Permalänk

laggspikes?

bara jag som har lagg så innetusan? ^^ 80+fps konstant. men springer runt och laggar anus. spelar på webhallens server. ibland åker man tom tillbaka när man försöker springa framåt... riktigt drygt.

Permalänk
Skrivet av putte_rolf:

bara jag som har lagg så innetusan? ^^ 80+fps konstant. men springer runt och laggar anus. spelar på webhallens server. ibland åker man tom tillbaka när man försöker springa framåt... riktigt drygt.

Samma här. Har ju bra ping så tror mer det är bara är tillfälligt nu när spelet är nytt.

Permalänk

Japp, samma här. Funderar på om det är crossfire som ligger bakom?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd

exakt samma här och på webhallens server
ping runt 50

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

hoppas dom fixar det snarast möjligast. inte roligt att spela när det är såhär

Permalänk
Medlem

Tror det är EAs backend som är överbelsatad. Det var samma problem i betan

Permalänk
Medlem

samma problem i betan fast då va det mycket värre

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk

Tror knappast problemet ligger hos servrarna då jag har samma problem i singelplayer. 60-70 FPS hackar jättemycket.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Gissar på att dom lyckats släppa ännu ett spel där grafikmotorn är mongo. kör gtx580 i SLI med en i7 2600k och det laggar röv till och från. Fast jag lyckas aldrig riktigt avgöra om det är grafiklagg eller nätverkslagg för det ser helt cp ut hela tiden. Det är hur som helst jävligt irriterande och borde inte hända med en dator för 20k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hathhe:

Gissar på att dom lyckats släppa ännu ett spel där grafikmotorn är mongo. kör gtx580 i SLI med en i7 2600k och det laggar röv till och från. Fast jag lyckas aldrig riktigt avgöra om det är grafiklagg eller nätverkslagg för det ser helt cp ut hela tiden. Det är hur som helst jävligt irriterande och borde inte hända med en dator för 20k.

Samma specifikationer här, 9 timmar speltid, inget överdrivet lagg förutom när jag lirar på servrar utanför Sverige eller närliggande länder. Väldigt sällan det finns lagg, men när det kommer så är det som tidigare beskrivet i den här tråden, just att det verkar som om att internetuppkopplingen hostar till och så står tvingas man bak flera steg. Händer sporadiskt.

Permalänk
Skrivet av Hathhe:

Gissar på att dom lyckats släppa ännu ett spel där grafikmotorn är mongo. kör gtx580 i SLI med en i7 2600k och det laggar röv till och från. Fast jag lyckas aldrig riktigt avgöra om det är grafiklagg eller nätverkslagg för det ser helt cp ut hela tiden. Det är hur som helst jävligt irriterande och borde inte hända med en dator för 20k.

Då borde detta drabba alla om grafiikmotorn är mongo! Jag kör singel GTX 580 och det flyter på bra. Men har varit tvungen att gå ner till mest high men lite medium för att få stabilt 60 fps+. Körde jag på High på allt så skuttade den ner till 50 i bland, kör å 1920x1080.

Du får prova dra ner. Läs även grafikkort testet som Sweclockers gjort så kanske du kan få hjälp, var ju ngt problem med SLI och CF skrev de, läste inte så noggrant pga. att jag inte använder det.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Tror knappast problemet ligger hos servrarna då jag har samma problem i singelplayer. 60-70 FPS hackar jättemycket.

Hade kraftiga ryck varje 0.5-1s satt och höll på länge innan jag fick till det

Stäng av HT
Catalyst 11.10 preview3
cap 11.9 cap4

Permalänk
Medlem

i måndags/tisdags vart det som en dröm att spela, igår var det gummisnoddar i ryggen typ var 10 sek så stannar gubben upp som att man har en gummisnodd i ryggen, precis som i betan.

100% server problem, så folk som är oroliga för lagg, tryck ner consolen med § sen skriv: render.drawfps true

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Hade kraftiga ryck varje 0.5-1s satt och höll på länge innan jag fick till det

Stäng av HT
Catalyst 11.10 preview3
cap 11.9 cap4

HT Stänga av hyperthreading?
Hjälpte detta dig ?=)

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av putte_rolf:

Kom på ett bättre trådnamn, det är för mycket slarv med detta och vi kommer att börja låsa trådar om detta inte skärps.

Hjälp oss att hålla den höga standard som lockade hit dig med dina frågor, tack!

Sätt bra rubriker...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

HT Stänga av hyperthreading?
Hjälpte detta dig ?=)

Har läst på flera ställen att just HT skapar stuttering både för SLI och CF konfigurationer.

Permalänk

Kan bara hålla med angående lagg, ligger på 60-70 fps och bra ping. Måste vara servrarna som är överbelastade. Har inte kunnat spela en hel bana där det flyter fint ännu men särskilt Teheran Highway är laggig. Det verkar dock vara olika mycket lagg för olika spelare på samma bana. Jag hade otroligt med lagg i förrgår när mina kompisar på samma server inte hade lika illa. Igår var det tvärtom, det var ganska spelbart för min del medan några av kompisarna laggade sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Tror knappast problemet ligger hos servrarna då jag har samma problem i singelplayer. 60-70 FPS hackar jättemycket.

har du testat nyaste 11.9 CAP4? Känns som ett typiskt sådant problem. testa vsync också.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Hade kraftiga ryck varje 0.5-1s satt och höll på länge innan jag fick till det

Stäng av HT
Catalyst 11.10 preview3
cap 11.9 cap4

Ska pröva stänga av HT, allt det andra har jag fixat

edit. hmm blev bättre men inte fortfarande bra. sätter man på tex. hbao och ligger på 90 fps så hackar det en del, men stänger man av det blir det bättre men fortfarande inte riktigt bra :S

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd låst*

Trots varning om att komma med ett bättre trådnamn har inte TS gjort detta, om du pm'ar mig ett bättre alternativ så låser jag upp igen och ändrar. Vi gör detta för allas skull, dåliga titlar på trådar gör att forumet blir oöverskådligt och värdelöst, hjälp oss att hålla det på samma nivå som lockade hit er, tack!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers