"Buy BF3 to get access to Battlelog."

Permalänk
Medlem

"Buy BF3 to get access to Battlelog."

Någon som har någon lösning på detta?

Jag aktiverade spelet under VPN men kunde ändå inte spela, stod bara "Your account is not allowed to login"

Nu står det "Buy BF3 to get access to Battlelog."...

Pratade med support som sa att allt såg OK ut, att jag skulle pröva installera om... Gjort det men samma problem...

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk

Hade exakt samma bekymmer.

Jag sitter i telefon med den svenska supporten just nu, dom har felsökt en halvtimme utan att komma fram till någon lösning.

Lutar åt att ta bort konto, låsa den aktuella nyckeln, starta nytt konto, få en ny nyckel och testa igen.

Återkommer när jag fått besked.

Edit:

Nu funkar det för mig. Problemet är en bugg i Origin som gör att spelet inte får online access, det går spela SP om man kopplar ner.

Man MÅSTE ringa supporten för att lösa det här, går inte fixa själv.

Ring EA på: 08-44680004

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Hade exakt samma bekymmer.

Jag sitter i telefon med den svenska supporten just nu, dom har felsökt en halvtimme utan att komma fram till någon lösning.

Lutar åt att ta bort konto, låsa den aktuella nyckeln, starta nytt konto, få en ny nyckel och testa igen.

Återkommer när jag fått besked.

Edit:

Nu funkar det för mig. Problemet är en bugg i Origin som gör att spelet inte får online access, det går spela SP om man kopplar ner.

Man MÅSTE ringa supporten för att lösa det här, går inte fixa själv.

Ring EA på: 08-44680004

Konsol eller PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Edit:

Nu funkar det för mig. Problemet är en bugg i Origin som gör att spelet inte får online access, det går spela SP om man kopplar ner.

Ja jag vet att det går att spela SP. Men det löser ju inte direkt problemet.

Kan du spela MP nu då? Hur isf?

Skrivet av cny:

Konsol eller PC?

Origin finns bara på PC.
Jag läste dock att på konsoler kan man lösa samma fel om man först startar singleplayer.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Hade exakt samma bekymmer.

Jag sitter i telefon med den svenska supporten just nu, dom har felsökt en halvtimme utan att komma fram till någon lösning.

Lutar åt att ta bort konto, låsa den aktuella nyckeln, starta nytt konto, få en ny nyckel och testa igen.

Återkommer när jag fått besked.

Edit:

Nu funkar det för mig. Problemet är en bugg i Origin som gör att spelet inte får online access, det går spela SP om man kopplar ner.

Man MÅSTE ringa supporten för att lösa det här, går inte fixa själv.

Ring EA på: 08-44680004

så vad fick du göra för att få igång det?..vad sa dom i supporten tillslut?..vart det som du skrev att starta nytt konto o skaffa ny nyckel mm? det låter ju helt absurt om man måste göra det? ea får ju ta o uppdatera origin så buggen försvinner isåfall?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

jag har samma problem e nådigt förbannad på skiten, kom hem igår vid halv 2 från webbhallens "nattöpning" sätter mig å installerar men går inte att spela.. gjorde ett inlägg här igår men ingen svarar... iaf jag ringde nr men kommer inte fram. exploderar...

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Skrivet av Cindori:

Ja jag vet att det går att spela SP. Men det löser ju inte direkt problemet.
Kan du spela MP nu då? Hur isf?

Ja MP fungerar (även om det är svårt att connecta, men det gäller ju för alla)

Skrivet av Andyah:

så vad fick du göra för att få igång det?..vad sa dom i supporten tillslut?..vart det som du skrev att starta nytt konto o skaffa ny nyckel mm? det låter ju helt absurt om man måste göra det? ea får ju ta o uppdatera origin så buggen försvinner isåfall?

Dom aktiverade så att spelet även går att spela online. Mer specifik än så var hon inte. Jag behövde varken nytt konto eller installera om spelet. Problemet ligger i aktiveringen av nyckeln.

Skrivet av DST:

jag har samma problem e nådigt förbannad på skiten, kom hem igår vid halv 2 från webbhallens "nattöpning" sätter mig å installerar men går inte att spela.. gjorde ett inlägg här igår men ingen svarar... iaf jag ringde nr men kommer inte fram. exploderar...

Satt i kö 30min innan jag kom fram.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera er att ringa.

Har suttit i Live chatten i 30 min nu och han har inte lyckats fixa det.

Permalänk
Medlem

går inte att ringa jue, en röst säger på eng att "linte is buzy" sen blir man bortkopplad... fan ea suger , jävla jönsar... får la skylla mig själv för att man köpte det så tidigt.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Tog tpy 40 försök innan jag kom förbi "line full", sedan 8min i kö så kom jag fram. Killen visste inte vad jag menade men jag hänvisade till att en annan ringt om samma problem tidigare (in a bodybag), han tog då kontakt med sin kollega som hjälpte honom att lösa min aktivering. Underbart!

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

jaha nu får jag istället "Game could not login to EA Online backend. " när jag försöker joina server ?!!?

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

efter att battlelog kom upp igen så kunde jag starta spelet. dvs ingen "buy bla bla bla" iof hade jag installerat om spelet 3 gånger så kan ha varit det.. lustigt

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Har samma problem. Prövade livechatten, men fy fan vad den suger. Detta är den fulla chatten jag hade med med en där. Till det värsta, allt följande ni läser, hände över 90 minuter! NITTIO MINUTER!

Neeraj: please wait
Neeraj: I am working for this issue
you: Great
you: You guys know what the problem is?
Neeraj: please wait due to heavy rush we are taking little more time
Neeraj: please elaborate your issue
you: I clikc the BF3-button, browser opens, and than i cant log in to the battlelog. "Buy BF3 to get access to Battlelog"
you: Its like BF3 isnt verified or something
Neeraj: thank you for providing information
you: Finding anything?
Neeraj: yes
Neeraj: please provide me your order number
Neeraj: and also give me information for the your retailer
you: I didnt buy it at Origin, i have it on discs. "and also give me information for the your retailer" What?
Neeraj: please wait I am working with this issue.
Neeraj: may I know your gaming platform.
you: Dude, are you for real?
you: PC
Neeraj: thank you
Neeraj: please provide me your gaming platform.
you: Its a PC! A COMPUTER!

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk

uhh, har samma problem och blir idiotförklarad på chatten

hur fan ska man förklara problemet för att dom ska förstå att det inte är hårdvarurelaterat!?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så, prövade min lycka i live chat supporten idag igen. Fick en "Ravi" som hjälte mig. Tog 2 min, sen funkade det.

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

comp1337, den där neeraj som du hade kontakt med "lät" som en BOT!

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]