Permalänk

BF 3: DirectX Setup Error...

God dag.

Har precis skaffat BF 3: LE och vid slutet av installationen så fick jag medelandet: "DirectX Setup Error: An internal error occurred".

Vet ej vad jag ska göra; kollat runt lite på nätet och hittar diverse "fix'es", som i princip alla går ut på att radera någon fil eller något. Vill inte röra något tills jag vet exakt vad jag ska gör.

Mina drivrutiner är up-to-date också, 285.62

Specs:
GTX 560 Ti
i5 2500K (3.3GHz)
ASrock Z68 Extreme3 Gen3
8 GB DDR 3 RAM Corsair Vengeance

Tack på förhand, Prison-Mike

Permalänk

EDIT: Fixade problemet genom att föra över all "kabinettfiler" till en annan folder.

Permalänk
Medlem

har samma problem , men vad menar du med kabinettfiler ?? och hur ska jag gå till väga....

Permalänk
Medlem

Jag hade samma, du kan dra ner Directx från microsoft och bara ersätta dem du har i BF3 foldern !

www.microsoft.com/downloads/info.aspx?na=41&srcfamilyid=3b170...

edit
Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Det är inte säkert det där fungerar... Hade feta problem igår
Lösningen finns http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1054333-dire...

Fungerar riktigt bra nu för övrigt! Vart förbannad igår som fan men nu kan jag lira utan några krascher, disconnects eller nåt annat skit

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |