlem

Så kan starta spelet offline nu men kan inte spela det online? Får fortfarande "your account is not allowed to login"

Permalänk

Kanske löser sig 01:00 i natt? Annars vet jag inte eftersom jag inte provat med VPN, jag väntar i stället.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Man är ganska glad att man väntar
Ta inte illa upp, denna får du bjuda på!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har samma problem, "Your account is not allowed to login". Lösning?

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk

En simpel lösning kan vara att Battlelog ber om account email, inte origin account. Jag blev själv kallsvettig ett tag innan jag såg det.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Jag får bara upp crome meddelande om att "Den här webbsidan är inte tillgänglig"
någon som har någon fix?

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Avstängd

starta origin.
starta spelet så ska battlelog starta upp.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Har varit maintenance på battlelog imorse.

Däremot får jag nu "Buy BF3 to get access to Battlelog"... sitter i Live chat med support atm

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TityBlazter:

Jag får bara upp crome meddelande om att "Den här webbsidan är inte tillgänglig"
någon som har någon fix?

Använd annan webbläsare t ex.? Fanns en tråd om att Chrome version 15 buggar sig.
Firefox fungerar felfritt.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Skrivet av Cindori:

Har varit maintenance på battlelog imorse.

Däremot får jag nu "Buy BF3 to get access to Battlelog"... sitter i Live chat med support atm

Samma här, spelet ligger som det ska i Origin. Kom gärna med en lösning om dom fixar det. Vart hittar du chatten btw?

För er som får "your account is not allowed to login":

Starta om Origin och se också till att du har ditt Battlefield-konto som huvudkonto på https://profile.ea.com/

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Har varit maintenance på battlelog imorse.

Däremot får jag nu "Buy BF3 to get access to Battlelog"... sitter i Live chat med support atm

Hittade supporten någon lösning?

Permalänk
Medlem

De sa i princip att jag skulle pröva installera om...

Jag gör en ny tråd om det:

#11525804

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk

Nu funkar det för mig. Problemet är en bugg i Origin som gör att spelet inte får online access, det går spela SP om man kopplar ner.

Man MÅSTE ringa supporten för att lösa det här, går inte fixa själv.

Ring EA på: 08-44680004

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit